Jide
Svartvit
Finns en sticky i Trestadsforumet med några bra länkar. Kan vara nyttigt för Göteborgare som tänkt bege sig norrut.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=175107
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=175107
Dom funkar =P en jobbarpolare har blivit av med körkortet därkamrorna i lundbytunneln .vet inte om dem någonsin funkat eller bara är attrapper för dem blixtrar ju aldrig men igår när jag åkte igenom tunneln så stod en lastbil och grejade. Uppfattade dock aldrig om dem bara var vid kameran eller pillade med själva kameran för jag såg det som hastigast när jag kom ut ur tunneln .
Dem stod vid den kameran som är vid inloppet från älvsborgbron och hamnen och åker mot backaplan .
skall testa den med hojen när jag slutar jobbet inatt när det är mörkt och se om den blixtrar till
Körde längs södra sidan av Lygnern ikväll åt fel håll. Det låg grus i kurvorna på många ställen. Men bara i kurvorna. Fick nästan intrycket att man slängt ut det medvetet.
Lyckades på nått konstigt sätt klara mig "oskadd" förbi en stoooor poliskontroll vid slottskogen (Margaretebergsgatan) alldeles nyss!
Ta det lugnt!
japp den såg jag från jobbet
dom stog efter viadukten från stan va? sedan stog de mc snutar som jagade dig så att du stannade? vi hade polisradio på luchen..
Nee... dom var upptagna när jag kom förbi, så det var ingen som brydde sig om lilla mig
okaj men vi hörde på radion att dom hade tagit 8 st bilar och av dom var de 2 st mc men då var klockan redan halv ett
Ursäkta spam, men var det 6 bilar och 2st goldwing då?
va?Ursäkta spam, men var det 6 bilar och 2st goldwing då?
Va blir det för väder på lördag?...dagen då alla ska köra upp till "Bike!"
Inlagt i Olyckstråden och på SMC:s sida. Tycker att den platsar här också...
06.28 Göteborg, trafikolycka
Två mc uppges ha kört in i ett räcket just efter Tingstadstadstunneln, östra röret. Inga uppgifter om personskada. Polisen Västra Götaland
Kopierat från SMC:sida, inlagt av Avarage
Varning Oljespill E6 norr om Tingstadstunneln
Straxt norr om Tingstadstunneln på E6, i riktning Olso (norrut) har någon (för mindre än 1 timme sedan) spillt diesel (eller annan typ av olja) i HÖGER körfält av en omfattning om ca. 80x1m. Ca. 80% av höger körfälts körbana är täckt av oljan!
Två motorcyklister har redan kraschat, inga personskador!
Räddningstjänst är larmad och kommer, förmodligen med hjälp av vägverket, att sanera inom kort. Min erfarenhet av vägverkets sanering är dock att man sprider sand och låter trafiken bearbeta ner sanden. Fram tills att majoriteten av sanden, OM man nu använder detta, gör dock fortfarande området farligt för oss motorcyklister. Och tyvärr är också min erfarenhet, sedan flera tillfällen, att man INTE brukar skylta om varning för halt väglad. Därav denna varning!
Så se upp på denna platsen om du kör mc där under de närmaste dagarna!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|