Jo visst har gener en tendens att sprida sig. Men svenska matproducenter använder inte i dagsläget GMO så andelen gener från GMO lär vara väldigt liten. Sen går det väl inte att komma ifrån att om man använt bekämpningsmedel på grödorna så kommer en del att finnas i maten men någonstans måste man ge upp. Jag orkar inte odla min mat på balkongen.
Jag håller absolut med dig om att sett i det stora hela är GMO, bekämpningsmedel, överdriven antibiotikaanvändning mm ett större problem men det hör egentligen inte hit. Mediadrevet går redan och det enda vi kanske kan göra för att mildra det är att lugna ner oss på dom utsatta vägsträckorna även om det kanske är försent.
Att säga att "Koncentrera er på GMO istället för att bråka med motorcyklister för det är ett större problem" lär inte hjälpa oss motorcyklister oavsett hur dom företeelserna faktiskt borde värderas gentemot varandra.
Personligen skulle jag mycket väl kunna tänka mig avlysta vägavsnitt där ingen bor där man får köra så fort man vill men det kommer inte att hända. Vill man köra fort och hålla sig till lagen får man köra bana. Visserligen orsakar fortkörande motorcyklister större risker för sig själva än för någon annan men en motorcykel i 200 är faktiskt en reell fara för omgivningen också även om man sitter i en bil och tyvärr så är det så att samhället går in med åtgärder för att reglera och styra upp om det visar sig att något inte fungerar.
Som jag sagt förut jag tror inte det spelar någon större roll vad vi gör eftersom vi liksom många andra liknande utövare är lätta at ge sig på. Jo det finns en sak vi kan göra, vi kan visa att vi är många väljare/konsumenter.
Nä nu skall jag gå och lägga mig så jag orkar bomba Bogan i morgon Jo jag lovar att slå av vid stallet och Ellboda
Och jag skippar nattkräm så jag får ha mina spermier kvar, vad jag nu skall ha dom till vid min ålder.