Ungjävlar!

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
tingeling_66680 skrev:
Hmm...asså hur länge menar du att hon ska va ute till då på kvällarna och vilken ålder é hon då i?

Som sagt så tycker inte jag att man ska hålla sina ungar hemma
på helgerna bara för att de inte ska va ute o knarka osv.... :rolleyes:

Man måste juh lita på sin unge. :fakta

Sen é det juh faktiskt inte så roligt om man é i tonåren och man
måste säga till sina kompisar att "nä jag får inte lov att gå ut".
Den ungen kan lätt bli den som hamnar utanför gruppen då....
och då kommer vi in på mobbning och massa annat..... :rolleyes:
Hon var väl 11 år? Då ska man vara hemma...

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Emmi skrev:
Hon var väl 11 år? Då ska man vara hemma...

Originally posted by Ambulans
"det närmar sig ju med stormsteg.. tejjerna här vet va jag pratar om.
hormonstormen som kommer i puberteten
men om ja så ska ruinera mig fullständigt med att köpa hästar osv.. som är det stora intresset..
så ska hon då inte va på stan på helgkvällarna "

Jag menade mer på om hon skulle va i tonåren..... :rolleyes:

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
tingeling_66680 skrev:
Originally posted by Ambulans
"det närmar sig ju med stormsteg.. tejjerna här vet va jag pratar om.
hormonstormen som kommer i puberteten
men om ja så ska ruinera mig fullständigt med att köpa hästar osv.. som är det stora intresset..
så ska hon då inte va på stan på helgkvällarna "

Jag menade mer på om hon skulle va i tonåren..... :rolleyes:

ja.. jag tror ju på att ställa upp för sina barn redan från att dom är små.. med allt vad det innebär, skjutsa till träningar osv..
Det är ju från start man lägger grunden till vad man ska skörda om 15 år.
stan är väl inget alternativ på helgerna ?? va ska man där o göra ??
antingen går man väl på bio eller nåt annat..
men att samlas på stan igäng, det är inget alternativ ... inte för mig o mina allafall. Där hänger de flesta som inte har nåt att göra.. o då är det lätt att falla för grupptryck osv.

Det handlar ju om en viss period i livet... runt 13 till gymnasiet...
efter det så kommer ju mognaden... o man kan tänka själv , och se konsekvenserna av sitt handlande.
det är ju bara att backa sina egna liv... man trodde ju att man va världsbäst på allt .. o odödlig. Så här i efterhand inser man ju va liten man va...
Tonåring är man ju tills man är 20.. men då förhoppningsvis har man växt upp under trygga förhållanden , o lärt sig vad som är rätt o fel... det svåra är ju att lära ut detta, inte för hårt.. o inte för löst heller.. balans. Som allt annat här i livet.

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
ambulans skrev:
ja.. jag tror ju på att ställa upp för sina barn redan från att dom är små.. med allt vad det innebär, skjutsa till träningar osv..
Det är ju från start man lägger grunden till vad man ska skörda om 15 år.
stan är väl inget alternativ på helgerna ?? va ska man där o göra ??
antingen går man väl på bio eller nåt annat..
men att samlas på stan igäng, det är inget alternativ ... inte för mig o mina allafall. Där hänger de flesta som inte har nåt att göra.. o då är det lätt att falla för grupptryck osv.

Det handlar ju om en viss period i livet... runt 13 till gymnasiet...
efter det så kommer ju mognaden... o man kan tänka själv , och se konsekvenserna av sitt handlande.
det är ju bara att backa sina egna liv... man trodde ju att man va världsbäst på allt .. o odödlig. Så här i efterhand inser man ju va liten man va...
Tonåring är man ju tills man är 20.. men då förhoppningsvis har man växt upp under trygga förhållanden , o lärt sig vad som är rätt o fel... det svåra är ju att lära ut detta, inte för hårt.. o inte för löst heller.. balans. Som allt annat här i livet.

Tonåring till man é 20...hmm..jovisst men inte på likadant sätt!

Asså tonåring i den bemärkelsen tycker jag bara man é till man é 16.

En sak som jag inte tycker att man kan jämföra är hur du levde
när du var i tonåren och hur din dotter komma leva....
Det é juh sååååå stor skillnad på då och nu.

Hade du haft samma åsikter om att inte va ute på stan om du hade haft en pojke? Va ärlig nu :rolleyes:

Sen é det juh just den tiden mellan 13-16 som é extra känslig....
med kompisar och så.

Bara för att man "hänger på stan" så behöver inte det vara nått
dåligt....det handlar om gemenskap juh. Alla röker inte o provar
knark....men då kommer man åter tebax till att man måste lita på sin unge.

