Uppdaterat bågarna inför våren?

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
ola_sandin skrev:
Glöm inte reflexen:mattias

Försöker inte spela Allan men;

Då snuten haffade mig för min miniskylt upplyste han mig snällt om att han INTE haffade mig för avsaknad av reflex. Den regeln är nämligen avskaffad! :tummenupp

(Bara så att du slipper lusa ner NINJAn med nått ludermässigt HJULA-reflex-hack)

FÖRGÖRAREN :yoparty

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Förgöraren skrev:
Försöker inte spela Allan men;

Då snuten haffade mig för min miniskylt upplyste han mig snällt om att han INTE haffade mig för avsaknad av reflex. Den regeln är nämligen avskaffad! :tummenupp

(Bara så att du slipper lusa ner NINJAn med nått ludermässigt HJULA-reflex-hack)

FÖRGÖRAREN :yoparty
Det är såpass alltså? Jag funtar ändå på att fixxa nåt som kan floucera (stavning) lite. Typ nån reflexremsa eller nåt.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Va snälla ni är. Bara att ut och klegga. Sen ska jag givetvis ha väst och stödhjul på mig när jag kör...

:7peta

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Okej, projekt budgetblinkers är igångsparkat....

• Det blir antingen dessa, som jag redan har hemma. Ingen aning om effektutveckling eller något på dem, risk för totalknas är stor. Bild 1.
  • Annars blir det nog de däringa iridium på bild 2. 298kr/par på toruingbutiken.
  • Annars kanske de på bild 3 passar fint? 168 spänn paret kostar dom rackarna...
  • Det finns kanske möjlighet att sätta på de gamla trotjänarna annars? Bild 4, 188kr paret.
  • På bild 5 är det några kromslädesliknande blinkare som kanske skulle funka...298kr per par

Sista bilden, nummer 6 ser vi röven som ska besmyckas. Tips på framblinkers mottages tacksamt.

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
fogerty skrev:
Jag röstar på blinkare nummer 2 eller 3 :tummenupp
TACK för ett svar... Tog ju aslång tid att göra det inlägget. Förresten, har inte du kvar dina gamla, som du hade innan diodblinkarna?

Sälj dom till mig :7peta

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
hållundan skrev:
TACK för ett svar... Tog ju aslång tid att göra det inlägget. Förresten, har inte du kvar dina gamla, som du hade innan diodblinkarna?

Sälj dom till mig :7peta

Nej det verkar inte som jag har dem kvar, har för mig att jag sålde dem. Men jag kan leta lite till. Jag hittade nämligen blinkersglas i tre olika kulörer så kanske de finns nånstans :tummenupp :va

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
fogerty skrev:
Nej det verkar inte som jag har dem kvar, har för mig att jag sålde dem. Men jag kan leta lite till. Jag hittade nämligen blinkersglas i tre olika kulörer så kanske de finns nånstans :tummenupp :va
Fast dom var väl rätt fula har jag för mig? :hihi

Aja, leta, hittar du nåt så hör av dig till mig!

:banana

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Operation modifikation/försköning av världens fulaste bolt-on har påbörjats...

Keep it reeeeeel.

Edit: Några smakprov. Hojen lät lika mycket utan bolt-onet som med. Det är förövrigt det lassigaste coolfiber-wannabematerialet jag sett i hela mitt liv... :crash

Last edited:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
hållundan skrev:
Operation modifikation/försköning av världens fulaste bolt-on har påbörjats...

Keep it reeeeeel.

Edit: Några smakprov. Hojen lät lika mycket utan bolt-onet som med. Det är förövrigt det lassigaste coolfiber-wannabematerialet jag sett i hela mitt liv... :crash

Hur luktade det inuti ?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Okej. Magisk skillnad på grejerna vill jag lova. Nu ser det helt reko ut må jag säga.

Bild ett, halvvägs klart. En liten skillnad.
Bild två, blev ju finfint det här.
Bild tre, likaså denna vyn är kalas.
Bild fyra, en enkel mod för att få även den fulaste ankungen snygg som få. :rolleyes:

Nu är det bara ett eventuellt förgasarsync eller annat bjäfs som får aset att gå jämnare kvar. Oljebyte samt drivpaketsbyte. Sen kan jag förhoppningsvis köra med gott samvete i sommar. Blinkersfrågan är under utredning...

Edit: Någon som har nån flashig värmebeständig klibba som jag kan slänga på't?

Last edited:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
hållundan skrev:
Okej. Magisk skillnad på grejerna vill jag lova. Nu ser det helt reko ut må jag säga.

Bild ett, halvvägs klart. En liten skillnad.
Bild två, blev ju finfint det här.
Bild tre, likaså denna vyn är kalas.
Bild fyra, en enkel mod för att få även den fulaste ankungen snygg som få. :rolleyes:

Vad är det för mod (förutom 5-56 rengöring)?

hållundan skrev:
Edit: Någon som har nån flashig värmebeständig klibba som jag kan slänga på't?

Aluminiumtribals?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
flugan skrev:
Vad är det för mod (förutom 5-56 rengöring)?

Aluminiumtribals?
Bytte från lassiga jävla insexskruv som stod ut ca 5mm till nitar, det var en avsevärd skillnad. :) Sen är det som ditt skarpa öga utläser även rengjort.

Jag tänkte mig nån klibba från "riktiga" slipon/bolt-on/helsystem. A'la dekaltrimma som acrapovic eller nåt annat märke. Ser ju säkerligen skojigare ut än nu iallafall...

Edit: Notera att ordet "magisk" i det första inlägget med bilderna innehar en liten liten portion ironi...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept