Tooni
www.theroyalsrd.se
Vill man ha en dyr hobby så kostar det tyvärr.... min hoj står på mig. Har SMCförsäkringen genom Folksam. Betalar 1600:-/mån...hel. Tjej, 27. Skriven i Sthlm....
Vill man ha en dyr hobby så kostar det tyvärr.... min hoj står på mig. Har SMCförsäkringen genom Folksam. Betalar 1600:-/mån...hel. Tjej, 27. Skriven i Sthlm....
Tänker lite som dig där (gubbe):
Vill man bara posera i stan, och bränna runt på motorvägar, så kan det vara OK att köra med bara trafik eller halvförsäkring, men har man planerat köra på bana under säsongen, så skulle jag inte våga göra det utan en försäkring som täcker eventuella vurpor. det är SÅ MÅNGA som vurpar med tusenkubikare, varje gång. Än så länge har jag inte sett någon vurpa med en 600 på bana (tillfällighet, eller kan det ha med effekt över 150 hästar att göra?)
Jag ska behålla min en säsong till, passa på och köra på bana, gå på SMC kurser så man lär sig köra hårt och säkert, sen gå på en litershoj.
Synd och konstigt att inte försäkringarna på 600 supersport är billigare än för litershojarna
Får man verkligen ut något på försäkring om hojjen står på någon annan som inte bor på samma adress? Om något skulle hända....
Är ju själv sugen på en ny hoj. Men tror inte att jag kan utnyttja resurserna i en supersporthoj tillräckligt men visst är man sugen. Är det värt pengarna eller ska jag ta nån som kan försäkras av bilsport-mc. Kör från mitten av mars till mitten av oktober om det går.
//Dafe
Klart att det är värt det! Tror inte heller att jag kan utnyttja alla hk och vad det nu kan vara. Men en supersporthoj är så mycket mer än bara hk Det är en dröm som går i uppfyllelse.
Blev lite poetiskt men men...
Har min hel hos folksam, en gixxer 600 -97 som farsan står på = 800/mån det är sinnes tycker jag
OK att köra med bara trafik eller halvförsäkring, men har man planerat köra på bana under säsongen, så skulle jag inte våga göra det utan en försäkring som täcker eventuella vurpor. det är SÅ MÅNGA som vurpar med tusenkubikare, varje gång. Än så länge har jag inte sett någon vurpa med en 600 på bana (tillfällighet, eller kan det ha med effekt över 150 hästar att göra?)
Jag ska behålla min en säsong till, passa på och köra på bana, gå på SMC kurser så man lär sig köra hårt och säkert, sen gå på en litershoj.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|