Vad har pedofilernas framfart i Thailand, svält i Afrika och varför inte det geopolitiska läget i Mellanöstern att göra med hur fort vi kör på en skitväg i en provinsionell stad som ju Sthlm är ?
Det är väl ändå att ta i att bredda Bogesundsdebatten till något slags samvetsfråga. Vi kan ju vända på det dock om vi ändå är igång och spårar ur...Det är lätt att ta upp moraliska frågeställningar och unna sig lyxen att bry sig om svältande Afrikaner och misshandlade kvinnor när man har plånboken full och bilen / hojen tankad...med bensin som raffinerats av Bloodsolja. Själv är jag inte ett skit intresserad om marines som collateral damage raderar ut en hel håla någonstans i Mellanöstern för att jag ska kunna tanka min bil 24x7...och krig, svält, mord och förtryck är ju förutsättningen ifråga om scarce resources som ju energi tycks vara i våra tider. Darwin har rätt, alla gånger.
Nu vet jag inte hur det föhåller sig med Bogan..var DEN där först eller var husen där först ? Det får mig att tänka på banan i Poznan som kanske stängds...Folk köpte hus billigt vid banan för att...tjaa, vem fan vill ha hus vid en motorbana ? Nu vill de att banan ska stängas så att deras hus går upp i värde. Alltså fuck them.
Jag har bott i Tyskland i många år och jobbar en hel del där och för mig är fri fart på motorvägarna en självklarhet...liksom att man kan köpa sig en flaska sprit på en bensinmack kl 2 på natten veckans alla dagar och det till vettigt pris. Fast inte heller det har egentligen med Bogan frågan att göra.
Bana kan aldrig ersätta vägkörning, så enkelt är det. Kärnfrågan för mig är VEM VAR DÄR FÖRST. Om folk var så jävla smarta och tyckte att de gjorde ett klipp genom att köpa hus på en stenhårt trafikerat väg och vill nu ändra på det, så får de vad de förtjänar. Affär handlar alltid om risk.