Jag är medveten om att du har rätt i det du säger, dvs att det både har förekommit och att personer fortfarande köper hus nära bullerkällor och dylikt för att sedan klaga. Men jag tror varken att det är ett stort problem eller att det är relevant i det här fallet.
Jag tror inte heller att jag någonstans i mitt inlägg pekade ut att du eller personen du citerade försvarade saken som sådan, bara att det där är aspekter som inte har i tråden att göra eftersom det sänker oss ännu mera.
Hur menar du att det sänker oss ? Är det inte bra att man tittar på saker ur alla vinklar ?
Ok låt oss kolla på Bogan specifikt. (Om vi bortser från extremfallen, cool är dom dock)
Det är ju egentligen bara 2 ställen längs vägen där det finns hus nära vägen Vid slottet/stallet samt Ellboda. Om alla hoj och bil åkare kunde hjälpas åt med att slå av där skulle mycket vara vunnet. Vad gäller olyckor längs vägen så ja det händer och det är alltid lika tråkigt men med tanke på hur mycket hojar och bilar som åker där är det väl inte konstigt.
Dessutom kommer inte gasandet sluta bara för att man förbjuder, lägger grus, har reportage i TV, skickar ut poliser,.....
Reklamen i TV om att man bara spar 48s per mil om man kör 80 istället för 70 är ju närmast patetisk jag vill påstå att ingen kör för fort för att spara tid man gör detför att det är kul, spännande, käns lite oulaw. Vad som är en utmaning ger spänning är olika för olika människor.
Varför tar uppdrag granskning upp gasande på Bogan ? - Jo trots att många förfasas och är upprörda så tycker tillräckligt många (dom flesta ?) innerst inne att det är ganska coolt och det gör att det blir många tittare och tidningsköpare. = stora reklamintäkter.
Det är ju ingen udda företeelse utan det gäller dom flesta aktiviteter som ger kickar.
Varefter sammhället tar bort utmaningar, faror, spänning,... så kommer å ena sidan mängden "kick aktiviteter" öka/bli extremare och å andra sidan den psykiska/fysiska ohälsan öka. Det är i alla fall min 2 ören.
PS: Jag har inget alternativ att klicka i, i pollen
Vad kommer Uppdrag gransknings blick på "snabba MCs" få för biverkningar?
Föjande fattas
Det blir lite motor i TV istället för bara reklam och fler får uppleva spänningen i att en skiclig förare kör fort och outlaw. Inte mycket mer, det myndigheter kan tänkas hitta på drabbas vi av oavsett.
Bitter ? - Nä realist.
Last edited: