Uppdrag Granskning - Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Njaa, vad jag vet är väl dessa vägar unikt glorifierade på denna site, försedd med fotografer i skogar och diken samt oerhört hårt frekventerad av folk som i avsaknad av eller mot bättre vetande använder den som någon slags fartsträcka. Dessutom publiceras eländet och upphovsmännen både beundras och sponsras av hang-arounds som tar vid och försöker mäta sig mot alstren...

Bildligt talat verkar vissa människor helt enkelt födda med för kort nackskinn, skulle man stänga munnen påverkas en helt annan kroppsöppning...

Tror inte Du att eventuellt fortåkande på andra platser eller med andra fordon klarar sig bättre undan uppmärksamhet på grund av att folk begriper att slå av förbi bebyggelse och kring andra trafikanter samt avstår från att söka uppmärksamhet på diverse siter? Anser Du i så fall att detta skulle vara en dålig strategi?

Det finns inget fribrev för sporthojar. Svartjobbar vi - gör samhället vad det kan för att stävja ofoget. Beställer vi sprit per postorder - agerar tullen. Och envisas vi med att provocera samhället och dessutom lämna bevis på våra ofog (filmer, bilder fartkameror etc) kan vi vara säkra på att något händer. Något som inte underlättar för SH-åkare i Sverige.

Mina 2p

...Menar du verkligen att det bara är i sthlm som det buskörs?...

...Alla andra runt om i landet kan ju försöka övertyga mig om att det inte finns av MC extra belastade vägar där dom bor!

...Finns liknande syndrom i norrland gällande småorter i inlandet med äckligt mkt snö som invaderas av skoterentusiaster som vill gasa loss i fett puder men dom har jag inte sett på TV...

...Har även för mig att det bara bor ganska fattigt folk i bogan området och det kan ju inte heller ha någon beydelse...:huvet

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR
Det beror ju på vad menar med trafikolycka. Om personen i fråga kör som idiot spelar det ju ingen roll om det är min anhörig eller vän. Då är det fortfarande en idiot...!

Hur fan kan man va så trångsynt över nåt sånt?
Du menar alltså helt seriöst att om en nära vän till dig kör för fort å dör,
att du känner att det var rätt åt honom/henne??
Var går gränsen för att klassas som idiot enligt dig?

Last edited:

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Det beror ju på vad menar med trafikolycka. Om personen i fråga kör som idiot spelar det ju ingen roll om det är min anhörig eller vän. Då är det fortfarande en idiot...!

Kör man som en idiot är det ingen olycka, då är det en konsekvens.

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Nope,

Med det är där det gillas att exponeras till allt och alla av någon/några av någon anledning...

Vad i helvete varför....?

För den oinvigde outsiders så kanske man inte förstå HUR mycket knarrar som verkligen passerar denna lilla väg. Står man där en vacker dag så på hinner man inte se arslet på en knarr försvinna förräns en ny är på väg in. Det är ett par hundra knarrar som kör denna väg (i timmen). Så det är inte så konstigt att det är ett problem.. Även om det givetvis finns liknande vägar i andra delar av landet som har en del knarråkare så är det löjligt i liknelse, därav problemet...
Ni som kommer från landet provar att åka dit nån gång så bered er på att ställa er i kö för att köra där, så illa är det!!!
Dem som kör där "lite över" gällande hastighet kör där vid tider som dem flesta sover...

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Minoritet? + 300 000 mc...., ex. i stockholm är det extremt bra att MC finns, skulle alla som tar MC till jobbet osv. istället ta bilen skulle det bli än värre i trafiken, hur många är det som nöjesåker så att det blir ett problem?, lite perspektiv får man nog ha.

Jo, men om tillräckligt mycket skit härrör just från sporthojar, tror du då för ett ögonblick att politikerna skulle tveka för en sekund att sätta in kraftfulla åtgärder mot dessa? Av de 300 000 hojar du räknar upp är ju en högst begränsad del klass 7 hojar, ett förbud eller effektbegränsning mot dessa skulle inte röra många Svenssons i ryggen, tvärtom möter jag ofta motorintresserade som inte fattar hur sporthojar med dagens prestanda över huvudtaget kan motiveras att få framföras på allmän väg.

