Meh!
Oense blir man möjligen när man inte kan köra motorcykel. Då kryper irritationen fram, åsso hamnar man här med sin frustration.
Sedan skall vi ha klart för oss att andelen NPF-stollar generellt är hög bland motorcyklister, och tillsätter man kryddan "forumfånar" till anrättningen så uppnås snart nog kritisk massa.
Jag tycker det är lagom mycket bråk här, men å andra sidan anser jag att 'konsensus' är vårt språks fulaste ord.
Du vet inte vad som bubblar under ytan på ditt akvarieforum!
View attachment 462552
Det skall nog gå att väcka dem med...
Ämnet!
Jag har säkert svarat i tråden redan, men det blev inte bråk den gången så jag prövar igen.
Det blir lite larvigt att heja när man kör en MC-tät sträcka som Stelvio eller annan moppemagnet.
Visst, hejar någon så svarar jag väl, men...
Men, möter jag någon enda hoj på samma sträcka just innan soluppgången så hejar jag.
Med denne någon delar jag något utöver de två hjul som för oss framåt.
Även han har plågat kroppen genom att kliva upp ur sängen Silly O'clock för att få vara ifred.
Få hålla sin fart, sina spår och se sina vyer utan att störas av myrmarschen uppför berget.
Skulle vi stanna och snacka skulle vi lätt hitta 30 gemensamma beröringspunkter, men något sådant är aldrig aktuellt.
Fyra lyfta fingrar, sträckta bara 2 grader över horisontalplanet, med handen kvar på styret räcker för att tänja den egna bubblan tillräckligt mycket utan att spräcka den, och utan störa hans.
Jag vet. Han vet. Bra så.