Ungjävlar!

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
ChaosX skrev:
Jag ska smälla upp ungjäveln mot väggen och säga till honom att det är tur att jag inte får slå honom för tjejen... Annars hade jag knäckt knäskålarna på honom. Jag ska tvinga den lilla jäveln att säga god dag och bocka för alla som är äldre än honom.

Han ska stortjuta när jag släpper honom och helst ha pissat ner sig av rädsla.
En sak är säker, hotar han henne, hotar han mig och ingen hotar mig!

Saataaan va han ska va rädd bara han ser mig!!!!!!! :mad:

moget.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ar detta sant? hur kan dem bli sadana dar?

Jag har inte ens hort talas om sadana fall har i Cali.. seriost.. jag trodde jag skulle stota pa ena riktiga rotagg, men an sa lange sa slar ghetto spektaklena i sverige alla jag traffat pa har.

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
anja skrev:
Mjtja... men jag skulle nog ha reagerat på samma sätt om någon hade gett sig på någon i min familj. Sitter ju och blir alldeles uppeldad redan nu. Sen att våld inte är det bästa sättet att börja lösa en situation är väl ganska självklart, men dessa små rötägg verkar inte förstå något annat språk. En redig näsbränna skulle dom nog bara må bra av.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
ZpiX skrev:
Mjtja... men jag skulle nog ha reagerat på samma sätt om någon hade gett sig på någon i min familj. Sitter ju och blir alldeles uppeldad redan nu. Sen att våld inte är det bästa sättet att börja lösa en situation är väl ganska självklart, men dessa små rötägg verkar inte förstå något annat språk. En redig näsbränna skulle dom nog bara må bra av.

aja, jag håller väl med dig. men det ChaosX skrev lät ju måttligt intellektuellt.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
ChaosX skrev:
Jag ska smälla upp ungjäveln mot väggen och säga till honom att det är tur att jag inte får slå honom för tjejen... Annars hade jag knäckt knäskålarna på honom. Jag ska tvinga den lilla jäveln att säga god dag och bocka för alla som är äldre än honom.

Han ska stortjuta när jag släpper honom och helst ha pissat ner sig av rädsla.
En sak är säker, hotar han henne, hotar han mig och ingen hotar mig!

Saataaan va han ska va rädd bara han ser mig!!!!!!! :mad:

det är ju så här dom antagligen har blivit uppfostrade, med våld.. eller föräldrar som missbrukar o skiter i dom.
barn gör inte som man säger... dom tar efter hur man gör ..

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbr1100, XR600
Tyvärr kan du inte skylla på barnen utan detta är totalt föräldrarnas fel. Tänk om folk kunde ögna sina barn lite mer tid så slapp sådant här hända.

Helt riktigt!

Många föräldrar klarar inte av att uppfostra ett barn.

Det ges inga klara regler, fel värderingar, brist på respekt mm mm...

Ett bra exempel är skolan som är en spegel på samhället i stort.

När en lärare ringer hem till föräldrarna för att diskutera deras barns uppförande tar föräldrarna dirket barnens parti. Kanske för att de känner att kritiken egentligen är till dom själva.

Det är inte barnens fel! Det är föräldrarna som skall lära ut vad som är rätt och fel och hur man skall bete sig.

Det är mycket allvarligt. Ett stort samhälls problem. Riktigt stort!

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Swedie skrev:
Ar detta sant? hur kan dem bli sadana dar?

Jag har inte ens hort talas om sadana fall har i Cali.. seriost.. jag trodde jag skulle stota pa ena riktiga rotagg, men an sa lange sa slar ghetto spektaklena i sverige alla jag traffat pa har.

Finns det mycke jobba där, för jag e less på detta landet nu :(

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Ungjävlar!

v-g skrev:
Tyvärr kan du inte skylla på barnen utan detta är totalt föräldrarnas fel. Tänk om folk kunde ögna sina barn lite mer tid så slapp sådant här hända.

Dessa ungar kunde dock behöva ett gott kok stryk!!

Yes, that´s right. :fakta

Klart man gjorde några hyss men kom nån på en kutade man bara utav helvete med hjärtat i halsgropen.

Jag brukade skjuta paintball på folks rutor och när de kom ner efter en så blev man riktigt rädd. :crash

Anställ mig som livvakt om du vill!! :tummenupp

750RR

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ungjävlar!