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
exiteme skrev:
Måste bara avreagera mig... Vi har ett helt gång 13-åringar som hittar på en massa skit i vårt hus (alla bor dock inte där). De slaktar cyklar, moppar, startar bränder, försöker träffa barnvagnar med smällare(!), klottrar osv osv. I lördags sabbade min cykel Då fick jag frispel. Jag fick tag på en av killarna och sade att de ska fixa min cykel, annars ska jag ringa hem till varenda en av dem. När jag kom hem på lunchen var i alla fall sadeln tillbaka. Dock inte resten av prylarna. Jag knatade iväg till skolan för att få tag på telefonnummerna till föräldrarna. För att göra en låång historia kort, så försökte den ene av killarna hoppa på mig. En annan försökte slå ner mig med en stol!!!! Två lärare fick ingripa. Man tror inte det är sant.... 13 år och redan ligistsvin. Men jag ger mig inte. Ska tillbaka till skolan på fredag och prata med rektorn. Men jag får nog vakta min rygg ett tag.....!!!! (tack o lov flyttar vi nästa helg, så jag slipper dem)

:whip <--- skulle de små ligisterna ha!!!! (De ska nog akta sig för att stöta på ChaosX den närmsta tiden, för han är ROSENRASANDE för att de försökte hoppa på mig!!!!)

fortsättning följer kanske.....

Mycket bra att du inte blundar för detta!! :tummenupp
Jag tror att många inte vågar/vill/orkar göra något, men om alla vore som du så hade det nog blivit ordning på folket igen.

Man måste säga ifrån!
Att hålla tyst är att hålla med! :mad:

Återigen starkt gjort, och lycka till med flytten! :)

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Ja vafan... jag skulle då inte bli glad om någon skulle sabba min cykel och hoppa på mig :eek:

Tur att man bor ute på landsbygden där det mera sällan förekommer sånt skit :)

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
KawaF3771 skrev:
Ja vafan... jag skulle då inte bli glad om någon skulle sabba min cykel och hoppa på mig :eek:

Tur att man bor ute på landsbygden där det mera sällan förekommer sånt skit :)

Storstäder är inte nyttigt,,,

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
Med folk som finns här på forumet är jag förvånad över att vi har problem alls med ungarna. Ambulans, dina åsikter gör läraren i mig att vilja ha dina barn som elever och Tingeling; bli mamma eller lärare eller både ock! Du låter som en väldigt sund tjej.
När man som jag umgås med dom här små ligisterna varje arbetsdag får man lite annan syn på dom. Dom lever i en väldigt snäv värld där framtiden oftast inte sträcker sig längre än till nästa fest. Många av mina elever far fruktansvärt illa hemma men sköter sig ändå och det har jag svårt att förstå. Hade jag haft en sån skitbarndom hade jag spårat ur fullständigt. Nu gör ju en hel del av dem just det och så skall vi slåss om vems felet är!? Ja, är det inte vårat? Allas? Visst skall föräldrarna lägga sina barns värdegrunder men vad är det som säger att dessa föräldrar fått sunda värdegrunder? Visst skall lärarna och skolan göra sitt för att lära ut demokratins grunder och få eleverna att fungera socialt men hur skall vi klara det när det inte finns backning hemmifrån? Och visst skall Exiteme ryta till och gå till skolan och förklara vad som hänt men hon ställer sig samtidigt själv i en farlig position. Och ChaosX; jag förstår ditt resonemang men tänk också på att inte underskatta ungarna. Jag vet rejält stora killar som fått riktigt bögstryk av små fjortisar och även om du skulle klappa till någon av dem betyder inte det att det är slut för det, tyvärr.
Heder åt Exiteme för bra handlande och civilkurage, gör alla så har busarna ingenstans att gömma sig!

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Lasson skrev:
Med folk som finns här på forumet är jag förvånad över att vi har problem alls med ungarna. Ambulans, dina åsikter gör läraren i mig att vilja ha dina barn som elever och Tingeling; bli mamma eller lärare eller både ock! Du låter som en väldigt sund tjej.
När man som jag umgås med dom här små ligisterna varje arbetsdag får man lite annan syn på dom. Dom lever i en väldigt snäv värld där framtiden oftast inte sträcker sig längre än till nästa fest. Många av mina elever far fruktansvärt illa hemma men sköter sig ändå och det har jag svårt att förstå. Hade jag haft en sån skitbarndom hade jag spårat ur fullständigt. Nu gör ju en hel del av dem just det och så skall vi slåss om vems felet är!? Ja, är det inte vårat? Allas? Visst skall föräldrarna lägga sina barns värdegrunder men vad är det som säger att dessa föräldrar fått sunda värdegrunder? Visst skall lärarna och skolan göra sitt för att lära ut demokratins grunder och få eleverna att fungera socialt men hur skall vi klara det när det inte finns backning hemmifrån? Och visst skall Exiteme ryta till och gå till skolan och förklara vad som hänt men hon ställer sig samtidigt själv i en farlig position. Och ChaosX; jag förstår ditt resonemang men tänk också på att inte underskatta ungarna. Jag vet rejält stora killar som fått riktigt bögstryk av små fjortisar och även om du skulle klappa till någon av dem betyder inte det att det är slut för det, tyvärr.
Heder åt Exiteme för bra handlande och civilkurage, gör alla så har busarna ingenstans att gömma sig!

Funderar på att bli lärare inom webdesign/data men jag skulle
inte palla med sånna skitungar i längden så jag tror hellre jag
blir konsult *asg*

Och mamma...nja det vill jag vänta med ett tag till...eller rättare
sagt ett jäkla långt tag till *S* É juh bara barnet själv (20 år) *tihi* ;)

Nä men många skaffar nog barn för tidigt eller när de inte levt sitt
liv fullt ut själva o då blir det så att ungen kommer i andra hand.
Vill själv inte ha det så så jag väntar o lever mitt liv nu.

Vad är du lärare inom förresten?

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Det börjar bli värre och värre i Sverige!!
Och angående ett av utalandena om spagge med mera så är det nog tyvärr så.
Jag är ingen rasist (absolut inte) men jag hatar därimot folk som inte sköter sig :mad: Visst kan man busa innom måttliga gränser, ställa till med lite rackartyg osv men att ge sig på en kvinna och vilja piska upp henne :mad: gör man bara inte!!! :fakta (alla vet vi vart sådant kommer från) :mad:
Och som sund Svensk vet man sådant!!!
Det finns en anledning till varför tex Sverigepartiet fick X antal 100% röster mer i sista valet än vad dom har fått tidigare :fakta
Bara synd att Svensken vaknar upp för sent!

Och jag är gärna med och läxar upp ungdjävlarna, om inte vi gör det så kommer ingen att göra det :fakta :mad:

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
tingeling_66680 skrev:
Tonåring till man é 20...hmm..jovisst men inte på likadant sätt!

Asså tonåring i den bemärkelsen tycker jag bara man é till man é 16.

En sak som jag inte tycker att man kan jämföra är hur du levde
när du var i tonåren och hur din dotter komma leva....
Det é juh sååååå stor skillnad på då och nu.

Hade du haft samma åsikter om att inte va ute på stan om du hade haft en pojke? Va ärlig nu :rolleyes:

Sen é det juh just den tiden mellan 13-16 som é extra känslig....
med kompisar och så.

Bara för att man "hänger på stan" så behöver inte det vara nått
dåligt....det handlar om gemenskap juh. Alla röker inte o provar
knark....men då kommer man åter tebax till att man måste lita på sin unge.

Tingeling !!
Ja... nu är det ju inte så stor skillnad mentalt på nu o när jag va i den åldern, visst samhället förändras, men det ja menar är att man har lite dåligt konsekvenstänk av sitt handlande..
sen att man kanske gör andra saker i da mot för förr .. de är ju en annan sak.
Men ... till saken , tar man inte hand om sina barn när dom är små, för det är då man lägger grunden. Då får man igen det sen..
Du kan inte säga till ditt barn att man får inte gå mot rött, o sen göra det själv ... för barn fungerar så att dom gör som vi gör.. inte som vi säger att dom ska.
slår man sitt barn så kommer dom att slåss...
Det mesta kan man återspegla till barndomen, sexuella övergrepp , dom som gör rån ... bla bla bla...
Min filosofi är ju att se till att de inte är brist på intressen.. gissa om man får ställa upp på allt möjligt innan dom hittar nåt som verkligen är roligt.. allt från träningar, frimärksamlandet, dans, gymnastik.. musik..
men va gör det.. det är ju bara min fritid som går åt.. för henne kanske det är avgörande på ett helt annat sätt...
Här va det ridning som till slut blev den stora grejjen.. ja men dåså... perfekt !! köra henne dit varenda gång.. hjälpa till att mocka.. köpa hästsaker för tusentals kronor.. är man dessutom som jag rädd för hästar *hua* då är det inte enkelt =) men .. som ja sa tidigare ... om jag så ska sälja hojen , flytta till en etta ... köpa en häst.. o själv äta makaroner. så kommer jag att se till att hon kan utöva sitt intresse. Sen att jag kommer att få dra ned på det ja tycker är kul,.. ja so what !! så är det när man har barn. Om flera fattade det så skulle samhället se anorlunda ut... det är min övertygelse. Jag kommer att tjäna på det sen... i form av ett barn som växt upp under trygga former, o har en barndom som dom VILL minnas... förhoppningsvis så går det ju bra senare.. med utbildning ... jobb..

Skiter man i dom, som allt för många gör.. det är dom jag får hämta på stan.. apfulla, kanske våldtagen eller på nåt annat sätt psykiskt misshandlad.. det kommer inte att hända min dotter, det ska ja göra allt för.
Men ...jaja.. du får barn nån gång du med.. jag tar gärna upp denna diskussion igen när denne är 10 år.. så kan vi byta lite erfarenheter :)

Larsson !!
tro mig.. ja vet, ni gör ett jättejobb som lärare.. fattar inte hur ni orkar.. :tummenupp

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
ambulans skrev:
Tingeling !!
Ja... nu är det ju inte så stor skillnad mentalt på nu o när jag va i den åldern, visst samhället förändras, men det ja menar är att man har lite dåligt konsekvenstänk av sitt handlande..
sen att man kanske gör andra saker i da mot för förr .. de är ju en annan sak.
Men ... till saken , tar man inte hand om sina barn när dom är små, för det är då man lägger grunden. Då får man igen det sen..
Du kan inte säga till ditt barn att man får inte gå mot rött, o sen göra det själv ... för barn fungerar så att dom gör som vi gör.. inte som vi säger att dom ska.
Det mesta kan man återspegla till barndomen, sexuella övergrepp , dom som gör rån ... bla bla bla...
Min filosofi är ju att se till att de inte är brist på intressen.. gissa om man får ställa upp på allt möjligt innan dom hittar nåt som verkligen är roligt.. allt från träningar, frimärksamlandet, dans, gymnastik.. musik..
men va gör det.. det är ju bara min fritid som går åt.. för henne kanske det är avgörande på ett helt annat sätt...
Här va det ridning som till slut blev den stora grejjen.. ja men dåså... perfekt !! köra henne dit varenda gång.. hjälpa till att mocka.. köpa hästsaker för tusentals kronor.. är man dessutom som jag rädd för hästar *hua* då är det inte enkelt =) men .. som ja sa tidigare ... om jag så ska sälja hojen , flytta till en etta ... köpa en häst.. o själv äta makaroner. så kommer jag att se till att hon kan utöva sitt intresse. Sen att jag kommer att få dra ned på det ja tycker är kul,.. ja so what !! så är det när man har barn. Om flera fattade det så skulle samhället se anorlunda ut... det är min övertygelse. Jag kommer att tjäna på det sen... i form av ett barn som växt upp under trygga former, o har en barndom som dom VILL minnas... förhoppningsvis så går det ju bra senare.. med utbildning ... jobb..

Skiter man i dom, som allt för många gör.. det är dom jag får hämta på stan.. apfulla, kanske våldtagen eller på nåt annat sätt psykiskt misshandlad.. det kommer inte att hända min dotter, det ska ja göra allt för.
Men ...jaja.. du får barn nån gång du med.. jag tar gärna upp denna diskussion igen när denne är 10 år.. så kan vi byta lite erfarenheter :)

Larsson !!
tro mig.. ja vet, ni gör ett jättejobb som lärare.. fattar inte hur ni orkar.. :tummenupp

Ambulans!!!!

Du kommer nog va väldigt gammal innan jag skaffar barn o då har
vi redan glömt denna fina diskussionen *S*

Men det var väldigt fint och bra skrivet det du skrev men du svarade
inte på min fråga.

Hade du haft samma uppfostran om det varit en pojke...att han inte
skulle få gå ut på kvällar och helger?! Va ääääärlig nu!!! :p

PS: Om det nu skulle gå så illa att du måste sälja hojjen för att
köpa en häst så slå en pling till mej *asg* :D

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
ambulans skrev:

