Uppdrag Granskning - Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jo enklast, men så är ju inte fallet, att sen att nån typ smäller in i ett äppelträd på någons tomt förbättrar inte läget. Kanske vore lika enkelt att dom som kör som svin bosätter sig vid en bana???

Vipps så hatar alla hojjar å försäkringspremierna åker i höjden.

Kom igen, det handlar om 2 sketna jävla vägavsnitt i Stockholm som vi hojåkare skulle få hålla till godo med. Är det så jävla mycket begärt ??. Det finns så mycket fina ställen att bosätta sig på att det är ju för fan idioti att gå och köpa sig hus just vid Bogan eller Bulten. Varför i helvete skulle någon vilja göra något sådant speciellt om man har ungar ? Det handlar ju glasklart om att någon jävel som har en "princip" och kontakter på SVT och kan blåsa upp en bajssak till debatt. Någon rationell förklaring för det här finns ju för fan inte.

Hela skite påminner mig om vilket jävla liv det blev när vissa resebyråer skulle ha barnfria hotell i sitt utbud. Barnafiljerna skulle PROMT dit ..till just de hotell man ville ha som barnfria...för principens skull.

Så återigen,,, varför köper du själv inte en kåk vid nån bana???

Du har ju bara två sketna vägar att åka på.....??? :arsele

Att du inte har råd / lust / möjlighet att flytta ger dig inte automatisk rätt att köra som ett **** svin på bogen eller bulten... :)

Jag är inte intresserad av bankörning.

Jag kör fö knappt något alls bå Bogan för att det är för långt från mig och tar det rätt lungt på Bulten eftersom jag behöver mitt körkort. Jag tycker bara att det är skit att någon kan starta upp en debatt av liten skitsak bara för att han / hon känner någon jävla B murvel på SVT. Det är ju för fasen NADA, NONISSUE..inget alls. Hur kan man förvandla en sådan skitsak till debatt på TV ??

Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Skulle det göra saken bättre om folk körde där i 80-90 ?? Inte ett skit.

Alltså resten av all BS som nu postas orkar man ju inte bara bry sig om men hur tänkte du här? 150-200km/h förbi hus är inte värre än att folk kör 80-90 förbi samma hus eller gående utmed gatan?

Självklart hade det varit bättre om man körde 90 förbi bebyggelse på en 70väg än 150-200..

Självklart kör folk för fort här på västkusten oxå men det verkar som om vi av någon outgrundlig anledning har fler bra vägar för MC åka än bara en sträcka...

PS. En riktigt rolig sak hade ju varit om dom läste upp vad som skrivs av vissa här :D

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Nej det är väl inte så svårt att fatta hur du tänker, men att fatta att nån tänker som du gör är riktigt svårt.

Och du behöver inte förenkla för mig det gör du tillräckligt åt dig själv.

Japp, livet är nämligen betydligt enklare än många gör det till. Min tjej var riktigt trött på att diverse Ahmeds kastade kommentarer efter henne och hennes kompisar i den skitförort där hon bodde förut och de skulle gå och hyra film en fre kväll...Jag sa inte "starta debatt"...jag sa "du är Svensk, du ska bo bland ditt folk...flytta där ditt folk bor"...Sagt och gjort, inga kommentarer, inga glåpord och cykeln står kvar varje morgon. Så enkelt var det.

Vill de slippa en massa skit med en massa dårar som kör i 200 borde de kanske ta sig en funderare om det helt enkelt inte är smartast att bara flytta från vägen. Allt behöver ju inte vara så jävla komplicerat.

Alltså resten av all BS som nu postas orkar man ju inte bara bry sig om men hur tänkte du här? 150-200km/h förbi hus är inte värre än att folk kör 80-90 förbi samma hus eller gående utmed gatan?

Självklart hade det varit bättre om man körde 90 förbi bebyggelse på en 70väg än 150-200..

Självklart kör folk för fort här på västkusten oxå men det verkar som om vi av någon outgrundlig anledning har fler bra vägar för MC åka än bara en sträcka...

PS. En riktigt rolig sak hade ju varit om dom läste upp vad som skrivs av vissa här :D

Jag vet inte, handlar det om att de vill få ner farten ? Hur många är det verkligen som ör i 200 där och är det inte bulken av MC trafiken som egentligen är en nagel i ögat på de som bor där med oljud som främsta problem ?

Last edited:

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Honda SP1 -00
Uppenbart är att den som tog kontakt med tv inte tyckte det var en skitsak, säger inte att hon/han har rätt men inte med automatik att du heller har rätt.

Tror att majoriteten som kör dessa skitvägar, kör för att dom e helt ok, och det är inte dom som det klagas på, men så länge det glorifieras , läggs ut filmer på boga/bulten å tider som skall slås, kommer en minoritet att skämma ut oss andra. :arsele

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Japp, livet är nämligen betydligt enklare än många gör det till. Min tjej var riktigt trött på att diverse Ahmeds kastade kommentarer efter henne och hennes kompisar i den skitförort där hon bodde förut och de skulle gå och hyra film en fre kväll...Jag sa inte "starta debatt"...jag sa "du är Svensk, du ska bo bland ditt folk...flytta där ditt folk bor"...Sagt och gjort, inga kommentarer, inga glåpord och cykeln står kvar varje morgon. Så enkelt var det.

Vill de slippa en massa skit med en massa dårar som kör i 200 borde de kanske ta sig en funderare om det helt enkelt inte är smartast att bara flytta från vägen. Allt behöver ju inte vara så jävla komplicerat.

:) du har humor iaf.

Edit: Tar lång tid för dig att dunka huvudet i väggen igen..sover?

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jaa herrejävlar...

