Utan snus i två dagar nu!!!

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Dee_cati skrev:
Näe, sluta inte snusa! Jag ska precis köpa aktier i Gothia så nu har jag börjat snusa ännu mera än innan! Seså, iväg och köp en stock snus, ha den under kudden och se till att ALLTID ha en prilla inne! Gör som jag, snusa grov på dagen och portion på natten, då behöver man inte vakna upp på morgonen och må dåligt för att man har nikotinbehov :) Men de borde komma på nåt botemedel som motverkar att man snusar sönder hela läppen ibland :( Ibland får jag ryck och har bara färskt snus inne hela tiden och då på kvällen/natten så känns det som en bonde har plogat hela insidan av min läpp och det svider nåt fruktansvärt! Det är enda dåliga bivekrningen jag har upplevt av snus (förutom att ha svalt snus på natten när man inte har använt portion) så nån anledning till att sluta snusa finns det ju inte? Men man kan ju dra ner på det.......
Vet inte hur många prillor som varit spårlöst försvunna när man vaknat :gnissla

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
ambulans skrev:
Gå till doktorn o få Zyban utskrivet... det blockerar receptorerna så nikotinet har ingen effekt hur mycket du än använder snus/röker...
efter nåra veckor är du av med det...
Lika bra att slå till på metadon på en gång :3freak

Skorpan

Guest
Ravetrancer skrev:
Jag är så jävla glad att jag slutade röka i januari och började snusa. Gjorde som sagt ett lungtest då o det visade sig att jag hade ca 60% syreupptagningsfömåga(långt det blev). Bestämmde mig då att nu får det fn vara slut. Röka ca 30 cigg om dan då. Bytte mot Grov portion :)
Det bästa e ju att en dosa med portion räcker i 3 dagar, så det blir 1 stock i månade = 180kr :)

Lycka till med din ickesnusning.

//R
ska själv sluta röka imorrn fast utan snus (hur det nu kommer o gå)
blir väl :gnissla o :kocko på köpet (mer än vad jag redan är :) )
har du några bra tips så bara skriv på,det kommer o behövas här

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
jag är 15 år och har snusat i ett år nu snart.Jag har tänkt sluta men jag vet inte när och jag känner att jag inte kommer klara det för beroendet är så kraftigt.
Enda anledning jag ser i att sluta snusa det är ifall man skulle få tandlossning.
Min morfar har snusat i 70 år och han har kvar alla tänder :banana :yoparty

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Skorpan skrev:
ska själv sluta röka imorrn fast utan snus (hur det nu kommer o gå)
blir väl :gnissla o :kocko på köpet (mer än vad jag redan är :) )
har du några bra tips så bara skriv på,det kommer o behövas här

Jaja skorpan, du kommer inte bli lätt att tas med :D . Men lycka till och dela med dig av pengarna som blir över när du inte längre eldar upp dem :)

Själv har det väl gått så där med slutandet av snusningen, var på fest idag igen och festsnusade trots att jag var spiknykter :rolleyes: . Räknas det som festsnusa då??

// Fogerty

Skorpan

Guest
fogerty skrev:
Jaja skorpan, du kommer inte bli lätt att tas med :D . Men lycka till och dela med dig av pengarna som blir över när du inte längre eldar upp dem :)

Själv har det väl gått så där med slutandet av snusningen, var på fest idag igen och festsnusade trots att jag var spiknykter :rolleyes: . Räknas det som festsnusa då??

// Fogerty
nää,det blir jag inte - det e ett löfte :huvet
:huvet :huvet :huvet :huvet
&"&%&¤%#(/#?=)/((="&&/)#%¤)?/#/&)/("(/" massa konstiga tecken här-undra varför :rolleyes:

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
WR450, DB7
Har bestämt mig för att detta är den sista dosan för i år. Har slutat ett par gånger förrut, för att bevisa för mig själv att jag har kontroll, men så småningom halkat dit igen, DET ÄR JU SÅ GOTT!, speciellt när man inte har någonting att dona med. Håller med flera föregående talare, tror det handlar om att verkligen bestämma sig om man vill sluta. Inga kompromisser etc.

puss.

Skorpan

Guest
fogerty skrev:

// Fogerty
inte en enda cancerpinne efter julafton :banana
det roliga är att man har ju bolmat som faaaan på fyllan o nu känner jag inte ens minsta lilla sug konstigt nog :va med snus iofs men ändå...
men jääävlar vad mycket bättre man andas,luktar,maten smakar goare mm oj oj oj....
sluta rök till dom håller på med det,fattar själv inte varför jag inte gjorde det långt innan :kocko

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
Skorpan skrev:
inte en enda cancerpinne efter julafton :banana
det roliga är att man har ju bolmat som faaaan på fyllan o nu känner jag inte ens minsta lilla sug konstigt nog :va med snus iofs men ändå...
men jääävlar vad mycket bättre man andas,luktar,maten smakar goare mm oj oj oj....
sluta rök till dom håller på med det,fattar själv inte varför jag inte gjorde det långt innan :kocko
Inte rökt sen nyårsdagen och jag känner samma sak.. Jag har ingt direkt sug efter cigg och jag känner mig mycket fräschare när man varit ute m.m. Man slipper stinka rök hela tiden och man känner doft och smak bättre... Att sluta röka är bland det bästa jag gjort.. :tummenupp

Det har gått mycket lättare än jag trodde att det skulle gå. Har trots allt rökt i 6-7 år innan och så lägger man av bara så där... Men jag ångrar inte det en sekund... Och så kan man lägga pengarna på annat istället... :banana

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Snusar mer än nånsin... ser för tillfället ingen direkt anledning att sluta, till skillnad från cancerpinnen så stör det inte andra(nästan inte) :)

Men lycka till ni som ska sluta! :tummenupp

kapten

SDK #3173
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati monster 900cc Vespa GL 150cc -61
fogerty skrev:
Okej har försökt förr, att sluta snusa alltså..... men den här gången mer på allvar, se vad man går för helt enkelt :crash

Börjar känna mig rätt ok utan nikotin nu men ibland får man såna ångest-attacker som precis just nu.... gaaaaaaah ge mig en snus.

