h051n
Ny medlem
Höger fot enligt Rhodins trafik skola i Kristianstad.
Vid rödljus är det ingen fara att smyga långsamt framåt tills det blir grönt. Vid stopplikt (stoppskylt) däremot är det inte bra att göra så. Vid stoppplikt ska man ha minst en fot i backen och stå still.
Däremot finns det, mig veterligen, ingen stopplikt vid rödljus, bara ett förbud att köra så länge det är rött.
Kolla vilken fot de här INTE har i backen i väntan på grönt ljus.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=243951
Jag fick lära mig att vänster fot skulle i backen. Fast det var ju några år sen iofs..
Ja på din tid hade ni väl tankväxel..
Har inget ändrats är inlägg som säger vänster fot baserat på rena tyckanden.
Sen återigen för att de/denne tittar efter om du verkar "bekväm" i trafiken så kan du inte sitta o sparka på växelspaken i nervositet för att se om ettan verkligen är i om vänsterfoten är nere.
Men men som de flesta andra så skickar jag per automatik ned högerfoten vid rödljus, förmodligen för att det är enklast och att man blev lärd så på körskolan även om jag inte kommer ihåg vad de sa om just det. Kan kanske vara ett säkerhetstänk också = att man inte ska skicka/vingla ut benet mot trafiken.
Tänk på att hålla avstånd just för att du ska slippa behöva skicka ned foten alltför ofta, behärskar du krypkörning hyffsat så ser det städat ut (personlig åsikt) att ligga på sakta rull inför rödljus eller framförvarande bil vid kö. Något jag utövar varje dag.
Det sista håller jag med om, brukar jag också göra Då tränar man även på att krypköra vilket är väldigt nyttigt.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|