Stackars människor som mister bulten asså.. det är hemskt:( Kan ni inte skänka en liten bit åt oss andra också, nu när hela mc sverige blir draget över en kant menar jag!?

Kan man kalla detta för ett onödigt fall? eller är det jag som helt enkelt är ett hopplöst fall?

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87

Du verkar ha hängt upp dig ganska kraftigt på värdet på husen. Jag har i tidigare fått för mig att pengar är allt för dig, det verkar stämma ännu mera nu.

Ingen annan skulle nog komma på att skylla på husägarna för att motorcyklister och bilister dumkör förbi där. :död

Ozzi

Guest

Undrar var vi Svenskar ska bo om 10 år sådär?...Vi får väl emigrera till Norge då.:)

Kapten Slow

Addicted
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Honda CBR1000RR-05 Kraschad 09-04-11 :( Trajja Daytona 955i-01 Streetfighter Suzuki Gixxer 1000 08 Triumph Tiger 1968 Hayabusa Turbo 00 Såld
Tycker att det är roligt att det diskuteras ett programm som inte har visats ännu hur vet ni att det bara kommer handla om Bogan och Bulten så här står det iallafall på UGs hemsida Polisen maktlös mot MC-förarnas vansinnesfärder på svenska vägar titta på programmet innan det diskuteras tycker jag verkar vettigt :)

Molin

Dear lord Babyjesus..
Gick med
15 Oct 2008
Hoj
Snart en motard
Lika lite som fok har rätt att köra i 200 med sin platsraket. Glöm rätt, rättighet, lag, regler osv utan tänk mer på real life. Skulle det inte vara enklast för alla om folk köpte hus långt från en väg om de inte pallar trafiken istället för att kalkylerat köpa ett hus nära en traffikerad väg och SEDAN försöka gnälla igenom regeländringar ? Lite mer pragmatisk lösning tycker jag. Gillar man inte att bo bland hojar som kör i 200 köper man ett hus på ett ställe där det inte finns någon väg där folk gillar att köra hoj. Bogan och Bulten ..två sketna jävla vägar i hela Sthlm ...och då måste folk välja JUST de när de stör sig på hojar. Snacka om att göra livet svårt för sig..

Så J***A sant! :tummenupp

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Du verkar ha hängt upp dig ganska kraftigt på värdet på husen. Jag har i tidigare fått för mig att pengar är allt för dig, det verkar stämma ännu mera nu.

Ingen annan skulle nog komma på att skylla på husägarna för att motorcyklister och bilister dumkör förbi där. :död

Det handlar om värdet på hus, det är jag övertygad om. Pengar är av betydelse för de flesta av oss (bara de som är ekonomiskt oberoende kan säga med gott samvete att pengar är oviktigt). Jag känner ingen som tycker att det är oviktigt hur värdet för den största investeringen i deras liv utvecklas. Det är naivt att tro något annat.

Grejen är den att förmodligen pga att någon längst Bogan känner en murvel så kommer en pissgrej blåsas upp till jätteproportioner och polisen kommer i värsta fall att känna sig tvungna att "visa att de tar det på allvar"..vilket innebär att man helt enkelt börjar klämma åt och trakassera vanligt folk som drar på i 80-90 på den där 70 vägen för att under ett par måbader visa att de gör något innan skiten lägger sig igen och allt är glömt.

Undrar var vi Svenskar ska bo om 10 år sådär?...Vi får väl emigrera till Norge då.:)

Ja, säg det du. Om inte Norrmännen gör som Danskar och Finnar :D. Då är ni verkligen upp the creek without a paddle he he. Återigen, som man bäddar få man sova.

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
En doktors avhandling senare...

...De som kört i Tyskland vet att "tempot" är högre på motorvägen än här, där är alla överrens om att man får köra så fort man behagar.
Kan detta istället leda till det blir ett flöde på motorvägen som hindrar att onödiga olyckor uppstår, samt att folk "kör av sig" på trefiliga säkra motorvägar, och sedan istället har stor respekt där 30-50-70-hastighetsbegränsning råder?

Vad tror ni?

ligger mycket i de du säger...

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
ligger mycket i de du säger...

Jo, men varken bogan eller bulten är ju autobahn. Det har hänt att jag kört så fort jag behagat på motorvägar i Sverige, men hur kul är det att köra rakt fram i 270 när nyhetens behag har lagt sig ? Tror inte att det är applicerbart i det här fallet tyvärr, även om jag är en mycket inbiten anhängare av fria farter, sprit på mackar och gun racks i bilar...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
De som kört i Tyskland vet att "tempot" är högre på motorvägen än här, där är alla överrens om att man får köra så fort man behagar.
Kan detta istället leda till det blir ett flöde på motorvägen som hindrar att onödiga olyckor uppstår, samt att folk "kör av sig" på trefiliga säkra motorvägar, och sedan istället har stor respekt där 30-50-70-hastighetsbegränsning råder?

Vad tror ni?

Det enda kruxet är att jag antar att de flesta som gillar inspirerad körning - gör det på krokiga 70-vägar. :) Motorväg skyr jag som pesten, och undviker i mesta möjliga mån. :)

/J

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jo, men varken bogan eller bulten är ju autobahn. Det har hänt att jag kört så fort jag behagat på motorvägar i Sverige, men hur kul är det att köra rakt fram i 270 när nyhetens behag har lagt sig ? Tror inte att det är applicerbart i det här fallet tyvärr, även om jag är en mycket inbiten anhängare av fria farter, sprit på mackar och gun racks i bilar...

nä men lösningen som de har verkar bättre än vår.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Fast på vilket sätt skulle fri fart på E4:an förändra situationen på Bulten eller Bogan ? Det är ju där kurvorna ligger...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM