Väder, polis och rullgrus!

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Jo, i och för sig, sen så är sanden lättare att se, och förhoppningsvis så skyltar dom för haltväglag när dom har sandat.

Jag vet hur det är att köra på såphal olja som ligger över hela vägen, fast i mitt fall så var det inte naturens krafter utan nån jävla bonde som spridit ut skiten :mad:

Nu har jag varit hojlös i över en månad :huvet :näsblod

Du är inte hojlös:D Ut och gasa
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nån som vet hur status är gällande fukt på asfalten neråt Fjärås till??? :)

Här är det helt torrt iallafall :tummenupp
Lär vara lite fuktigt på södra sidan av Lygnern närmast fjärås, då det är en jävla bokskog som skuggar vägen:näsblod :) :yoparty
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Här är det helt torrt iallafall :tummenupp
Lär vara lite fuktigt på södra sidan av Lygnern närmast fjärås, då det är en jävla bokskog som skuggar vägen:näsblod :) :yoparty

OK, kom aldrig så långt... Blev en gooo sväng över älvsåker, hällesåker och Hisingen istället...

Gottgottigottgott, var e det????
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
1529 kom hans inlägg och 1530 kom mitt. Jag såg det inte innan oavsett vilket.
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Polis polis potatisgris.

VARNING VARNING. Polisen står och skjuter sin laserpicka på Dag Hammarskjöldsleden ut mot Sisjön/Frölunda!!

Brände precis in i en hastighetskontroll och blev helt klart skjuten med laser av polisen. Jag höll inte hastigheten men de stannade mig inte. Samtidigt såg jag att de hade plats för att ta in mig.
Är det svårare att pricka en hoj än en bil med laserpickan?

//T
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
VARNING VARNING. Polisen står och skjuter sin laserpicka på Dag Hammarskjöldsleden ut mot Sisjön/Frölunda!!

Brände precis in i en hastighetskontroll och blev helt klart skjuten med laser av polisen. Jag höll inte hastigheten men de stannade mig inte. Samtidigt såg jag att de hade plats för att ta in mig.
Är det svårare att pricka en hoj än en bil med laserpickan?

//T

Stod kvar på samma plats i morse, såg dock mer ut som nykterhets idag....
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
MC-polisen verkar tycka om kurviga småvägar. Jag mötte 2 st på vägen mellan Inseros och Skenemotet rv40 idag 20:30
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Vägen mellan Stenungsund och Lilla edet, via svenshöga, ödsmål är det många smålagningar med oljegrus & rullgrus.
 

Fredrik.A

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB600 Hornet Suzuki DR350
En liten varning

Igår hade en polis hittat en väldigt lurig plats att parkera och bedriva laserskytte på 190ian.
Han hade backat in vid elcentralen som är på högersida lite efter infarten till golfbanan i Gunnilse, bilen var helt skymd.

De var första gången jag sett eller hört att de har stått just där. De brukar vara vanligare att de står en Mc-polis vid andra infarten till olofstorp omkring kl 21 - 22 på kvällarna, han brukar ställa hojen en bit up i backen så att den inte syns.
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Ny på hoj

När polisen står på de ställen ni nämner, har de en hoj redo att hänga efter med då? Ska han packa ner lasern själv och hänga på så är man ju redan 10mil bort?

Om de har bil så är det väl ingen på detta forum som stannar? :D

När det står pilotövervakning på länken till polisen, betyder det att de har helikopterövervakning? Helikopter är ju ett par snäpp värre än MC polisen... :huvet
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Kan ju vara som så att det är en polis som står med laser medans ett par MCs/bilar står redo om någon försöker dra. En polis behöver inte göra alltihop.

Pilotövervakning tror jag är bl.a med civilbilar/MCs. Då knäpper dom dig vid ett ställe och sen lite längre fram och räknar därefter ut hastigheten. Nån får gärna rätta mig om jag är ute och cyklar.

Att diskutera hurvida man stannar eller inte är nog ingen ide här. Det brukar bara sluta i en hätsk diskussion..
 

Blaha

Ny medlem
Gick med
26 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
kommer....
Arbetsfordon på vägen vid Lygnern

De håller på att röja dikeskanterna på norra sidan av Lygnern (delen i Marks Kommun)just nu. Se upp för stillastående traktor och en massa skräp på vägen
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top