Att få stryk när man krossat ett fönster hos grannen på rent jävelskap är inte fel anser jag. Sen kan det vara fysiskt eller psykist stryk det må vara detsamma. Huvudsaken är att man inte bestraffar för FEL saker eller för att man är på dåligt humör. Barn behöver lära sig rätt och fel. Men sen ska man som du säger följa det själv också. Orsak/verkan ska alltid vara rätt klara, sen kan det ju vara brorsan som gjort nåt man fått skulden för men misstag sker överallt. Dock kan man inte skylla ALLT på barndomen då vuxna människor faktist gör sina egna val och ungarna lär sig MYCKET skit av sina kompisar om de har dåliga sådana.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
bebbe skrev:
Det börjar bli värre och värre i Sverige!!
Och angående ett av utalandena om spagge med mera så är det nog tyvärr så.
Jag är ingen rasist (absolut inte) men jag hatar därimot folk som inte sköter sig :mad: Visst kan man busa innom måttliga gränser, ställa till med lite rackartyg osv men att ge sig på en kvinna och vilja piska upp henne :mad: gör man bara inte!!! :fakta (alla vet vi vart sådant kommer från) :mad:
Och som sund Svensk vet man sådant!!!
Det finns en anledning till varför tex Sverigepartiet fick X antal 100% röster mer i sista valet än vad dom har fått tidigare :fakta
Bara synd att Svensken vaknar upp för sent!

Och jag är gärna med och läxar upp ungdjävlarna, om inte vi gör det så kommer ingen att göra det :fakta :mad:

Anledningen till att Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna får röster är att folk som röstar på dem inte fattar ett skit. "Äh, de här jävla utlänningarna som bor här, deras ungar snodde min cykel och klottrar och har sig, jag tror jag röstar på ett parti med klara antidemokratiska tendenser och kopplingar till nazistgrupper"

Jag blir riktigt,riktigt orolig när jag hör hur många idioter det finns som röstat på dem.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
tingeling_66680 skrev:
Ambulans!!!!

Du kommer nog va väldigt gammal innan jag skaffar barn o då har
vi redan glömt denna fina diskussionen *S*

Men det var väldigt fint och bra skrivet det du skrev men du svarade
inte på min fråga.

Hade du haft samma uppfostran om det varit en pojke...att han inte
skulle få gå ut på kvällar och helger?! Va ääääärlig nu!!! :p

PS: Om det nu skulle gå så illa att du måste sälja hojjen för att
köpa en häst så slå en pling till mej *asg* :D

gammal jag..?? inte då.. man är inte äldre än man gör sig , ålder är bara en siffra på ett papper :)

jodå.. ja hade gjort på samma sätt om ja hade en grabb... skillnaden är att det hade vart hockeyträningar antagligen som hade fyllt min fritid...

vill du köpa bladen ?? de får du väl...har planer på att sälja :tummenupp eller tänkte du byta mot en häst :skrämd

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
v-g skrev:
Att få stryk när man krossat ett fönster hos grannen på rent jävelskap är inte fel anser jag. Sen kan det vara fysiskt eller psykist stryk

Stryk är alltid fel... oavsett, ... dessutom är det olagligt.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Lasson skrev:
.... Och visst skall Exiteme ryta till och gå till skolan och förklara vad som hänt men hon ställer sig samtidigt själv i en farlig position. Och ChaosX; jag förstår ditt resonemang men tänk också på att inte underskatta ungarna. Jag vet rejält stora killar som fått riktigt bögstryk av små fjortisar och även om du skulle klappa till någon av dem betyder inte det att det är slut för det, tyvärr.

Om ingen vuxen hade fegat, utan tagit tag i saker när de sett dem, hade det inte funnits så många ligister. Var o varannan dag ser man hur vuxna vänder sigblicken och vill inte "lägga sig i". Hade alla rutit ifrån, hade vi inte haft snorisar som sabbar, kallar tjejer för horor eller slår ner andra. Men många är så förbaskat fega, tyvärr....

Kan tillägga att ChoasX hade ett "samtal" med killen som försökt slå ner mig med en stol. ChaosX dök rätt in i gänget och frågade vem den skyldige var. När han erkände fick han sig en sådan blåsning (typ 200 decibel) inför hela gänget. Först stod han o kaxade sig och försökta knuffa på Chaos, men efter ett tag tog han till lipen... 2 vuxna kom förbi o undrade vad som stod på. Men efter att ha hört vad killarna gjort, höll de med Peter/ChaosX.

...fortsättning följer.....?

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
ambulans skrev:
gammal jag..?? inte då.. man är inte äldre än man gör sig , ålder är bara en siffra på ett papper :)

jodå.. ja hade gjort på samma sätt om ja hade en grabb... skillnaden är att det hade vart hockeyträningar antagligen som hade fyllt min fritid...

vill du köpa bladen ?? de får du väl...har planer på att sälja :tummenupp eller tänkte du byta mot en häst :skrämd

Haha...nope har inga hästar...för mycket bry *S*

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...