Väder, polis och rullgrus!

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Ort
Göteborg
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Varning för mycket sand på små asfaltsvägar.

I går (lördag) körde jag en tur uppåt Lilla Edet-Stenungsund och såg väldigt mycket sand på de mindre asfaltsvägarna, jag har kört sedan i januari men inte upplevt att det fanns sand tidigare, jag antar att sanden lades på nu när snön kom i Påskas.
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
kamrorna i lundbytunneln .vet inte om dem någonsin funkat eller bara är attrapper för dem blixtrar ju aldrig men igår när jag åkte igenom tunneln så stod en lastbil och grejade. Uppfattade dock aldrig om dem bara var vid kameran eller pillade med själva kameran för jag såg det som hastigast när jag kom ut ur tunneln .
Dem stod vid den kameran som är vid inloppet från älvsborgbron och hamnen och åker mot backaplan .

skall testa den med hojen när jag slutar jobbet inatt när det är mörkt och se om den blixtrar till
Dom funkar =P en jobbarpolare har blivit av med körkortet där :huvet
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Körde längs södra sidan av Lygnern ikväll åt fel håll. Det låg grus i kurvorna på många ställen. Men bara i kurvorna. Fick nästan intrycket att man slängt ut det medvetet.

Hade jag haft obegränsat med pengar och tid så hade jag sopat bort gruset och sen satt upp övervakningskameror i krökarna. Tänk om man fick ta en sån på bar gärning...
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Körde längs södra sidan av Lygnern ikväll åt fel håll. Det låg grus i kurvorna på många ställen. Men bara i kurvorna. Fick nästan intrycket att man slängt ut det medvetet.

De kanske gjorde de efter alla som körde igår? Det var en jävla massa som körde :)
Varför slänger de bara ut grus i kurvorna? Det är väl inte där vi stör? Det är väl på rakorna förbi husen som vi stör mest.. där folk inte saktar ner som de borde?
Jag kan med gott samvete säga att jag saktar ner vid varje område där det är hus runtomkring vid lygnern :)

edit, det var inte grus på fler ställen än vanligt(högsäsong) igår iaf
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag körde runt Lyngern idag vid 13 tiden. Jag mötte 5st fabror blå på varsin MC norr om sjön. Dom kanske hade en liten avrostning inför säsongen.
 

Alstare

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2006
Ort
G:a Masthugget
Hoj
K1 1k
Lyckades på nått konstigt sätt klara mig "oskadd" förbi en stoooor poliskontroll vid slottskogen (Margaretebergsgatan) alldeles nyss!

Ta det lugnt!
 

mackan89

Pimpstar nörd
Gick med
10 Jun 2007
Ort
Partille
Hoj
Crf 50
Lyckades på nått konstigt sätt klara mig "oskadd" förbi en stoooor poliskontroll vid slottskogen (Margaretebergsgatan) alldeles nyss!

Ta det lugnt!

japp den såg jag från jobbet :)

dom stog efter viadukten från stan va? sedan stog de mc snutar som jagade dig så att du stannade? vi hade polisradio på luchen..
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Trafikövervakning i Göteborgsområdet

Här finns trafikpolisen i Göteborg den närmaste tiden.
Den 24 april riktas särskild uppmärksamhet på hastigheten vid skolor.
Under tiden 21 – 27 april kommer trafikpolisens inriktning att vara hastighetsövervakning.

Måndagen den 28 april
Kontroll av bilbältesanvändningen och nykterhetskontroller
i Göteborgsområdet. Kontroll tung trafik.

Tisdagen den 29 april
Kontroll av fordons utrustning. Kontroll av stopplikt i Göteborgsområdet.

Onsdagen den 30 april
Trafikreglering med anledning av Chalmeristkortegen.

Torsdagen den 1 maj
Trafikreglering med anledning av 1:a maj.

Fredagen den 2 maj
Civil övervakning på större leder i och runt Göteborg.
Nykterhetskontroller i centrala Göteborg.

Lördagen den 3 maj till söndagen den 4 maj
Civil och mc-övervakning på större leder i och runt Göteborg
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Skogome vägen mellan lillhagen å allbatross golfklubb har det varit
vägarbete så det finns små grus å damm,tat lungt där.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Varning Oljespill Vid Tingstadtunneln

Inlagt i Olyckstråden och på SMC:s sida. Tycker att den platsar här också...

06.28 Göteborg, trafikolycka
Två mc uppges ha kört in i ett räcket just efter Tingstadstadstunneln, östra röret. Inga uppgifter om personskada. Polisen Västra Götaland

Kopierat från SMC:sida, inlagt av Avarage

Varning Oljespill E6 norr om Tingstadstunneln

Straxt norr om Tingstadstunneln på E6, i riktning Olso (norrut) har någon (för mindre än 1 timme sedan) spillt diesel (eller annan typ av olja) i HÖGER körfält av en omfattning om ca. 80x1m. Ca. 80% av höger körfälts körbana är täckt av oljan!
Två motorcyklister har redan kraschat, inga personskador!
Räddningstjänst är larmad och kommer, förmodligen med hjälp av vägverket, att sanera inom kort. Min erfarenhet av vägverkets sanering är dock att man sprider sand och låter trafiken bearbeta ner sanden. Fram tills att majoriteten av sanden, OM man nu använder detta, gör dock fortfarande området farligt för oss motorcyklister. Och tyvärr är också min erfarenhet, sedan flera tillfällen, att man INTE brukar skylta om varning för halt väglad. Därav denna varning!
Så se upp på denna platsen om du kör mc där under de närmaste dagarna!
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Inlagt i Olyckstråden och på SMC:s sida. Tycker att den platsar här också...

06.28 Göteborg, trafikolycka
Två mc uppges ha kört in i ett räcket just efter Tingstadstadstunneln, östra röret. Inga uppgifter om personskada. Polisen Västra Götaland

Kopierat från SMC:sida, inlagt av Avarage

Varning Oljespill E6 norr om Tingstadstunneln

Straxt norr om Tingstadstunneln på E6, i riktning Olso (norrut) har någon (för mindre än 1 timme sedan) spillt diesel (eller annan typ av olja) i HÖGER körfält av en omfattning om ca. 80x1m. Ca. 80% av höger körfälts körbana är täckt av oljan!
Två motorcyklister har redan kraschat, inga personskador!
Räddningstjänst är larmad och kommer, förmodligen med hjälp av vägverket, att sanera inom kort. Min erfarenhet av vägverkets sanering är dock att man sprider sand och låter trafiken bearbeta ner sanden. Fram tills att majoriteten av sanden, OM man nu använder detta, gör dock fortfarande området farligt för oss motorcyklister. Och tyvärr är också min erfarenhet, sedan flera tillfällen, att man INTE brukar skylta om varning för halt väglad. Därav denna varning!
Så se upp på denna platsen om du kör mc där under de närmaste dagarna!

Fifan, och jag som funderade på att ta tunneln idag för omväxlingsskull :skrämd

Tur att jag tog den vanliga vägen :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top