Ungjävlar!

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
vet inte riktigt vad man ska säga
var man så jobbig när man var 15 typ funderar
okej man åkte moppe när man var tretton men å hotta äldre tjejer tror inte det
men det finns ju alltid vissa svin
det finns en här i stan han går full mitt i gatan tutar på honom när jag kommer åt andra hållet så kommer han hoppande ut å försöker sparka in dörren killen är precis blåst
han knarkar stjäl och de värsta av allt han har våldtagit en 14 åring han är ett år yngre än jag 17 alltså vad kommer hända med honom iframtiden eller?
men jag förstår att de finns rasister när det finns sånna som han

men exiteme jävligt bra gjort s
tryk ska dom ha när dom gör så
gör man jävelskaper ska man kunna ta sitt straff

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
Vart fan är världen på väg egentligen?
Man skämms ju för att man är tonåring,
kan inte förstå vad dom här idioterna har i
huvudet egentligen. :mad:

Excalibur

Hata höst o vinter
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR600FSport-01
Lasson skrev:
Med folk som finns här på forumet är jag förvånad över att vi har problem alls med ungarna. Ambulans, dina åsikter gör läraren i mig att vilja ha dina barn som elever och Tingeling; bli mamma eller lärare eller både ock! Du låter som en väldigt sund tjej.
När man som jag umgås med dom här små ligisterna varje arbetsdag får man lite annan syn på dom. Dom lever i en väldigt snäv värld där framtiden oftast inte sträcker sig längre än till nästa fest. Många av mina elever far fruktansvärt illa hemma men sköter sig ändå och det har jag svårt att förstå. Hade jag haft en sån skitbarndom hade jag spårat ur fullständigt. Nu gör ju en hel del av dem just det och så skall vi slåss om vems felet är!? Ja, är det inte vårat? Allas? Visst skall föräldrarna lägga sina barns värdegrunder men vad är det som säger att dessa föräldrar fått sunda värdegrunder? Visst skall lärarna och skolan göra sitt för att lära ut demokratins grunder och få eleverna att fungera socialt men hur skall vi klara det när det inte finns backning hemmifrån? Och visst skall Exiteme ryta till och gå till skolan och förklara vad som hänt men hon ställer sig samtidigt själv i en farlig position. Och ChaosX; jag förstår ditt resonemang men tänk också på att inte underskatta ungarna. Jag vet rejält stora killar som fått riktigt bögstryk av små fjortisar och även om du skulle klappa till någon av dem betyder inte det att det är slut för det, tyvärr.
Heder åt Exiteme för bra handlande och civilkurage, gör alla så har busarna ingenstans att gömma sig!
BRA TALAT :tummenupp :bow
Är även jag lärare, då jag både jobbar med värnpliktiga inom Marinen och är idéel hockeytränare för ett gäng 11 åringar. Det ena något annurlunda från än det andra, men båda två kategoriserar jag dock som en sorts lärare.
Nu är jag iofs bara 23 år själv och har inga egna barn, men jag har sett en hel massa av andras barn och när vi är inne på ämnet "aga" så har jag en del erfarenheter att dela med mig av.
Man ser tydligt vilka barn som får en "lusing" hemma när de gör fel, nämligen de som inte blir berörda när man blir förbannad och tillrättavisar verbalt.
Lär man sig hemma värdera sitt handlande efter graden av fysiskt lidande ger detta ett helvete för dem som inte har den möjligheten att dela ut en smäll vid felaktigt beteende, tex fröken eller hockeytränaren. Genom att slå ditt barn vid uppfostran lär du ditt barn "gör jag fel får jag ont". Detta leder till att jag som inte kan använda våld i min utbildning får väldigt svårt att uppnå den respekt jag behöver för att få en 11 åring att förså att han gjort ett allvarligt fel, när han under min lektion tex. mobbat en kamrat, kastat suddgummi eller vad det nu kan vara. Pappa har ju lärt honom att "om det gör ont gör jag fel, och om inte är det inte heller så allvarligt" och på så sätt "höjt ribban" eller vad man ska kalla det.
Detta märks tydligt på vissa bångstyriga ungar och det krävs mångdubbel uppmärksamhet, rättvishet och 100% principfasthet under lång tid för att få dem att förstå och för att uppnå den respekt man behöver för att kunna bedriva effektiv utbildning. Än har ingen unge eller värpliktig vunnit "slaget om respekt" och så skall det fortsätta...

