Uppkörning kuggad omgjort bana?

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Nä det här verkar för otroligt för att vara sant.
Jag tror att du kuggades för att du körde fel helt enkelt. Jag förstår inte hur man kan komma till en uppkörning utan att ha 100% koll på dom grundlaggande sakerna.
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Tyckte en kille gjorde det ok trotts omständigheterna, men han blev kuggad ändå. Så som jag uppfattade det hade han rört vid konen med foten och hade släppt till gasen lite på högfartsbanan
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Nä det här verkar för otroligt för att vara sant.
Jag tror att du kuggades för att du körde fel helt enkelt. Jag förstår inte hur man kan komma till en uppkörning utan att ha 100% koll på dom grundlaggande sakerna.

Jag har kört banan, och gjorde som
Han förklarade dubbel kollade även med honom.
 

jetson

Guest
Nu orkar jag inte förstå vad som ritats osv men lågfartsbanan är det största jävla skämtet i världen, det är som att Tingvall hittat på skiten under en syratripp på 70talet.. slopa den HELT och fokusera på att kolla så att dom som kör upp kan bromsa och svänga (högfartsbanan) och sen att dom fattar hur man beter sig i trafiken speciellt förmågan att förutse risker i trafiken som mc förare.


Lågfartsbanan är skapad av nån jävla byråkrat med en morot uppkörd i röven. Att man ens kan bli kuggad pga av något sånt är helt otroligt.


Ja jag vet att det bara är att öva lite så lär man sig den, men den är ju så jävla onödig att man blir förbannad när man tänker tillbaka. Och koordinationsargumenten "åh man måste ju kunna gasa o koppla mämämämä nam nam" är skitsnack.


Har inget att tillföra egentligen ville bara säga att lågfarten kan dra åt helvete :D
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Det är nog en himla tur att man inte tar mc körkort idag när det mesta verkar vara rena rama latinen.Lågfart hit och högfart dit blandat med strypta och ostrypta mc klasser samt långa väntetider.Länge leve forntiden, då var det bare te å åk. :crash
 

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
Stockholm
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Nu orkar jag inte förstå vad som ritats osv men lågfartsbanan är det största jävla skämtet i världen, det är som att Tingvall hittat på skiten under en syratripp på 70talet.. slopa den HELT och fokusera på att kolla så att dom som kör upp kan bromsa och svänga (högfartsbanan) och sen att dom fattar hur man beter sig i trafiken speciellt förmågan att förutse risker i trafiken som mc förare.


Lågfartsbanan är skapad av nån jävla byråkrat med en morot uppkörd i röven. Att man ens kan bli kuggad pga av något sånt är helt otroligt.


Ja jag vet att det bara är att öva lite så lär man sig den, men den är ju så jävla onödig att man blir förbannad när man tänker tillbaka. Och koordinationsargumenten "åh man måste ju kunna gasa o koppla mämämämä nam nam" är skitsnack.


Har inget att tillföra egentligen ville bara säga att lågfarten kan dra åt helvete :D

Hur många gånger kuggade du på lågfarten? :7peta:krama

Edit: F.ö håller jag med det du skriver
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800

Kom på att det är för att vi hade (klarade kortet i måndags så) bägge lågfarts banorna uppmålade på samma yta med markeringar för där konerna skulle sättas upp. På det viset är det ju svårt att köra fel då vi bara hade rätt koner utsatta och konerna kommer på samma plats varje gång.

Fast jag verkar ha krånglat till banan och kört i glappet som det inte verkar som man behövde. :smasha
 

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Det låter helskumt att testledaren skulle ha gjort om banan. Men även skumt att ni alla 4 kuggade om det var på just den som alla kuggade på. Det konparet längst bort på banan ska väl stå mer lodrätt och med lite längre avstånd än den bilden du ritade? :va
Att lågfarten är svårare med en sporthoj och att testledare ibland kan ha åsikter om oss förare visste du redan tidigare från din andra tråd ang uppkörning med sporthoj. Men man brukar ju även få en andra chans om det behövs.
Men verkar som att du antingen har fått en bitter testledare (är du säker på din sak så ska du absolut överklaga, underlättar ju om du har uppgifter om dom andra förarna så ni kan vara eniga) eller missuppfattat banan...
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Nu orkar jag inte förstå vad som ritats osv men lågfartsbanan är det största jävla skämtet i världen, det är som att Tingvall hittat på skiten under en syratripp på 70talet.. slopa den HELT och fokusera på att kolla så att dom som kör upp kan bromsa och svänga (högfartsbanan) och sen att dom fattar hur man beter sig i trafiken speciellt förmågan att förutse risker i trafiken som mc förare.


