2199813 Livet är väl härligt. Murhpy uppbådade sig för mig idag, jo han finns, jag vet, tro mig. Jag ringde i slutet av april för att boka tid, jag gjorde klart att jag endast kunde köra upp på onsdagar, och att onsdagen vecka 22 var den dagen jag ville köra upp, i Ängelholm. Onsdagen vecka 22 är alltså sista maj. Fick hem papperna, ögnade igenom dom lite snabbt, visst, uppkörning "sista maj", åtminstone 2006-05-30. (Ja, det är väl sista maj, tog jag för givet i min egna lilla bubbla)Betalade in inbetalningen för någon dag sen och allt var frid i fröjd, idag skulle jag göra det sista inför uppkörning, i det ingick att ringa till VV och kolla om det är tillåtet att köra upp med en kass startmotor. Tjejen hos VV-HBG visste inte och ingen inspektör fanns inne, då förklarade jag problemet och sa att jag hade uppkörning imorgon i Ählm. - Har du ? frågade hon och ville ha mitt personnummer. Jag uppgav det och fick som svar att min uppkörning hade börjat för 7 minuter sen, MIN UPPKÖRNING BÖRJADE 08:15,
IDAG. Grattis !
Vem klandrar jag ? Migsjälv förstås, jag förstår nu också varför jag har gått omkring ett tag och trott att maj bara har 30 dagar, jag hade ju uppkörning sista maj, den 30e alltså..
Dessutom klandrar jag personen som skulle boka åt mig som fick det klart och tydligt framlagt att jag var tvungen att ha en onsdag, jag bad specifikt om sista maj, och tänkte inte efter tillräckligt noga när jag fick hem papperna med datumet 05/30.
Som tur är var tjejen hos VV-HBG, Katrin/e (?), otroligt shysst och avbokade tiden, dessutom stod mina 840kr kvar hos VV tills jag bokar nästa prov, så pengarna är inte förbrukade ! All credits to you.
Problemet är bara att nu rinner tiden iväg, det ser jävligt dystert ut, eftersom det här var det datumet jag kunde. Nästa gång det sammanfaller så att min handledare kan igen och VV har en tid i Ählm är om ungefär 1 månad eller mer, och då är jag mitt uppe i mitt sommarjobb. Jag har ingen aning om när jag ska fixa mitt körkort nu, allt har gått åt helvete.
Lycka till du.. Vart ska du köra upp ?