Så till er som har små barn eller planerar att skaffa. Få fullständig respekt utan att använda våld som hot. Lyckas ni inte med detta har ni redan misslyckats som förälder!

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Chris Ash skrev:
Anledningen till att Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna får röster är att folk som röstar på dem inte fattar ett skit. "Äh, de här jävla utlänningarna som bor här, deras ungar snodde min cykel och klottrar och har sig, jag tror jag röstar på ett parti med klara antidemokratiska tendenser och kopplingar till nazistgrupper"

Jag blir riktigt,riktigt orolig när jag hör hur många idioter det finns som röstat på dem.

Tyvärr ligger sanningen djupare än så. Sossarna och de andra hycklar så in i helv*** med flyktingar och flyktingpolitik. Hade de istället talat ut om att det FAKTIST blir en massa problem etc med flyktingar så hade folket röstat annat. SD & ND är ju tyvärr de enda som talar lite sanning i dessa frågor. Därmed inte sagt att flyktingar BARA är problem. Men som det är nu är mll ha det mycket av flyktingarna "ekonomiska" flyktingar som enbart vill ha det bättre ställt. Sen nyttjar de VÅRAT system för flyktingpolitik för detta ändamål. Detta sabbar för de som verkligen är förföljda tex.

Synd att ett fåtal ska få sabba för den stora massan som sköter sig. Rötägg ska ALLLTID bort/skickas hem.

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
ambulans skrev:
Stryk är alltid fel... oavsett, ... dessutom är det olagligt.

Aga är ju förbjudet i lag ja. Men det är även fortkörning. När barn gör fel behöver de veta det. Stryk MÅSTE ju inte innebära att man tar fram remmen e dyl. Det kan exempelvis vara att man tar sin unge i örat. Säger du att du inte ens kan göra det så vette fan vart detta samhälle är påväg.

Som jag sade i mitt tidigare inlägg så MÅSTE barn få lära sig skillnaden mellan rätt och fel och det är DU som förälder som sätter grunden. Kan du då inte tillrättavisa barnet på rätt vis får du de problem som hela inlägget började med.

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Excalibur skrev:
och när vi är inne på ämnet "aga" så har jag en del erfarenheter att dela med mig av.
Man ser tydligt vilka barn som får en "lusing" hemma när de gör fel, nämligen de som inte blir berörda när man blir förbannad och tillrättavisar verbalt.

AGA innebär inte att man misshandlar sitt barn som vissa tycks tro. AGA skall dock inte vara nåt som utdelas dagligen utan som används som extrem åtgärd i princip. Om man inte slår sönder grannens rutor dagligen(fast då har man iofs redan misslyckats fatalt som förälder) Aga kan likaväl vara PSYKIST som fysiskt och vilken som är värst det vet inte jag men båda är lika olagliga i princip. Det viktiga som jag också slrev tidigare är att bestraffning aldrig får utdelas obefogat gör det det så faller mycket.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Chris Ash skrev:
Anledningen till att Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna får röster är att folk som röstar på dem inte fattar ett skit. "Äh, de här jävla utlänningarna som bor här, deras ungar snodde min cykel och klottrar och har sig, jag tror jag röstar på ett parti med klara antidemokratiska tendenser och kopplingar till nazistgrupper"

Jag blir riktigt,riktigt orolig när jag hör hur många idioter det finns som röstat på dem.

Det jag menar med det att dom har ökat i popularitet är ju just det att folk börjar bli trötta på den stämmning och atmosfär som börjar bli inne i storstäderna mycket till följd utav invandringen.
Inte att sverigedemokraterna skulle vara ett exemplariskt parti utan att dom andra partierna borde se vart det börjar leda hän.
Och kanske börja fundera på vad folket vill, dom är ju trots allt folkvalda. Tror att det är många som röstade på sverigepartiet för att markera, finns ju trots allt inget direkt annat parti som tar sådana känsliga frågor som invandringen så rakt upp och ner.
(Kanske lite väl upp och ner) Känns som om det är livsfarligt att oponera sig i invandrings frågor, borde inte vara så!

