Uppdrag Granskning - Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Fast på vilket sätt skulle fri fart på E4:an förändra situationen på Bulten eller Bogan ? Det är ju där kurvorna ligger...

Det är väll inte säkert att alla tycker om kurvor :va och nu snackar vi om kurvor i vägen och inget annat..

Med stor risk för en permanent banning så tar jag våran store GR som exempel :Bugar Värt att tänka på kanske? eller cyklar jag nu igen!?
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
kommer ni ihåg "Rör inte min kompis" kampanjen...
kompis.jpg



vi måste trycka upp "Rör inte min bana" knappar! :)
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Det är väll inte säkert att alla tycker om kurvor :va och nu snackar vi om kurvor i vägen och inget annat..

Med stor risk för en permanent banning så tar jag våran store GR som exempel :Bugar Värt att tänka på kanske? eller cyklar jag nu igen!?

Ok, men de som inte gör det kan ju idag köra fort som fan på motorvägarna rakt fram. Jag tror att det är förhållandevis få av oss med hyffsat effektstarka literhojar som hittar den bästa kicken i att maxa rakt fram på en motorväg...Risken att åka dit på E4:a om man kör i 250 är ju ändå ganska liten. Givetvis tycker jag att man ska få köra hur fort man vill på en bra väg, men det är ingen slump att Bulten och Bogan är så populära som de är...och anledningen till det är inte att de är spikraka antar jag. Fri fart på 70 vägar skulle nog kunna lösa problemet, det håller jag med om...men fri fart på vägar där man redan idag ofta kör över 200 ?
 

NATP

Not A Team Player
Gick med
26 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSF 600 Bandit -98, yamaha dt 125, R1 -03
Tror faktiskt inte att UG kommer ändra någons uppfattning om MC, möjligtvis att det blir ett hett ämne under lunchen dagen efter på diverse arbetsplatser men inte mer.

Undrar var vi Svenskar ska bo om 10 år sådär?...Vi får väl emigrera till Norge då.:)


Vi får hoppas att Danskarna tar emot oss med öppna armar :tummenupp
 
Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Ok, men de som inte gör det kan ju idag köra fort som fan på motorvägarna rakt fram. Jag tror att det är förhållandevis få av oss med hyffsat effektstarka literhojar som hittar den bästa kicken i att maxa rakt fram på en motorväg...Risken att åka dit på E4:a om man kör i 250 är ju ändå ganska liten. Givetvis tycker jag att man ska få köra hur fort man vill på en bra väg, men det är ingen slump att Bulten och Bogan är så populära som de är...och anledningen till det är inte att de är spikraka antar jag. Fri fart på 70 vägar skulle nog kunna lösa problemet, det håller jag med om...men fri fart på vägar där man redan idag ofta kör över 200 ?

jaja..jag fattar vinken. Mer kurvor åt folket! eller?
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Vi får hoppas att Danskarna tar emot oss med öppna armar :tummenupp

Gör de ju idag...en Svensk IT Konsult är ju rena fyndet. Med vår micket mouse valuta får de ju en till samma pris som en sopgubbe..
 

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Söder om Centrum
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Vad har pedofilernas framfart i Thailand, svält i Afrika och varför inte det geopolitiska läget i Mellanöstern att göra med hur fort vi kör på en skitväg i en provinsionell stad som ju Sthlm är ?

Det är väl ändå att ta i att bredda Bogesundsdebatten till något slags samvetsfråga. Vi kan ju vända på det dock om vi ändå är igång och spårar ur...Det är lätt att ta upp moraliska frågeställningar och unna sig lyxen att bry sig om svältande Afrikaner och misshandlade kvinnor när man har plånboken full och bilen / hojen tankad...med bensin som raffinerats av Bloodsolja. Själv är jag inte ett skit intresserad om marines som collateral damage raderar ut en hel håla någonstans i Mellanöstern för att jag ska kunna tanka min bil 24x7...och krig, svält, mord och förtryck är ju förutsättningen ifråga om scarce resources som ju energi tycks vara i våra tider. Darwin har rätt, alla gånger.

Nu vet jag inte hur det föhåller sig med Bogan..var DEN där först eller var husen där först ? Det får mig att tänka på banan i Poznan som kanske stängds...Folk köpte hus billigt vid banan för att...tjaa, vem fan vill ha hus vid en motorbana ? Nu vill de att banan ska stängas så att deras hus går upp i värde. Alltså fuck them.

