Väder, polis och rullgrus!

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Kollegan och jag blev stannade på hemvägen. Min skylt är ju inte helt laglig. Och tydligen var hojen avställd också (tack Bike i Trollhättan) så 3200 gick kalaset på.
Aj, satan:gnissla
Ska åka till en däckfirma imon och byta bakdäcket på min hoj. Koden på däcket syns så det kommer ju inte bli en rolig resa då man inte direkt är trafiksäker:näsblod Och har ingen annan möjlighet att transportera hojen till verkstan än att köra den dit. Men vad blir notan tro, om farbror blå skulle stanna en på vägen?
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Kollegan och jag blev stannade på hemvägen. Min skylt är ju inte helt laglig. Och tydligen var hojen avställd också (tack Bike i Trollhättan) så 3200 gick kalaset på.

Du med Ducatin som var med på Fabbes begravning tidigare idag. Du körde förbi oss när vi stod där med polisen. Såg att du också hade olaglig skylt. Tur för dig att polisen redan var upptagen med oss :)

Faan va surt ring å prata me dom. Lite resonliga borde dom ju va?.:mad:
 

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Nä, du hade ju brassat järnet alla dagar i veckan:arsele :rolleyes:

Nån som råkade ut för den stora poliskontrollen vid Mölndals bro igår? tror dock inte det var en fartkontroll..


Jag körde rätt in i hela Västra Götalands Poliskår igår kväll på Mölndalsvägen..

Tre poliser rusar ut för att stoppa mig(höll väl knappt mer än 90 över hastighetsbegränsningen..), så jag stannade. Blev upplyst av en sur snut att Mölndalsvägen inte var en roadracingbana.. Och att det var tur att det bara var alkoholkontroll.. Puh..
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Många farbror blå ute i kväll!!!
Mötte tre bilar bara mellan lindome och balltorp...
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Obs Götatunneln

Grisen står å skjuter i ena röret i götatunneln i kväll igen.:mad: .. Dom står ovanför när man kommer ut ur ena röret så det är omöjligt att se dem!
Och jag såg 3 polis mc i närheten så ta det försiktigt om ni inte vill bli av med lappen
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Innebär mc-övervakning att de övervakar motorcyklister? Eller betyder det att det är en mc-polis som sköter övervakningen? Inte helt glasklar formulering...

Jag tolkar det som att det är MC-poliser som övervakar lederna, ej övervaka MC-fordon. Isf tror jag det hade stått "kontroll av MC-fordon", liknande som det står för yrkesmässiga trafiken.
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Poliskontroll idag from 21:00 på E45 (Marieholmsleden).

Ta det lugnt grabbar och tjejer!
Såg en radiobil ståendes idag 21/5 kl 21:00 på Marieholmsleden i riktning från stan. Vid kl 22:15 ca hade de tillsammans med MC-polis plockat in en kille på en Fireblade.
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Bilen stod lite inbackad i buskaget måste tilläggas, så det var nog inget tillfälligt..
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Tydligen är du ute mitt i nätterna också nu.

Kl 03:00....

Jag kom på att det var en god ide att toppa bågen resten av vägen hem för o kolla pc3 mappen...
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Ta det lugnt grabbar och tjejer!
Såg en radiobil ståendes idag 21/5 kl 21:00 på Marieholmsleden i riktning från stan. Vid kl 22:15 ca hade de tillsammans med MC-polis plockat in en kille på en Fireblade.

Blir till att visa passet när man ska handla på bolaget ett tag framöver... :huvet
 

goahead

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Japanare
Se upp vid Härkeshultvägen

Varning för halt underlag för er som kör Härkeshultvägen, från Jonsereds hållet börjar det en bit efter raksträckan som är efter den första backen, håller i sig tills man kommit förbi det första tjärnet (liten sjö) Detta beror på den puckade lagningen av vägen, tror dom har lagat med typ tjära och nu när solen ligger på så blir det rinnande såpa utav det hela.

Kanske bara är jag här som puttar den vägen mot Landvetter, man får ju offra sig när man ska hälsa på morsan. :)
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det roliga är väl att dom sprider ut sand för att "laga" vägen, det är inte kul att köra på sand i kurvorna:gnissla :mad:
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Bättre med sand än såphal olja som ligger över vägen, vare sig man kör hoj eller bil.


Stod det inte i någon tråd att en hade gått av på härskogsvägen pga oljesvett? Eller harjag drömt det? :va
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Bättre med sand än såphal olja som ligger över vägen, vare sig man kör hoj eller bil.

Jo, i och för sig, sen så är sanden lättare att se, och förhoppningsvis så skyltar dom för haltväglag när dom har sandat.

Jag vet hur det är att köra på såphal olja som ligger över hela vägen, fast i mitt fall så var det inte naturens krafter utan nån jävla bonde som spridit ut skiten :mad:

Nu har jag varit hojlös i över en månad :huvet :näsblod
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top