Uppkörningsteknik =)

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
Most wanted. Har du nån att träna med fråga honom. Annars är det bara att du hör av dig så kan jag följa med o visa dig själva tekniken sen är det juh bara att du sitter o nöter på det. Bara du vet hur det funkar.
Skicka Pm om du behöver hjälp
 

McJonne

Lär mig nytt varje dag
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Skurup (Skåne)
Hoj
R6
MostWanted_NKPG skrev:
va ska ja ligga på för gas? ska man ha tomgången på 1000? sen köra mellan 2000~1500? :p tack förresten...


Det ska väl inte spela så stor roll. Så länge du håller låg hastighet (krypkör) och till största del justerar farten med kopplingen så kan du gasa hur mycket du vill! :) Tänk på att använda bakbroms, EJ frambroms!


Mvh
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
http://mange.no-ip.biz/jimmy/

uppdateringar!!! kolla finns det möjlighet att ja klarar det+?? garagevändningen?? det är nästan fullt styrutslag kolla alla filmer som inte står _old på är nya... :7peta

alla hjälp är av intresse.... :tuttar

säger bara en sak jobbig hoj å garagevända med,, har klarat ett par fullstyrssvängar men inte varje gång...
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag är snäll.

Tomgången ska ligga på 1250 rpm, ungefär. Inte för att det har någon som helst betydelse för garagevändningen. Du ska kunna variera varvtalet hur mycket som helst i princip, eftersom du ska slira koppling medan du vänder.

Och som tidigare sagts: Håll upp blicken. Välj ut ett riktmärke bakom dig och vänd blicken mot den när du börjat svänga. Alltså, åk in, håll upp blicken, börja svänga, vrid på huvudet och titta på ditt riktmärke (som ska ligga en bit bort, dårå), sväng runt i låg fart och med FULLT styrutslag. Balansera gör du med koppling, gas och bakbroms.

Det är faktiskt inte så jävla svårt när man kan det... :p
 

jimmbo

www.islandmoto.com
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Hönö
Hoj
tl1000r
garagevändning

Hej!!

DEt går att klara med alla hojar klarade själv uppkörningen på en hayabusa det tog ett tag men rätt vad det är så sitter vändningen.
Tips kolla inte ner på linjerna
Mattias skrev:
Jag är snäll.

Tomgången ska ligga på 1250 rpm, ungefär. Inte för att det har någon som helst betydelse för garagevändningen. Du ska kunna variera varvtalet hur mycket som helst i princip, eftersom du ska slira koppling medan du vänder.

Och som tidigare sagts: Håll upp blicken. Välj ut ett riktmärke bakom dig och vänd blicken mot den när du börjat svänga. Alltså, åk in, håll upp blicken, börja svänga, vrid på huvudet och titta på ditt riktmärke (som ska ligga en bit bort, dårå), sväng runt i låg fart och med FULLT styrutslag. Balansera gör du med koppling, gas och bakbroms.

Det är faktiskt inte så jävla svårt när man kan det... :p
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
NSR_Martin skrev:
Lättare med custom? :va
Jag körrde den manöverbanan på 19 sekunder första gången, med en 125a, varavar inte över 8000 varv, dvs, 15 hk, så då lär det inte vara några problem för er...

meningen med manöverbanan är inte att få så snabb tid som möljigt, den optimala tiden är 20 sekunder. Det borde inte vara några problem för någon att komma under 20. Dom vill se att du tar det lungt och avslappnat och gör allt så smidigt som möjligt, och gör man det så blir tiden 20 sekunder, walla! :tummenupp
 
Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

Top