Lågfartsbanan är skapad av nån jävla byråkrat med en morot uppkörd i röven. Att man ens kan bli kuggad pga av något sånt är helt otroligt.


Ja jag vet att det bara är att öva lite så lär man sig den, men den är ju så jävla onödig att man blir förbannad när man tänker tillbaka. Och koordinationsargumenten "åh man måste ju kunna gasa o koppla mämämämä nam nam" är skitsnack.


Har inget att tillföra egentligen ville bara säga att lågfarten kan dra åt helvete :D

Hur många gånger kuggade du egentligen på lågfarten?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Segt läge, bara att göra om! Någon gång släpper det. Du kan överklaga men det kommer inte ge dig körkortet tyvärr.
 

Pimp

Ny medlem
Gick med
28 May 2011
Ort
Götet
Hoj
2010 street Triple
Jävla skit det där med koner tycker jag,kugga idag igen på just lågfart men för min del är det nerverna som spökar. sist klarade jag manöver men åkte på tempo och spårval. Var i trafiken ska man väldig sakta sicksacka mellan koner utan att sätta ner en fot. Nä inte alls bitter. Någon som vill köpa komplett utrustning och en Triumph street triple som rullat 19 mil. :huvet
 

Murdokk

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Vid götet
Hoj
Z750 2011
Jävla skit det där med koner tycker jag,kugga idag igen på just lågfart men för min del är det nerverna som spökar. sist klarade jag manöver men åkte på tempo och spårval. Var i trafiken ska man väldig sakta sicksacka mellan koner utan att sätta ner en fot. Nä inte alls bitter. Någon som vill köpa komplett utrustning och en Triumph street triple som rullat 19 mil. :huvet

Har du testat att sota ur den?? :va:arsele:arsele
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jävla skit det där med koner tycker jag,kugga idag igen på just lågfart men för min del är det nerverna som spökar. sist klarade jag manöver men åkte på tempo och spårval. Var i trafiken ska man väldig sakta sicksacka mellan koner utan att sätta ner en fot. Nä inte alls bitter. Någon som vill köpa komplett utrustning och en Triumph street triple som rullat 19 mil. :huvet

Lågfartsdelen handlar inte om att man behöver kunna krypa en serpentinbana i krypfart, det visar däremot ganska tydligt om man kan hantera en motorcykel eller inte.
Vem som helst kan köra i 70km/h men inte alla klarar att hantera de lite svårare momenten och krypet kommer väl till pass när man kör i sthlms innerstad, på parkeringen utanför centrum osv osv.
 

mojja83

Guest
Lågfartsdelen handlar inte om att man behöver kunna krypa en serpentinbana i krypfart, det visar däremot ganska tydligt om man kan hantera en motorcykel eller inte.
Vem som helst kan köra i 70km/h men inte alla klarar att hantera de lite svårare momenten och krypet kommer väl till pass när man kör i sthlms innerstad, på parkeringen utanför centrum osv osv.


Självklart kommer det väl till pass men vilken självplågare sätter inte ner fötterna när det ska kryp köras eller har dom i beredskap?

Tycker det är alldelles för dyrt med kåpor för att våga krypköra i hastigheter om 3 km/h utan att fötterna redo för nedsättning.

Och ska jag leka cirkuskonstnär och köra serpentinbana i 4-7 km/h i det verkliga livet använder jag mig återigen av fötterna som hjälpmedel.

Satsa hellre på högfarts banor och öva upp förmågan att förstå riskerna i trafiken tycker jag.

Fan när jag körde upp gick jag o köpte mig en cbx750f från 82 bara för att krypkörningen med r-hojen var ett djävla gissel och trots 35 timmars tränande och 2 nedläggningar med den inte kunde sätta banan 3 av 5 på raken,

Men med en äcklig cbx från början på 80 talet behövdes det 2 timmar sedan satt jag 8 av 10 alla dagar i veckan.

Är jag en bättre pilot för det? Klarar fortfarande inte lågfarten med en r-cykel:tungan
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top