Det är väl som med skjutvapen, hade folk varit vettiga i skallen hade dessa kunnat ägas av gemene man. Tyvärr är det ju inte så.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
FATTIGT FOLK,,,va i helvete,,,,nu kommr man in på folks inkomst oxå, runt problemet av fortkörning på allmän väg
En av herrarna i inslaget har jag klippt när jag jobbade i täbban för några år sen, han tillhör INTE DOM lågavlönade, som nu nån ville framföra. Att dom boende runt bogesund skulle va låginkomsttagare,,,,ivilket fall. va fan har det för relevans med det här

Ja vad tror du det har för betydelse?

Tror du människor med mkt makt/pengar kan påverka mer eller mindre?

Fundera t.ex på varför Täby tar emot 1 flykting och södertälje 500! Är det för att det finns för lite plats i Täby?

Hade B&B damens namn varit Anitra Steen hade vi nog inte pratat om Bogan...

Det jag skrev om intäkterna hos dom som bor kring bogan var s.k IRONI!

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Ja vad tror du det har för betydelse?

Tror du människor med mkt makt/pengar kan påverka mer eller mindre?

Fundera t.ex på varför Täby tar emot 1 flykting och södertälje 500! Är det för att det finns för lite plats i Täby?

Hade B&B damens namn varit Anitra Steen hade vi nog inte pratat om Bogan...

Det jag skrev om intäkterna hos dom som bor kring bogan var s.k IRONI!

Nu handlade det helt plötsligt om nått annat, hehe.. Täby bygger man ju på bredden med alla villor och södetälje på höjden eller bygger ut i obygden så egentligen så får det plats mer i s-tälje.. Nä men jag förstår vad du menar.. Men läs mitt inlägg det är fan sant!!!

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
jag ställde upp på intervjuv. Sa att mc-förare dödar söta små kaniner
animal-smiley-013.gif
när dom inte kör hoj.

känner mig träffad...
:gnissla

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Av de 300 000 hojar du räknar upp är ju en högst begränsad del klass 7 hojar

Det intressanta är ju hur många som kör så att det blir ett problem och varför det är ett problem, blir intressant och se om programmet leder till något men gissar att ämnet blir uppförstorat i programmet, förbud tror jag inte på.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Njaa, vad jag vet är väl dessa vägar unikt glorifierade på denna site, försedd med fotografer i skogar och diken samt oerhört hårt frekventerad av folk som i avsaknad av eller mot bättre vetande använder den som någon slags fartsträcka. Dessutom publiceras eländet och upphovsmännen både beundras och sponsras av hang-arounds som tar vid och försöker mäta sig mot alstren...

Bildligt talat verkar vissa människor helt enkelt födda med för kort nackskinn, skulle man stänga munnen påverkas en helt annan kroppsöppning...

Tror inte Du att eventuellt fortåkande på andra platser eller med andra fordon klarar sig bättre undan uppmärksamhet på grund av att folk begriper att slå av förbi bebyggelse och kring andra trafikanter samt avstår från att söka uppmärksamhet på diverse siter? Anser Du i så fall att detta skulle vara en dålig strategi?

Det finns inget fribrev för sporthojar. Svartjobbar vi - gör samhället vad det kan för att stävja ofoget. Beställer vi sprit per postorder - agerar tullen. Och envisas vi med att provocera samhället och dessutom lämna bevis på våra ofog (filmer, bilder fartkameror etc) kan vi vara säkra på att något händer. Något som inte underlättar för SH-åkare i Sverige.

Mina 2p

Självklart är filmerna på tuben en bidragande orsak till hypen kring dessa vägar och jag tycker tidtagning inte är bra då många snorisar inte kan låta bli att bli impade!

Ser att du kommer från Pite och det var just därifrån några av skoteråkarna kom! Dom slog inte av och en tvåtakts 600cc med trimpipor låter mer än de flesta fordon jag känner till!

Jag gillar skarpt Ugrp-filmerna men kom inte och säg att dom är fridfulla och hänsynstagande eller för den delen exponerar ett bra beteende!

Detta problem finns över hela sverige!

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Nä, men tyvärr så finns det alldeles för många idioter på för snabba hojar. Det enda positiva är att det alltid blir en stor "självsanering" varje sommar!!!!:tummenupp

Allvarligt talat...det där var fan bland det lägsta jag sett, tillåmed på SH, och då hör jag antagligen till den liberala falangen här. Fy fan!

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Hoj
Daytona 675
Jag tror ditt liv skulle bli lite bättre om du bara la ner lite energi på att tänka lite...

Visst...... Men när man ser som komentar :mad:.... Kan tänka mig att han (MacKant) kan se en hojförare i diken och köra vidare,säga (haha där fick han....IDIOTEN) och en som är inte att :krama eller?

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Allvarligt talat...det där var fan bland det lägsta jag sett, tillåmed på SH, och då hör jag antagligen till den liberala falangen här. Fy fan!

Egentligen skulle jag vilja säga att du låter en smula förvånad.. Men jag gör inte det, tror nog att personen försöker trigga nått.. Vi som åker knarr är ett starkt gäng, även om vi inte känner varandra så är vi starka tillsammans när vi träffas och har egentligen samma synvinkel oavsätt vad vi åker. Problemet är just dessa vägar som är överrepresenterade av hojjar och då blir det konflikter, det är inte så mycket att göra åt..

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Egentligen skulle jag vilja säga att du låter en smula förvånad.. Men jag gör inte det, tror nog att personen försöker trigga nått.. Vi som åker knarr är ett starkt gäng, även om vi inte känner varandra så är vi starka tillsammans när vi träffas och har egentligen samma synvinkel oavsätt vad vi åker. Problemet är just dessa vägar som är överrepresenterade av hojjar och då blir det konflikter, det är inte så mycket att göra åt..

Missförstå mig rätt...jag är väl medveten om vad problemet är, men att önska livet ur folk...nja. I min bok har man skjutit lite över mål då.

Och nej, egentligen är jag inte förvånad, mer besviken.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mmm, vi har några fina exemplar med bett i halsen i hålan där jag bor också:)

Jag har inte försvarat något beteende och om Du menar att problemet är fortkörning eller ljud så - ja, det förekommer överallt.

Men - det problem som är unikt för dessa vägar är driften att till varje pris exponera sina överträdelser och dessutom knyta det till just en identifierbar väg!

Ugrp-killarna har sina hyss, men filmar dom en skoterled, en backe eller en ravin kan den ligga var tusan som helst. Och därmed kommer kringboende inte att ha en konstant trafikström under 20 timmar per dygn längs den vägen/leden så fort solen tittar fram. Deras träningsgrop med tillhörande sjö ligger för övrigt några 100 meter från mitt jobb...

Jag kan leva med några 600:eek:r som passerar mig när jag är ute med hundarna om det händer någon gång per vecka eller månad. Men skulle det hända 24/7 skulle till och med en så godmodig gubbe som jag komma att hetsa upp mig...

Ser Du skillnaden?

...Ser att du kommer från Pite och det var just därifrån några av skoteråkarna kom! Dom slog inte av och en tvåtakts 600cc med trimpipor låter mer än de flesta fordon jag känner till!

Jag gillar skarpt Ugrp-filmerna men kom inte och säg att dom är fridfulla och hänsynstagande eller för den delen exponerar ett bra beteende!

Detta problem finns över hela sverige!

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
Missförstå mig rätt...jag är väl medveten om vad problemet är, men att önska livet ur folk...nja. I min bok har man skjutit lite över mål då.

Och nej, egentligen är jag inte förvånad, mer besviken.

Me too! Det jag mest triggar på är alla lantisar som inte förstår hur många knarrar som åker där var dag, det är ett jävla gnäll från alla som inte bor i Sthlm området som tror dem vet hur det ser ut..
Hur som helst så lär det bli en jävla peek just nu när granskning sänds sen tror jag det är bortglömt igen när hösten/vintern kommer och så är det samma visa igen så länge vägen håller bra standard.. Men skulle inte förvåna mig om det kommer vägbumps om det inte lugnar ner sig!!

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Me too! Det jag mest triggar på är alla lantisar som inte förstår hur många knarrar som åker där var dag, det är ett jävla gnäll från alla som inte bor i Sthlm området som tror dem vet hur det ser ut..
Hur som helst så lär det bli en jävla peek just nu när granskning sänds sen tror jag det är bortglömt igen när hösten/vintern kommer och så är det samma visa igen så länge vägen håller bra standard.. Men skulle inte förvåna mig om det kommer vägbumps om det inte lugnar ner sig!!

Igen...Nja. Lantisarna har iaf EN poäng...det finns fler vägar. Att Bulten och Bogan blivit det dom blivit, dvs semiofficiella MotoGP-banor har nog flera orsaker... Bogan har ju varit "mc-bana" sedan 60-talet, vad jag vet. Sen kommer "minpappaärstarkareändinpappa/minhojärsnabbareändin"-ekvationen in i bilden och sen rullar det på...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM