Unga sporthojsägare hur gör ni?

Hur försäkrar du din supersporthoj?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
30 år utanför Malm. Betalar ca 700:-/ månad enbart trafil på Länsförsäkringar för min ZX9R.. Avställningsbar så jag räknar med ca 3000:- per säsong och håller tummarna att inget ska hända.. Tycker det är rätt dyrt men klart billigast när jag kollade runt innan köpet.

Som någon ovan skrev: Dyrt JA , värt det: DEFINITIVT!

Det kostar att ligga på topp :)


Dyrt ?? vad sägs om 3200 per månad för en 1098s ;)..DET är dyrt :tummenupp. Skatta dig lyckligt !
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
28år
CBR1000RR -08
Betalar 2600kr/mån helförsäkrad, dock är den avställningsbar.
 

Fridaj

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha YZF 600r THUNDERCAT -98
Själv är jag 22 år och har skaffat en Yamaha R 600 Thundercat -98
Har kollat runt lite på försäkringar:

Den kostar på mig via Länsförsäkringar (tjejförsäkringen då) 6100kr/året helförsäkring (509kr/månad)

Annars finns DINA försäkringar som är billiga med, tänker sätta den på min pappa då och då är kostnaden 1080kr/månaden helförsäkring men då kan man ställa av hojjen när som och få pengarna tillbaka. Det kan man inte vad jag vet på andra bolag, utan då är det årsförsäkring och man måste betala försäkring även om hojjen är avställd.
Tänker ta DINA försäkringen pga att man kör ju kanske inte mer än 5 månader med den om det är fint väder. Och då är det 700kr billigare med Dina är länets försäkring.

Kolla runt lite och ring själv, Insplanet kommer inte med det billigaste förslagen enligt min erfarenhet iaf.
 

zike

REAL MEN WEAR PINK
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Stock holm
Hoj
Rätta
Alla pratar om att det är sååå jäkla dyrt att köra hoj. Men så farligt är det ju inte?
Betalar 1000kr / mån för halvförsäkring på min R1 -03. Är 23 år (haft kk i 5 år) och bor i Stockholm.
För min Saab 9-5 aero kombi betalar jag 9000kr/år. Ingen direkt större skillnad.
 

Ejpi.87

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
SUZUKI SV650S K4
Alla pratar om att det är sååå jäkla dyrt att köra hoj. Men så farligt är det ju inte?
Betalar 1000kr / mån för halvförsäkring på min R1 -03. Är 23 år (haft kk i 5 år) och bor i Stockholm.
För min Saab 9-5 aero kombi betalar jag 9000kr/år. Ingen direkt större skillnad.

3000 tycker jag är stor skillnad.

Kan köpa många lite benzin för 3000
 

ben0

Unknown
Gick med
7 Oct 2008
Ort
M
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
If märkesförsäkring var det billigaste jag hittade om man bortser från självrisken :p Pröjsar 19k för hel/helår. Visst, det är mycket, men jag tycker ändå att det varit värt det.
 

Kose

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Gävle
Hoj
Triumph Speed Triple -06
Speed Triple -06, 30 år, mellanstor stad, 6700:- hel/hel, 3000:- i självrisk på vagnskadan, försäkrad hos Bilsport & Mc. Helt ok! :)
 

Fana

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Letar
Intressant tråd för en som står i begrepp att köpa första hoj. Har kollar runt en del också och det lutar ärligt talat åt enbart trafikförsäkringen eftersom hojen inte kommer få kosta mer än runt 30k (så om jag inte crashar den innan andra säsongens slut så hade jag nästan betalt maskinen igen med en hel/hel). Men det blir nog några varvs fundering till. Sen är det ju det där med att köra bana också vilket jag definitivt vill pröva så fort jag känner mig någorlunda kompetent, och där gäller ju ändå inte vagnskadeförsäkringar etc.

Ska definitivt inte försäkra på någon släkting i vart fall - skenförsäkringar kan komma tillbaka och bita en i arslet om försäkringsbolaget är lite vakna.
 

Kon1

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha YZF-R1 2003, tidigare Triumph Daytona 600cc 2003
Det verkar ju intelligent av dina polare :3freak Tänkte såklart på korkortet då. Att man bara har råd med trafik har jag full förståelse för.


Jag håller med, tyvärr ere väldigt vanligt!
 

thejohan

Jo, såatt eee..
Gick med
28 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Skramlaha
Jag kör min halvförsäkrad.
Kostar runt 250 spänn i månaden på bilsport och mc.
Nu blir jag ifs 30 bast i höst så jag kan välja deras 30+ förs.
Det som jag tyckte var intressant var att jag kom undan så biligt trots att jag inte ens har kortet ännu.
Nu är det ju en äldre hoj (yamaha trx -97) men tycker att det är värt varenda krona!
Har även kollat på vad en honda vfr -03 skulle kosta med halvförs. Hamnade då på strax över en 500ing..
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Last edited:

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Du glömde ett alternativ, "Kör bara halv OCH betalar mycket" :)
Min kostar 1400:-/mån halvförsäkring... men det är det värt:banana
 

jetson

Guest
Inte för att vara petig men är man 25+ är man fan inte ung längre.. :)
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
1200 ngt i månaden halv. Skiljde ca 100 kr i premie från Malmö till Ystad.
23år Trygg Hansa. Aprilia factory 05.
 

mk

...
Gick med
11 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
z750
18 år, bor uppe i luleå halvförsäkring hos folksam ligger på 250/mån, CBR 600 -98
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top