Tore

Gyttorp - om katten själv får välja.
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
CBR 900
Uttrycket "respekt för äldre" existerar väl knappt i dagens samhälle

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Tore skrev:
Uttrycket "respekt för äldre" existerar väl knappt i dagens samhälle

Hmm...sitter o funderar på det där med "respekt för äldre"

Har själv inte alltid haft respekt för äldre men tycker inte det har
varit nått fel med det. Tycker faktiskt det har varit befogat att inte
ha respekt för vissa. :eek:

Ett exempel:

En gammal tanta tränger sig före i kön. I normala falla kanske jag
hade struntat i det men då gick jag i skolan o rasten var kort.
Jag säger åt henne att "ursäkta mej men du kan inte träga dej!"
Hon svarar "jag trängde inte mej och man ska släppa fram äldre!"
Inte i köer svarar jag och då säger hon åt mej att va tyst.
Jag börjar bråka med henne o säger åt kärringen att flytta på sig
och då börjar hon gnälla om att dagens ungdomar inte visar respekt
för de äldre......BULLSHIT!!!

Alltså kan man lugnt konstatera att visar inte äldre respekt för
MIG så kommer fanimej inte jag visa nån respekt för dom. :mad:

Jag kan bara tala av mina egna erfarenheter och jag har stött på många
äldre som inte visar respekt för yngre...det var värre när man var
i tonåren och det é litta bättre nu när man é 20. :D

Tycker inte att det handlar om att man ska visa respekt för äldre
utan det ska va ÖMSESIDIG RESPEKT oavsett ålder!!! :fakta

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Forkman skrev:
Vart fan är världen på väg egentligen?
Man skämms ju för att man är tonåring,
kan inte förstå vad dom här idioterna har i
huvudet egentligen. :mad:
Håller med. Händer ofta att man är på väg hem någon kväll. Folktomt ute. Så möter man tex en äldre dam på en mörk parkväg. När dom ser än svänger dom av in på någon annan väg eller tar ett stadigt tag om handväskan.

Vid sånna tillfällen vill jag nästan stanna och säga: Alla ungdomar är inte ligister eller kriminella som skiter i allt och alla. Men öppnar man käften kanske dom smäller av i en hjärtinfarkt :rolleyes:

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
exiteme skrev:
Måste bara avreagera mig... Vi har ett helt gång 13-åringar som hittar på en massa skit i vårt hus (alla bor dock inte där). De slaktar cyklar, moppar, startar bränder, försöker träffa barnvagnar med smällare(!), klottrar osv osv. I lördags sabbade min cykel Då fick jag frispel. Jag fick tag på en av killarna och sade att de ska fixa min cykel, annars ska jag ringa hem till varenda en av dem. När jag kom hem på lunchen var i alla fall sadeln tillbaka. Dock inte resten av prylarna. Jag knatade iväg till skolan för att få tag på telefonnummerna till föräldrarna. För att göra en låång historia kort, så försökte den ene av killarna hoppa på mig. En annan försökte slå ner mig med en stol!!!! Två lärare fick ingripa. Man tror inte det är sant.... 13 år och redan ligistsvin. Men jag ger mig inte. Ska tillbaka till skolan på fredag och prata med rektorn. Men jag får nog vakta min rygg ett tag.....!!!! (tack o lov flyttar vi nästa helg, så jag slipper dem)

:whip <--- skulle de små ligisterna ha!!!! (De ska nog akta sig för att stöta på ChaosX den närmsta tiden, för han är ROSENRASANDE för att de försökte hoppa på mig!!!!)

fortsättning följer kanske.....

En vild gissning bara, utlänningar? :confused:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Det som exiteme skriver påminner mig om en sommar då jag var ute och gled på min gammla raggar moppe. En Monark från 60 talet. Vart påhoppad av 10-12 stycken invandrar killar i 13 års åldern. Bara för att jag nekade dem att testa min moped.

Tänk er ca 10 stycken 13 åringar står och slår och sparkar en med påkar och bandyklubbor. Man får panik. Spelar ingen roll om dom är små eller stora. Och ont gjorde det tamigfan.

Polisen tog dom alla fall. Hoppas dom fick en rejäl utskällning. För något mer blev det inte eftersom jag självklart inte kunde peka ut en svart kille bland 40 andra svarta killar. Inget ont mot invandrare. Men sånna här killar ska fan ha koppel runt halsen.

Det är obehagligt. Och jag blir så jävla förbannad :mad:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
tingeling_66680 skrev:

Ett exempel:

Kunde inte sagt det bättre själv, ömsesidig respekt!!
Det är vad allt handlar om!!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Suck!

