Uppkörning: Onsdag

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Hoppsan skrev:
2211885 Jag hade fler aspiranter den morgonen så att du inte dök upp betydde bara längre fika för mig :)

Startmotorn måste du fixa. Inte för manöverprovets skull utan trafiken där startmotor (eller kick) kan vara bra att ha.

Jag får alltså inte, d.v.s jag kommer defintivt att bli nekad på en uppkörning om hojen inte har en fungerade startmotor ? :huvet
 

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha TDM 850
lorkan skrev:
2213963 Jag får alltså inte, d.v.s jag kommer defintivt att bli nekad på en uppkörning om hojen inte har en fungerade startmotor ? :huvet

Ta tag i detta nu istället :fatta! Fixa startmotorn och ring vv varje morgon så har du uppkörning snart igen(dvs tidigare än schedulerat nu). Börja se möjligheter istället för hinder, har du ingen handledare uppkörningsdagen så fixar du hojen till uppkörningen på nåt annat sätt.

Lycka till!
 
Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Yadis skrev:
2214469 Ta tag i detta nu istället :fatta! Fixa startmotorn och ring vv varje morgon så har du uppkörning snart igen(dvs tidigare än schedulerat nu). Börja se möjligheter istället för hinder, har du ingen handledare uppkörningsdagen så fixar du hojen till uppkörningen på nåt annat sätt.

Lycka till!

Oj vad allting är lätt. Till och börja med kan jag inte ens plocka av startmotorn (Honda NSR är väl för härliga), den verkar sitta med tre bultar, och den sista sitter så att den inte går att dra ut, den tar i motorblocket, så det verkar inte vara bättre än att jag måste demontera hela motorn för att överhuvudtaget kunna plocka av startmotorn. Dessutom är jag ingen hejare på att skruva, så det är ett litet problem. Uppkörning har jag den 13 juni och denna tänker jag fullfölja, om inte min är giltig pga av den inte går att starta med startmotorn alltid, får jag väl hyra/låna en annan 125 då.
:)
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
lorkan skrev:
2215207 Oj vad allting är lätt. Till och börja med kan jag inte ens plocka av startmotorn (Honda NSR är väl för härliga), den verkar sitta med tre bultar, och den sista sitter så att den inte går att dra ut, den tar i motorblocket, så det verkar inte vara bättre än att jag måste demontera hela motorn för att överhuvudtaget kunna plocka av startmotorn. Dessutom är jag ingen hejare på att skruva, så det är ett litet problem. Uppkörning har jag den 13 juni och denna tänker jag fullfölja, om inte min är giltig pga av den inte går att starta med startmotorn alltid, får jag väl hyra/låna en annan 125 då.
:)


du lossar på generatorkåpan, sen tar du bort dom 2 stora bultarna som går in i startmotorn, ta loss sladdarna och dra ut startmotorn.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
DJM skrev:
2215547 du lossar på generatorkåpan, sen tar du bort dom 2 stora bultarna som går in i startmotorn, ta loss sladdarna och dra ut startmotorn.

Om jag inte är blind, är de 3. Jag ska titta på detta imorn.. Bytt startmotor på NSR för eller ?
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
lorkan skrev:
2216001 Om jag inte är blind, är de 3. Jag ska titta på detta imorn.. Bytt startmotor på NSR för eller ?


ok, kanske var 3. Svagt minne av att det var 2. Men men. Jepp hade själv en såndär och den funkade lite halvt. Smörjde upp och bytte lager så funkade den.

Synd att du inte hade bott lite närmare.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
DJM skrev:
2216116 ok, kanske var 3. Svagt minne av att det var 2. Men men. Jepp hade själv en såndär och den funkade lite halvt. Smörjde upp och bytte lager så funkade den.

Synd att du inte hade bott lite närmare.

Jaså okej. Tack för tipset (om det nu var något), jag ska försöka mig på helvetet igen.
 

somebody

somebody
Gick med
24 May 2005
Ort
Örebrotrakten
Hoj
Honda Hornet 600 -05
Yadis skrev:
2214469 Ta tag i detta nu istället :fatta! Fixa startmotorn och ring vv varje morgon så har du uppkörning snart igen(dvs tidigare än schedulerat nu). Börja se möjligheter istället för hinder, har du ingen handledare uppkörningsdagen så fixar du hojen till uppkörningen på nåt annat sätt.

Lycka till!

Hoppas det löser sej för dej med din uppkörning.
Vill bara ge ett tips och det är att kolla tider via internet,, visst funkar det för MC oxå?
Min son håller på med B kortet och jag har kollat teoriprovet och hittat massor av tider åt honom då han kuggat ett par gånger.
Först skulle han få vänta nästan 2 mån tills han skulle få skriva igen.
Men jag har hittat tider åt honom, så 4:e gången han skrev fixade han det.
Och det var inom en månad alla gånger.
Nu håller jag koll på uppkörningen åt han.
Återbuds tider kan ju trilla in under hela dygnt, så kolla flera gånger så finns det snart en tid!

Lycka till
/m
 

somebody

somebody
Gick med
24 May 2005
Ort
Örebrotrakten
Hoj
Honda Hornet 600 -05
Moe skrev:
2219904 Jag tror att det bara är för B man kan boka via nätet. För A är det ringa och tjata på VV som gäller, tel 0771-171819.

https://secure1.ore.vv.se/bokaprov/login.asp

"De prov som kan bokas är kunskapsprov B på svenska och körprov B med manuellt växlad Vägverksbil."

*aha* men vad korkat!
Varför kan dom inte ha samma på A kortet :va

Ok men se till å ring då,, men mer än en gång om dan.

/m
 

GeaX

kmr inte på nått att skriva...
Gick med
5 Oct 2006
Ort
VBY
Hoj
CBR125R
niuck skrev:
2198208 Jag kuggade första gången, men det var inte på konbanan. Ute i trafiken tyckte han att jag accelererade för dåligt ut på stora vägar.. vilket jag gjorde med flit. :3freak

Dom vill nog att man ska vara jävligt bestämda i sin körning och inte köra som kärringar (no offence girlies).

Enligt min vv-kontrollant axxade jag för snabbt när jag körde in på en 90-väg!! :/.
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
GeaX skrev:
2550790 Enligt min vv-kontrollant axxade jag för snabbt när jag körde in på en 90-väg!! :/.
Lyfta månader gamla trådar :yoparty :rolleyes:



Ni ska inte behöva tänka på att axxa kraftigt eller axxa långsamt med flit.


Ni ska axxa lugnt men bestämt.. utan att tänka på hur ni axxar,
det ska bara komma naturligt, allt ska komma naturligt och behöver ni tänka på hur ni kör så
kommer det inte naturligt och detta har kontrollanten märkt och kuggat er.


Oj vad saklig och tråkig man var idag. :näsblod :)
 

GeaX

kmr inte på nått att skriva...
Gick med
5 Oct 2006
Ort
VBY
Hoj
CBR125R
Oddjob skrev:
2551726 Lyfta månader gamla trådar :yoparty :rolleyes:



Ni ska inte behöva tänka på att axxa kraftigt eller axxa långsamt med flit.


Ni ska axxa lugnt men bestämt.. utan att tänka på hur ni axxar,
det ska bara komma naturligt, allt ska komma naturligt och behöver ni tänka på hur ni kör så
kommer det inte naturligt och detta har kontrollanten märkt och kuggat er.


Oj vad saklig och tråkig man var idag. :näsblod :)

Men när man kör upp är man ju smått nervös och tänker på allt man gör :) och jag axxar iofs snabbt annars oxå för att inte störa trafikrytmen.
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
GeaX skrev:
2551777 Men när man kör upp är man ju smått nervös och tänker på allt man gör :) och jag axxar iofs snabbt annars oxå för att inte störa trafikrytmen.
då tänkte du ju inte igenom det :näsblod
för varför ska du störa trafikrytmen på uppkörningen :tungan
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top