Re: Re: Re: Uppdatering Ang. No1:s vurpa!
XENOMORF skrev:
Jag låg precis bakom när det hände redan på första varvet:
När han gick ut ur Opel-böjen (en lång doserad vänster där man ligger runt 120 -130 kmh) så slog han på gas för tidigt och fick en fruktansvärd highsider. När hojen greppade igen så for han av mc:n och ca 2-3 meter rakt upp, därefter landade han mycket hårt på huvud - skuldra och fortsatte därefter att tumla runt några varv innan han kom till stopp utanför banan. Han såg livlös ut efter det första nedslaget. En MYCKET otäck vurpa.....
Hoppas för allt i världen att han ej får några bestående skador bara!!
Fy fan..., otäckt när man landar på huvudet... jag gjorde det själv förra sommaren när jag var av vägen, iofs hann jag bromsa ner hastigheten till runt 30, men det första man tänkte när man landade på huvudet/axlarna var... Nej nej nej...
Håller tummarna för att No1 blir fullt återställd... en polare till mig vart påkörd av en bil för några veckor sedan, hojen i princip klövs, men på nått sätt hann han ställa sig upp, och for över bilen/touchade den ... istället för att fastna mellan hoj och bil.
Han kunde dock inte gå efter olyckan, men det var inte nått skadat i rygg eller liknande, utan tydligen hade alla muskelfästen fått sig en redig snäll... så de ville inte samarbeta längre, så han fick åka rullstol nån vecka, sedan börja träna upp benen igen, nu går han längre sträckor utan kryckor, och vi är alla oerhört glada att det gick så bra som de gjorde... hojen är det ju skitsamma med, bara han klarade sig.