Suck! ja vad ska man göra,hela Malmö kryllar av såna nonchalanta glin o gäng överallt nästan på.Högljuda ska det oxå vara.Tyvärr kan vi inte mycket göra,det är ju våra vänliga politiker
o de som är för ett mång kulturellt samhälle.
Där ser vi oxå nackdelen med krig i andra länder,det straffar oss oxå.Nä lite väl kanske påhopp men i många av fallen är det ligister
av utländsk härkomst.
Märkligt bara att folk ska bete sig på detta viss o sabbotera osv.

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
tingeling_66680 skrev:

Ett exempel:

Som jag sagt tidigare ALLA samhällsgrupper har sina rötägg. Poliser, läkare, ICA handlare osv. Överallt finns där rötägg.

Jag har också råkat på äldre jobbiga personer (jobbat inom långvården) men de flesta äldre tycker jag är harmoniska och fulla av erfarenhet som vi småspättor inte kan mäta oss med. Att lyssna på de äldre är en egenskap som vi människor borde ta mer vara på. Vi har mycket att lära av dem!!

För övrigt: såna dära kärringar/gubbar är det bäst att inte käbbla med det lönar ingenting till. Lika mycket som att morsan gnäller att pensionärerna är i affären klockan 5 på eftermiddagen då de haft hela jäkla dan på sig, mao det är bara att konstatera.

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbr1100, XR600
Slayer skrev:
Visst kan dom tänka osv och visst skall man ställa krav. Men...

Jag har ställt frågan i tidigare inlägg.

Vem ska lära dom rätt och fel, respekt, vad som är riktigt att bete sig osv.!

Chris Ash: Kan du svara på denna fråga? Eller skall jag tolka ditt uteblivna svar som att du vet att jag har rätt?

Dessutom kan du ju förklara vad som är odemokratiskt med SD och varför alla som röstar på dem är idioter!

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
v-g skrev:
Som jag sagt tidigare ALLA samhällsgrupper har sina rötägg. Poliser, läkare, ICA handlare osv. Överallt finns där rötägg.

Jag har också råkat på äldre jobbiga personer (jobbat inom långvården) men de flesta äldre tycker jag är harmoniska och fulla av erfarenhet som vi småspättor inte kan mäta oss med. Att lyssna på de äldre är en egenskap som vi människor borde ta mer vara på. Vi har mycket att lära av dem!!

För övrigt: såna dära kärringar/gubbar är det bäst att inte käbbla med det lönar ingenting till. Lika mycket som att morsan gnäller att pensionärerna är i affären klockan 5 på eftermiddagen då de haft hela jäkla dan på sig, mao det är bara att konstatera.

Visst har inte sagt nått om att vi inte skulle ha nått att lära av dem.
Jag menar de har juh levt bra mycket längre än oss o då måste de
ha lärt sitt nått mer.

Jag struntar fullkomligt i om det inte lönar sig att käbbla med dem!!
Visar ingen respekt för mej så ser jag ingen anledning att visa nån respekt tebax....
det är ett faktum!! :fakta

Det é en sån typisk svensk attityd " nä men säg inget för vad lönar det sig till" eller
"nä bråka inte för då kan det gå illa". :mad:

Om man inte säger till så kan man juh inte förändra nått!
Men säger man till så kanske man förändrar någon person till det
bättre och att den personen inte gör om samma dumhet.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Re: Re: Ungjävlar!

xplojt skrev:
En vild gissning bara, utlänningar? :confused:

De två som försökte hoppa på mig, har utländsk bakgrund, ja... Majoriteten i gänget likaså.....

Både fastighetsskötaren och polisen har pratat med mamman till killen i vår trapp, men de blir bara kallade för rasister.

Killen som Peter/ChaosX "pratade" med igår, kan dock inte säga att vi är rasister. Peters pappa kommer från Chile, så han ser själv ut som en liten turk! :D :D :D (Nu får jag hoppas att ChaosX inte läser detta...hihihi)

TLR-Johan

Hojlös :(
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tidigare Suzuki TL1000R. Vill ha en 748:a!
All heder åt Exiteme och ChaosX. Det krävs en stor portion civilkurage för att ta tag i en sådan här sak. ChaosX reaktion är den enda rätta. Det ska ligga i varje familjs intresse att skydda varandra. Jag skulle reagera likadant, om inte så bör man skämmas.
Tar inte föräldrar, skola eller andra som sig bör hand om barnen så faller det olyckligt på oss "andra".
Stå på er, få har det modet som ni :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...