Jag har bott i Tyskland i många år och jobbar en hel del där och för mig är fri fart på motorvägarna en självklarhet...liksom att man kan köpa sig en flaska sprit på en bensinmack kl 2 på natten veckans alla dagar och det till vettigt pris. Fast inte heller det har egentligen med Bogan frågan att göra.

Bana kan aldrig ersätta vägkörning, så enkelt är det. Kärnfrågan för mig är VEM VAR DÄR FÖRST. Om folk var så jävla smarta och tyckte att de gjorde ett klipp genom att köpa hus på en stenhårt trafikerat väg och vill nu ändra på det, så får de vad de förtjänar. Affär handlar alltid om risk.

Troligen har du missuppfattat hela resonemanget om du inte förstår vad det ena har med det andra att göra. Slutledningsförmåga handlar om att se Sin Del i den stora bilden. Antingen begränsar man sig genom att blunda för omvärlden, eller så vidgar man sin värld och ser hela bilden, och inser att man måste göra ett val. Att överanalysera situationen eller microanalysera en situation med en referensram som exempelvis "vem var där först" är ju föga "rätt" i sammanhanget. Om du vill att jag ska slå hål på det genom att sätta ord på det så ställer jag dig frågan "Äger USA månen?" eller varför inte "Är bakterien den egentliga ägaren av jorden". Ohållbart resonemang helt enkelt.

Det kommer åter igen ta dig tillbaka till. Vad är OK, och vad är Inte ok, och vad är majoritetens ställningstagande.
 

Ozzi

Guest
Alla som bor vid Bogan (och på andra ställen där man äger sitt boende) är intresserade av värdeutvecklignen på deras fastigheter oavsett om de ska sälja nu eller om 10 år.

Jag har barn, barnbarn kommer nog om ett bra tag..kanske därför var jag smart nog att köpa ett hus stenkast från en strand med badplats istället för att köpa ett hus ett stenkast från en väg där folk kör i 200.

Det är som att köpa en lägenhet i Vårbronx och gnälla över att ungarnas moppe blev snodd samma dag man köpte den.

Den enda anledningen till att vara intresserad av värdeökning är om man ska sälja för annars är det faen totalt ointressant med värdet, stiger värdet så ökar taxeringsvärdet o det är fn inte bra om man inte ska låna på kåken vilket man ska ge fn i man ska inte göda bankerna i dagens läge, låna en tusenlapp o du får betala mångfalt tillbaka.:rolleyes:
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Vilka välformade kinder du hade, Mattias såg bra rultig och go ut han med :D:D

På den tiden vägde man in på wh000ping 94 kg. Numer är man än snyggare (om det ens är möjligt) tack vare sunda kostvanor och regelbundenhet.

I UG's teaser säger nån boende att vi kör så fort det går? Det tror inte jag. Jag tror att man kan komma ner på 3:50-nånting om man bara ökar farten.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Kommer kanske som en nyhet för vissa här i tråden, men det finns, tro det eller ej, människor utanför mc-världen. Som inte känner till vilka vägar man inte bör bosätta sig vid om man inte älskar ljudet av en accelererande sliponförsedd radfyra 16 timmar per dygn under sommarhalvåret.

Det händer även, tro det eller ej, att dessa människor köper och säljer bostäder under vinterhalvåret.

Rent spontant gissar jag att majoriteten av alla husaffärer längs bogan sker vintertid. :rolleyes:
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Uppdrag granskining måste vara rätt nöjda med att grytan har rörts om ordentligt redan innan de har haft sänding av sitt "MC avsnitt"
 

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Bor mitt i sverige.
Hoj
Honda SP1 -00
Gör de ju idag...en Svensk IT Konsult är ju rena fyndet. Med vår micket mouse valuta får de ju en till samma pris som en sopgubbe..

Var ju det jag befara... bara för att du e sopgubbe behöver du ju inte skita ner för alla andra!!! :zpy

Tror att om en brokig skara här på spothoj skulle komma på att ha burnout tävling utanför din port 5 dagar i veckan skulle du nog ledsna ganska fort.

Du e så långt ifrån det som heter empati så de e inte sant.... det e bara att gratulera din flickvän att hon överlever tills du flyttar till danmark!! :):7peta
 

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Bor mitt i sverige.
Hoj
Honda SP1 -00
På den tiden vägde man in på wh000ping 94 kg. Numer är man än snyggare (om det ens är möjligt) tack vare sunda kostvanor och regelbundenhet.

I UG's teaser säger nån boende att vi kör så fort det går? Det tror inte jag. Jag tror att man kan komma ner på 3:50-nånting om man bara ökar farten.

Intresant att all näring hamnade runt käften...för över ögona växer ju inget!!!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top