Hur länge kommer dessa att hålla i sig tro? Synd att man ska festa fredag å lördag bara för då åker man ju dit igen förmodligen :rolleyes:

nåra tips å trix för att inte börja igen tack,hehe...

Höll upp med rökningen i 2,5 år men trillade ditt i somras igen :huvet. Det är ju så gott att stanna till och ta sig en cigge luring när man varit ute å kört lite "aktivt" så att säga. Slutade röka vid nyår igen å har hållt upp nu i 30 dagar. En gång nikotin addict alltid nikotin addict.

Skorpan

Guest
Stephen skrev:
Inte rökt sen nyårsdagen och jag känner samma sak.. Jag har ingt direkt sug efter cigg och jag känner mig mycket fräschare när man varit ute m.m. Man slipper stinka rök hela tiden och man känner doft och smak bättre... Att sluta röka är bland det bästa jag gjort.. :tummenupp

Det har gått mycket lättare än jag trodde att det skulle gå. Har trots allt rökt i 6-7 år innan och så lägger man av bara så där... Men jag ångrar inte det en sekund... Och så kan man lägga pengarna på annat istället... :banana
inställningen,viljan & vanan o ha nåt mellan fingrana+dra in rök var det största problemet
efter 1 vecka som var det lättare än vad man trodde ju...
när hojen åker ut blir det slut med snuset oxå,då ska pengarna läggas i tanken istället :banana :banana :banana

Skorpan

Guest
kapten skrev:
Höll upp med rökningen i 2,5 år men trillade ditt i somras igen :huvet. Det är ju så gott att stanna till och ta sig en cigge luring när man varit ute å kört lite "aktivt" så att säga. Slutade röka vid nyår igen å har hållt upp nu i 30 dagar. En gång nikotin addict alltid nikotin addict.
2,5 år o så börjar du igen?? :va
fan,nu när man går förbi nån som röker så känner man hur jävligt det luktar
kommer ALDRIG mer o ens kolla på en cigg...

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
äh tjafs, bara självbedrägeri att inte snusa om man väl börjat.
Nu förtiden är det en av få grejer kvar som skiljer männen ifrån fruntimmren..
Dessutom sägs det att sveriges järnvägar är byggda av snus svett och blod, ta vara på det arvet, boys..

Själv så borde jag vara sponsrad av ljunglöfs ettan (nu är det jag som sponsrar dem)

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Per skrev:
Själv så borde jag vara sponsrad av ljunglöfs ettan (nu är det jag som sponsrar dem)
Smakar ju som hästskit luktar :zpy

nee... General Portion ska de vara, eller grov lös!
Nån mer än jag som testat Skruf föresten :tummenupp

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Ge fan i att sluta. Jag höll upp i ett år och ökade 10 Kg i vikt. :rolleyes: Det är inte värt det. :D

Jag har inte orkat läsa alla inlägg innan detta tyvärr...

Ärligt så har jag faktiskt hållit upp i över ett år med snusen men har nu gett efter igen bara för att gå ner i vikt. Innan jag slutade så hade jag snusat och/eller rökt i över 10 år. Jag väger nu föör mycket!

Att sluta snusa eller röka sitter i din hjärna. Vill du så kan du. Sviktar din motivation eller om du är svag så faller du tillbaka. Enkelt.

Jag slutade tvärt. Jag hade ett halv cigarettpaket kvar när jag slutade med ciggen samt en (1!) snus kvar när jag slutade med snusen (ca 3 år senare tror jag). Jag kastade/ciggen samt gav bort sista snusen till en jobbarkompis.

Att sluta röka medans du fortsätter att snusa är enkelt. Sluta snusa efter att ha rökt är en ren dj**la pina. Skall du sluta röka skall du ge fan i snuset. Snuset är värst att sluta med.

När jag "slutade" med snus så körde jag med Fishermans frend - Salmiak för att dämpa snusbegäret. Det funkade faktiskt riktigt bra. Jag åt så många att jag "torrfjärtade" mest hela tiden! :hihi Att känna smaken av sin mun utan snus är vidrigt första dagarna! Konstigt var det.

Börja inte med nikotin överhuvudtaget ungdomar. Det är ett helvete att sluta.

/Å. terfall

Last edited:

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Penelope
Fan jag har tva stockar kvar sen kommer jag nog att bli galen :4skrika ....nagon som vet var man koper snus i LA? Det vore uppskattat med tips pa svenska butiker har i LA om det finns nagra!
SNUS AR GOTT!

Therudeboy

Guest
Har man varit så jävla dum att börja så behöver man inte försöka va smart nog att sluta.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln