Uppsala RoadRunners - hur det funkar hos oss!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
kfritzell skrev:
Jag har enl de flesta tagit mitt förnufft till fånga och byter nu ut min V-ROD till denna. Så från att åka en hoj som mer liknar en mjukglass på vägen till denna så blir det nu åka av :)


Då finns det ju hopp... :hihi


Kan meddela att jag har aldrig träffat så trevligt folk sedan jag började umgås med detta gäng sporthojsåkare!

Du kommer garanterat trivas bland denna klunga vansinnigt roliga människor.


En del gillar även här när det skramlar...Faktiskt... :tummenupp
 

hemulenavpjatt

meecrob
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Falun
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Kan man joina om man bara bor i Uppsala på helgerna och sommaren?

btw. Händer det nåt kul nu på hösten?
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Självklart. Bara du har ett glatt sinne och är som folk så är du välkommen. :tummenupp

På hösten händer inte så mycket. Vi träffas och dricker öl samt ljuger om sommaren som varit varannan onsdag, men det funkar ju inte så bra för dig om du bara är här på helgerna...
 

hemulenavpjatt

meecrob
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Falun
Hoj
Suzuki GSX-R 750
JoS skrev:
Självklart. Bara du har ett glatt sinne och är som folk så är du välkommen. :tummenupp

På hösten händer inte så mycket. Vi träffas och dricker öl samt ljuger om sommaren som varit varannan onsdag, men det funkar ju inte så bra för dig om du bara är här på helgerna...

Nej, tyvärr. Men det blir väl bara att vänta till nästa säsong då.
 

J"Sigge"S

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Honda 600-05, "Såld" Honda CBR954rr -02 blå/svart"Såld" Nu bara Enduro!!!!
Hoj åkning!!!!

Hej hopp alla hoj åkare i Uppsala, det är så att man är nyinflyttad i stan sen en vecka ungefär och vill gärna hänga på och köra ´lite hoj. Det är ju alltid kul och köra med andra än bara ligga och plöja själv.
Så om det är nån som ska ut till helgen tex och man får hänga på så skriv gärna nåt!!! :tummenupp
Mvh Sigge
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Tjena :)

Kommer snart att flytta hem till U-a igen efter 8 år utomlands. Har inte haft hoj hemma i Svea så jag har inte varit ute o åkt i Sverige alls :) Vore skitkul att åka med ngngång i sommar om det är ok.
Skall bli kul att flytta hem iaf
:)
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Nursey skrev:
Tack :)

Glömde säga att jag suger på att meka men jag kan laga en massa mat o baka :) det brukar kompensera :) :tungan

Ja, Välkommen då min gamla skolkamrat!
Även om jag inte riktigt vet vem du är än : ) :brynad
 

dunkudden

Coastrider
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öregrund
Hoj
Yamaha MT 01 -08
Penguin skrev:
495593 Det har varit mycket frågor den senaste tiden, både i forumet och via PM, om hur man blir medlem osv. Så jag tänkte reda ut detta här och nu, och så får ni andra komplettera det som jag missat.

Vi är ju som de flesta märkt ingen riktig "klubb" utan mer ett gäng som gillar att åka hoj och ha kul ihop. Vi har ingen klubbstuga och inga möten, och följdaktligen finns det ingen medlemsavgift heller. Ses gör vi när vi åker hoj, festar eller trakasserar varandra här på SH.

Vad som brukar nämnas som krav för att få haka på är att man helt enkelt tar på sig ett glatt humör och dyker upp nån av de vanliga tillställningarna. Det kan vara nån av onsdagspubarna vi haft nu i vinter, Rörkenkörningarna, Racen som körs i Tierp eller Lunda, nån av de vanliga landsvägskörningarna, en fika i Sigtuna, eller någon av festerna som brukar anordnas hemma hos någon titt som tätt. Är man bara en trevlig prick/prickelina och bor på sånt avstånd att man kan tänka sig att komma till Uppsala då och då så kan jag nästintill lova er att ni kommer att få flera nya och goa vänner! Eller vad säger ni andra?

Varsågoda att tagga på! :tummenupp

Kul med enkelt medlemskap. Skall försöka haka på på några träffar sammankomster i sommar. Sitter på jobbet nu och drömmer, och planerar nästa steg i utvecklingen av hojen. Har idag monterat och provkört med nya pipor och rör. Efter lite "firegum" i en rörskarv vart det tätt. Det mullrade på härligt och i stadsfart på grusig asfalt surrade det härligt i hjälmen. Nästa steg är att putsa och putsa lite till. Sen blir det förmodligen bänkkörning för kontroll och ev. åtgärder. Nån som har tips och erfarenheter för det i U:la?
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
ReDan skrev:
2009814 Ja, Välkommen då min gamla skolkamrat!
Även om jag inte riktigt vet vem du är än : ) :brynad

Hihi..såg detta först nu.

Jag tänker inte säga något för då kollar du väl gamla skolkataloger.. :gnissla :brinnerup. Har registeringsbesiktningen den 19e Juni. Så det får la bli fest hos mig i Svartbäcken efter det :fyllisar
LÄNGTAR HEEEM :)
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Penguin skrev:
496551 Gör jag alltid, åtminstone de med långt blont hår och kortkort! :mattias

Maj gawd! :eek: Typ Alice Timander?

:hej Hej alla, jo jag har nogsamt läst tråden och bekänner mig än så länge som etta, vi får väl se om jag kommer högre i hierarkin. Fast vurpnumrena ska jag nog försöka att hoppa över.
 
Last edited:

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
JoS skrev:
1619389 Självklart. Bara du har ett glatt sinne och är som folk så är du välkommen. :tummenupp

På hösten händer inte så mycket. Vi träffas och dricker öl samt ljuger om sommaren som varit varannan onsdag, men det funkar ju inte så bra för dig om du bara är här på helgerna...


Tja...undrade bara hua man gör för att gå med i ert glada gäng....o hur man får reda på vad som e på G

Uh...nu e hojjen avställd, usch så trist. Men det e ju bara ca fem månader kvar innan man kan ut på rörken igen-längtar redan...
 
Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Mr Moody skrev:
2572901 Tja...Undrade bara hur man går med i ert glada gäng....
Det är bara att umgås med oss. :tummenupp
Häng med och svep ett (eller flera...) glas malt på nästa onsdagsöl vet ja. Det är ett gyllene tillfälle att träffa oss nu när mörkret har lagt sig över Uppland.
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
JoS skrev:
2573731 Det är bara att umgås med oss. :tummenupp
Häng med och svep ett (eller flera...) glas malt på nästa onsdagsöl vet ja. Det är ett gyllene tillfälle att träffa oss nu när mörkret har lagt sig över Uppland.

Blir det någon öl någonstans imorgon, 8:e nov, så vore jag gla om nå sa till. Sugen på att hänga på o se vilka som döljer sig under hjälmarna...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top