SkorvKalle skrev:
Jo, Nydala e ju ändå värstingstället no1.. sen e där snutar o grajor osså, man e ju litta scared när man drar förbi me trimmade moppen som låter som ett AAAASS nuförtiden

Ehh..nydala no1..skulle inte tro det va.
Rosengård é värstingställe no1! :fakta

Jag bor nära Nydala men har aldrig råkat ut för nått.
Min kompis som bor på Rosengård blev rånad av nårra fjortisar
mitt på blanka dan.... :rolleyes:

Svenskar é i allmänhet fega människor som oftast håller käften
och sköter sig själv....så jag tycker det é bra att Exiteme och
ChaosX iaf reagerar och gör nått!

Om man bara skiter i att säga ifrån så blir det juh knappast bättre
och sånna jäkla idioter får härja fritt.

Sen é det väl osså så att majoriteten av sånna ungars föräldrar
oftast håller på med kriminalitet eller nått dåligt själva och därför
kommer skita ett stort stycke i om nån klagar vad deras barn håller
på med. Därför é det bästa att polisanmäla dem istället...visst polisen
kan inte göra mycket när de är under 15 år men de får iaf prickar på
sig och när de är över 15 så kan polisen enklare sätta dit dem.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Vad är detta för jävla skitsnack om att det är föräldrarnas fel? Idag skjuter man över allt ansvar på de vuxna oavsett om det är att det går dåligt för barnen i skolan eller att de är ute och vandaliserar och slåss.

Ungjävlarna får väl förhelvete lära sig att ta ansvar! När man är tretton bast ska man fanimej kunna tänka själv.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Helt sjukt. Men det är faktiskt inte alltid föräldrarnas fel. Vet ungjävlar som har det jättebra hemma men ändå håller på och jävlas...tyvärr...

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Chris Ash skrev:
Vad är detta för jävla skitsnack om att det är föräldrarnas fel? Idag skjuter man över allt ansvar på de vuxna oavsett om det är att det går dåligt för barnen i skolan eller att de är ute och vandaliserar och slåss.

Ungjävlarna får väl förhelvete lära sig att ta ansvar! När man är tretton bast ska man fanimej kunna tänka själv.

Jo..men det beror ju på hur man blir behandlad upp tills man är tretton... har man inte lärt sig hemma innan dess, ja de är då samhället får ta reda på det sen.. i form av lagen om vård av unga osv...

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
ambulans skrev:
Jo..men det beror ju på hur man blir behandlad upp tills man är tretton... har man inte lärt sig hemma innan dess, ja de är då samhället får ta reda på det sen.. i form av lagen om vård av unga osv...

Men det är lätt att börja umgås med "de coola ungarna" och falla för grupptrycket...tyvärr...

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbr1100, XR600

Bara för att vara på säkra sidan...

Jag utgår ifrån att det är ironi.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Emmi skrev:
Men det är lätt att börja umgås med "de coola ungarna" och falla för grupptrycket...tyvärr...

tja.. som förälder så är det ju ens skyldighet att ta reda på va ungarna håller på med..
har själv en dotter.. 11 år snart, o jag kommer då inte att tolerera att det ränns på stan på kvällarna när hon är 13 år...
13 år då är man barn, o ska vara hemma när det är kväll ... punkt !!!
tro mig.. ja ser en hel del av den här varan .. skolavslutningar, sista april osv.. fulla ungar , som är runt 12-14 år.
Ibland har man försökt att bespara dom lite trassel med sociala, för tar vi in dom till akuten anmäls detta till sociala, kurator mm...
så vi kör dom hem ibland.. men vad finns där hemma då tro ?
jo.. föräldrar som är så full att dom inte ens kan ta vara på sig själv.

o ang skolan... min går i 4:e klass nu...
det är skrämmande att se hur en del behandlar varandra o lärare där... det är helt o hållet föräldrarnas fel.
skulle någon lärare ringa hem till mig o säga att min dotter sagt -jävla ***** åt en lärare.. då skulle hon inte gå ut på ett halvår , MINST !!! respekt o hur man beter sig lär man sig hemma.
har man inte det från början.. då kan inte skolan reparera nåt som har gått fel i hela barnets uppväxt.

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbr1100, XR600
tja.. som förälder så är det ju ens skyldighet att ta reda på va ungarna håller på med..

Tack för det! Mycket riktigt.

Chris Ash: Kan du bara bekräfta det ironiska i ditt inlägg så att jag slipper få dessa kalla kårar längs min ryggrad.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati