Svårt att summera allas åsikter i denna tråd, som vanligt är smaken lika delad som
.
Enligt min personliga definition av "effekt" verkar det som om vissa använder den och vissa inte. Vilka som % tillhör vilket läger verkar vara svårt att utröna. Har ändå en känsla av att de som har en högprestandasporthoj utnyttjar effekten då andan faller på och förutsättningarna är de rätta.
Det är självklart att många av oss (inkl. mig själv) inte kan utnyttja den otroliga prestanda moderna sporthojar besitter men eftersom allt annat nuförtiden skall vara så förbaskat kontrollerat och korrekt kommer många ändå göra sitt bästa för att försöka. Vi är ju trots allt bara stenåldersmän fast vi råkar ha hamnat framför datorer...
Frågan är hur illa man skall känna sig för att man utsätter sig själv och andra för de risker hastighetsöverträdelser faktiskt innebär
. Speciellt om man är flerbarnsfar. Å ena sidan vill man sälja sin hoj p.g.a det irrationella levernet och å andra sidan vill nog inte min fru och mina barn leva med en sur frustrerad man. Sålde min retta i sommras och efter 3 veckor bad min fru mig att jag skulle köpa tillbaks den igen
.
En sak är klar sålänge den finns i min ägo skall effekten utnyttjas så gott jag kan hantera den men det gäller verkligen att köra med insidan, för alla andras skull!
(P.S "Iron Mike" jag tycker din film var ganska trevlig, fin väg det där! Lite bättre asfalt och 18 grader varmt så snackar vi allvar. Din körning är vad jag kallar aktiv, kör personligen väl så aktivt med den skillnaden är jag är en fegis när det finns trafik. Litar inte på någon medtrafikant och det kanske är därför jag aldrig vurpat eller kört av.)
/D.