FettSnok
96% enligt läkaren
Absolut, stumt på sista pinnen vid varje tur (på banan)
Jag behöver mera mos
Jag behöver mera mos
jag har alltid vetat att du är ständig 2:a efter roller..
Finns det någon som kan vrida om startnyckeln på ett motordrivet fordon utan att riskera minst ett liv? Det var väl inte det tråden handlade om ändå? Klart det finns folk som kan utnyttja hojen till max på gata, men det kommer antagligen gå fortare på bana iaf pga bättre asfalt och annat. Kolla på Isle of Man så ska du få se hur man kan köra på vanliga vägar (avlysta jag vet men det är fortfaradne samma beläggning och ojämnheter)
Har du dödslängtan din galning?
hrmm....
Jo men vakna, Isle of man har dom ju stängt av gatorna för allmän trafik. Jag syftar själv klar på vanliga vägar där det inte är avstängt/avspärrat. Då kan jag säga att de finns förmodligen ingen som verkligen kan utnyttja alla hästar på en modern racer på allmänna vägar, utan att riskera sitt eget el andras liv mer än vanligt alltså.
Utnyttja hästarna i en kurva är att ligga från 10 000 varv i en kurva och bara accelerera upp igenom en kurva så man ligger precis för vägxling på c:a 13 t varv när man går ur kurvan. Då går det snabbat med graftigt nerlägg och ganska mycket skärning igenom kurvan/kurvorna i mötande fil. Vanlig kurv teknik för bana. Men som sagt var så finns det MYCKET få av sådana kurvor där man verkligen kan utnyttja den kunskapen. Det var väl i grund och botten det det handlade om dvs om vi kan utnyttja alla hästanra i våra värstingar på vanliga vägar. Nu från går jag att köra rakt fram på långa raka Motorvägar, själv klart kan man utnyttja alla hästar i maskinen då. Det är bara att varva ur den växel på växel.
Nog utnyttjas effekten så ofta man kan!
Pinar min VFR800 till maxfart då tillfälle ges.
Även vid rödljus kommer hornen fram och man blir sådär barnslig när man har en varvande Saab 9000 Turbo brevid sig.
Men nog kan jag hålla med om att det inte är hela tiden som man ligger på dessa varvtal.
På min nya cykel kommer nog effekten bättre till pass. 100 Nm redan vid 3000 varv och maxvrid 115 vid 6000rpm. Max häst kommer vid 8750rpm.
Och även om det är nära så är det ingen diesel!
Kan inte vänta på att den kommer... himmelriket på jorden i Mars!
/j
Fyfan, ja måste ju vara otroligt bra på att köra enligt dina mått
Visst är du de!!! Ja mé. Jag har aldrig hunnit dokumentera en perfekt kurvtagning så där noggrant nån gång,har aldrig hunnit reflektera, går bara på ren känsla. Man vet när man ska ha hjullyft och inte liksom. Antingen är man född till det eller så får man läsa sig till det.
Macami har du vaknat till liv igen, minns dig från gamla tiden på bike
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |