Väder, polis och rullgrus!

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Jag gillar när SMHI har fel! :tummenupp
Enligt de skulle det regna hela dagen igår och idag, jag har iaf inte sett en droppe :)
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Jag gillar när SMHI har fel! :tummenupp
Enligt de skulle det regna hela dagen igår och idag, jag har iaf inte sett en droppe :)

Öppna ögonlocken då:tungan

2 rejäla hagelskurar har det varit här i frölunda.
Dagen började med solsken, drog sen in en hagelskur.. Efter de kom solen igen. Sen kom det ytterliggare en hagelskur och nu ser de ut att bli tjockare molntäcke så är säkert mer skurar på G :gnissla

Som Roland säger i Torsk på Tallin: "Efter regn kommer solsken". Vilket har stämt 2 ggr idag.. :)
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Öppna ögonlocken då:tungan

2 rejäla hagelskurar har det varit här i frölunda.
Dagen började med solsken, drog sen in en hagelskur.. Efter de kom solen igen. Sen kom det ytterliggare en hagelskur och nu ser de ut att bli tjockare molntäcke så är säkert mer skurar på G :gnissla

Som Roland säger i Torsk på Tallin: "Efter regn kommer solsken". Vilket har stämt 2 ggr idag.. :)

Tacka vet jag hisingen där solen alltid skiner :rolleyes:
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Fasen vilka skurar! och sen fint väder mellan dom men man vågar ju inte sig ut för då kommer man bergis hamna mitt i skiten!

/Martin
 

hjulben_74

beep beep
Gick med
9 Mar 2007
Ort
mölnlycke
Hoj
vtr1000/ktm450exc
åkte upp till bike i trollhättan idag tog dom goa vägarna på andra sidan älven fick nästan inget regn alls på mig fast vägen va blöt över allt:tummenupp
sen hade jag inte lika mycket tur på vägen hem:näsblod
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Detta är varför hojen är avställd. :mad:

Nu kan du ställa på hojen igen Fabbe :tummenupp

3408909587.gif
 

Bergaeus

Medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
cb 1300sa crf250x
kamrorna i lundbytunneln .vet inte om dem någonsin funkat eller bara är attrapper för dem blixtrar ju aldrig men igår när jag åkte igenom tunneln så stod en lastbil och grejade. Uppfattade dock aldrig om dem bara var vid kameran eller pillade med själva kameran för jag såg det som hastigast när jag kom ut ur tunneln .
Dem stod vid den kameran som är vid inloppet från älvsborgbron och hamnen och åker mot backaplan .

skall testa den med hojen när jag slutar jobbet inatt när det är mörkt och se om den blixtrar till
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
kamrorna i lundbytunneln .vet inte om dem någonsin funkat eller bara är attrapper för dem blixtrar ju aldrig men igår när jag åkte igenom tunneln så stod en lastbil och grejade. Uppfattade dock aldrig om dem bara var vid kameran eller pillade med själva kameran för jag såg det som hastigast när jag kom ut ur tunneln .
Dem stod vid den kameran som är vid inloppet från älvsborgbron och hamnen och åker mot backaplan .

skall testa den med hojen när jag slutar jobbet inatt när det är mörkt och se om den blixtrar till

Jag har sett dom mixtra med kamerorna tidigare, dom har dock aldrig blixtrat mot mig mem tydligen har dom blixtrat mot snubben på morgonsprogrammet på mix/radiocity
 

Bergaeus

Medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
cb 1300sa crf250x
Jag har sett dom mixtra med kamerorna tidigare, dom har dock aldrig blixtrat mot mig mem tydligen har dom blixtrat mot snubben på morgonsprogrammet på mix/radiocity

undrar hur fort han körde då för dem blixtrar inte vid 120 (borde blixtra vid dubbla hastigheten tycker man ).är väl bara att öka farten och se .
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
undrar hur fort han körde då för dem blixtrar inte vid 120 (borde blixtra vid dubbla hastigheten tycker man ).är väl bara att öka farten och se .

Har inte fått någon kamera att blixtra, men det är väl så att dom bara har igång några kameror åt gången, men dom mäter hastigheterna hela tiden. Aktiverar kamerorna på sträckor där farten är för hög eller liknande.
Annars så hinner dom inte med uppe i Kiruna att skriva ut alla böteslappar...

*Klipp*... Det blixtrar så det syns även i dagsljus... :D
 
Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Torslandavägen

Tag det lite lugnt på torslandavägen, torslanda/bulycke och lundbytunneln.

Bilen blev igår blästrad av en lastbil som spydde ut sand från flaket på vägen.
Förutom oljespill och annat skräp, finns alltså även grus där nu...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top