Ursäkta mig Men vilka JÄVLAR säger jag!

Parham

Lamborghini gul Ninja
Gick med
6 May 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Ninja 600
Jag håller ögonen öppna i uppsala/sthlm/gbg trakten. Har några till polare som kollar efter den åt dig också.

Mvh
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Lägg gärna ut chassinummer också och var det sitter.
Man borde ju kunna se om det är ändrat??
Jag menar....så vanliga är inte dom hojarna...
Borde inte vara svårt att hitta den??

Örebro är i alla fall säkrat!!!!!!
Jag kommer att haka på alla gula jag ser och kolla upp dom.... :mad:

Lider med dig....... :pannkyss
 

pb_1980

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR Firestorm
Surt när det händer som sagt... Jag har precis investerat i ett skivlås med larm från Xena, förhoppningsvis kan sånt försvåra en del för de med långa fingar. 110 db tjutande bör i alla fall ha en avskräckande effekt får man hoppas...
 

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
Ibland önskar jag att straffen i sverige är lika stränga som utomlands.

Lås in dom jävlarna där det är billigt och länge! Ge dom inte 80 timmars samhälls å 70.000 i skadestånd som dom aldrig kan betala
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Ett enkelt och billigt tips för att i alla fall dra lite uppmärksamhet till dom som håller på att sno hojen kan vara att köpa ett (eller flera) överfallslarm från t.ex. Biltema (30 spänn) och rigga det med ett snöre eller nåt på bakhjulet. Tror att dom skriker ca 110 dB och tillsammans med en viss överraskningseffekt kan det kanske vara avskräckande.

Jag har inte provat själv, men är man lite påhittig kan man nog rigga dem på nåt finurligt sätt så att själva larmet inte går att komma åt för att tysta utan att t.ex skruva av sadeln eller så.

Kjellon, jag fortsätter spana efter din hoj i Partille/Gbg.
 

snizkan

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Miramar
Hoj
Gpz750r TOPGUN Edition
Surt värre! Ska hålla ögonen vidöppna :3freak

För att ingjuta lite hopp om livet kan jag berätta om en solskens historia där hojen faktiskt hittade hem... Hojen blev stulen i majorna en solig måndag eftermiddag förra sommaren. 2 veckor av total misär senare ringer en kille från frölunda och frågar om hojen kollats till på länge... "Naee, va menar du? Hojen har varit stulen i 2 veckor!"
Killen berättar att den stått parkerad på hans gata ett tag och att han under natten jagat bort ett par killar som höll på att stjäla den...

På plats kunde sedan konstateras att tjuv #1 hade låst hojen med ett bygellås i bakhjulet. Tjuv #2 hade sedan försökt banka upp låset med nåt slags tillhugge, missat och punkterat bakdäcket. Förutom det och en skruvmejsel i tändningslåset verkade hojen OK :banana
Lyckan var total!

Hojen rullar fortfarande troget tillsammans med husse, tack vare en modig kille från frölunda! :Bugar
Förlora inte hoppet!
 

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Ort
derome
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
Pegaso skrev:
2151123 Håller gluggarna öppna Triumpher är ju inte så vanliga även om de låter gött. Har än så länge bara blivit av med en Aprilia den hittades i Varberg av alla ställen
det va som fan en annan kommer ju där i från
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
stronzo skrev:
2151846 Man blir så jävla förbannad! Du har mitt djupaste medlidande och jag måste passa
på att tacka för att du skriver detta. Jag jobbar ca 150m därifrån, rätt över lilla
hamnbassängen från Semcon-huset, där du säkert vet vilka företag det finns (konkurrenter till er :tummenupp )

Då är jag konkurrent till er båda ;) Sitter också och kollar mot semconhuset!
Jag såg inget heller, men jag har en skåpbil på parkeringen med hoj i hela dagen igår... Tur för mig att dom inte letade efter en enduro!

Det låter helt otroligt att dom snor hoj där, det är hur öppet och synligt som helst. Det verkade vara ett säkert ställe, men inte då..

Lider med dig. Skall hålla ögonen öppna (det gör jag alltid efter triumfer, men ännumer än vanligt)
 

Lioness

naturfenomen
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Mullsjö
Hoj
Enna röd trajja
Känner med dig. Blev av med min daytona förra året och det blev inte direkt ett lyckligt slut.

Jag håller ögonen öppna här nere. Det är ju svårt att missa en så fin och ovanlig hoj. Det är bara att lyssna efter ljudet.

Hoppas du får tillbaka den oskadd!
 

kjellon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-00, Ducati 996
Tyst som i graven... Snart 2 veckor utan hoj... Ett h-vete ska ni veta. Överlever ju fan vintern för att få köra på sommaren...

Forts. Följer...

K
 

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
kjellon skrev:
2180663 Tyst som i graven... Snart 2 veckor utan hoj... Ett h-vete ska ni veta. Överlever ju fan vintern för att få köra på sommaren...

Forts. Följer...

K

Åkte på samma trick här uppe i Sthlm förra året. Gick förbi hojparkeringen och får en känsla av att jag har fått någon form av minneslucka. Ja men, jag parkerade hojen här. Känner igen hojen till höger och vänster om den tomma ytan. Fan, hojen är ju borta. Snodd ??? Kunde inte fatta att någon jävel hade snott den. Mitt inne i stan. Mitt på ljusa dan. Mitt bland folk.

Troligen så är det frågan om beställningsjobb där man åker runt med en skåpbil med chaufför och 4 bärare med remmar. Dom stannar framför de parkerade hojarna och skymmer motsatta sidan av vägen med skåpbilen, samtidigt som man hoppar ur och hivar in i skåpbilen den hojen man har beställning på, tar nog inte mer än en 3-4 sekunder.

Min hoj blev aldrig återfunnen. Så in med papprena till försäkringsbolaget så att processen kommer igång. Det brukar vara 30 dagars karantän på den här typen av ärenden. Så vänta inte. Säsongen i år blir som den blir -30 dagar.



Lycka till. Lider med dig
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Frågan är om den är kvar i Gbg? Jag håller iaf ögonen öppna! Det är ju ingen vanlig hoj direkt och man kommer reagera så fort man ser den.

Lägger regnr på minnet...
Hoppas det löser sig!
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
kjellon skrev:
2151089 Nu ska ni få höra!!

Den var låst i framskivan samt styret, cykeln stod utanför ett företag som heter Semcon, ca 500 jobbar i byggnaden. Minst 4 andra hojjar stod bredvid den. Receptionisterna i huset sitter ca: 5 meter från cykeln.
Ingen har sett något!!!? :confused:


Men fy! Precis som jag låser. Kommer fasen aldrig mer köra till jobbet.

Hoppas verkligen att du får tillbaka den hel och fin.
 

Mikeyboomboom

Vägpiskare
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Partille
Hoj
Daytona 955
Fy fan..

Folk som inte kan skilja på mitt å ditt.... :mad: Finns en massa idioter där ute.
Jag såg en krashad gul 955 på Johans MC i GBG den 8/6.. Kanske inte din men bara en upplysning..
 

kjellon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-00, Ducati 996
Mikeyboomboom skrev:
2229377 Folk som inte kan skilja på mitt å ditt.... :mad: Finns en massa idioter där ute.
Jag såg en krashad gul 955 på Johans MC i GBG den 8/6.. Kanske inte din men bara en upplysning..

Tack för din uppmärksamhet. Har varit i kontakt med Johan, de ringer i samma sekund som de får in den, om de får in den.
Det verkar dock som att min Triumph är borta, ska förhandla med försäkringsbolaget i morgon, lämnar nog Triumph till Ducatis fördel, är jädrigt sugen på en 996:a.
Att trajjan blev stulen sög liksom musten ur den "kärleken"....

Satans tjuvar!!
 

Mikeyboomboom

Vägpiskare
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Partille
Hoj
Daytona 955
kjellon skrev:
2229635 Tack för din uppmärksamhet. Har varit i kontakt med Johan, de ringer i samma sekund som de får in den, om de får in den.
Det verkar dock som att min Triumph är borta, ska förhandla med försäkringsbolaget i morgon, lämnar nog Triumph till Ducatis fördel, är jädrigt sugen på en 996:a.
Att trajjan blev stulen sög liksom musten ur den "kärleken"....

Satans tjuvar!!


Själv så har jag precis införskaffat mig en blå daytona 955, fan vilken nice cykel. Så, nu är det bara att hoppas på uppkörningen imorrn. Vad gäller säkerhet så har jag kedjat fast cykeln i betongen i garaget och låst med 2 godkända skivlås, man får ju hoppas att det räcker.

Ducati låter ju inte fel det heller, hur e det med reservdelspriser till dom?
 

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
Ingen
kjellon skrev:
2229635 ...lämnar nog Triumph till Ducatis fördel, är jädrigt sugen på en 996:a...

Ser man på? :tummenupp

Jag gick själv från en T595 Daytona 1998'a till en Ducati 916. För att inte
skapa onödig debatt mellan Triumfister och Italofiler, så ska jag bespara er
vad jag tyckte om det bytet!

Fast vi kan ju mullra ikapp sedan, tvärs över hamnbassängen! Jag hör ofta
någon på en Ducce ST4 (ST2?) från Semconhållet på morgnarna.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top