Väder, polis och rullgrus!

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Kilanda-Raceway :)

Fasen oxå, det inlägget jag la om det försvann ju!

AKTA! Nu har dom satt up skyltar iaf, men räkna med att dom kommer att fylla stödsträngar längs hela vägsträckan framöver.

hehe japp jo jag såg i helgen när jag skulle hem till polarn som bor i sjövik att dom fått upp skylltar men vafan dom skall ju upp direkt inte en vecka efter skärpning VV Även härskogen har dom varit framme o grusat kanterna på lite här o där men det är inte så mycket grus men dock så finns det där o i dom "bästa" partierna till råga på allt =/
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
hehe japp jo jag såg i helgen när jag skulle hem till polarn som bor i sjövik att dom fått upp skylltar men vafan dom skall ju upp direkt inte en vecka efter skärpning VV Även härskogen har dom varit framme o grusat kanterna på lite här o där men det är inte så mycket grus men dock så finns det där o i dom "bästa" partierna till råga på allt =/

Jag tycker ju att man inte skall behöva ringa polisen för att det skall komma upp skyltar...

Överallt är dom ute och strösslar kanterna, varför kan dom inte lägga såna där kerbsaktiga betongplattor som dom har i vissa rondeller, då skulle det inte bli så förbaskat mycket grus i dom goaste böjjarna och folk skulle lära sig var vägen slutar.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag tycker ju att man inte skall behöva ringa polisen för att det skall komma upp skyltar...

Överallt är dom ute och strösslar kanterna, varför kan dom inte lägga såna där kerbsaktiga betongplattor som dom har i vissa rondeller, då skulle det inte bli så förbaskat mycket grus i dom goaste böjjarna och folk skulle lära sig var vägen slutar.

precis! Varannan platta röd, varannan vit :)
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Jag tycker ju att man inte skall behöva ringa polisen för att det skall komma upp skyltar...

Överallt är dom ute och strösslar kanterna, varför kan dom inte lägga såna där kerbsaktiga betongplattor som dom har i vissa rondeller, då skulle det inte bli så förbaskat mycket grus i dom goaste böjjarna och folk skulle lära sig var vägen slutar.

Ta upp det pölitikerna! Låter som en ypperligt bra idé

Eller varför inte bara asfaltera "kerbs" när de ändå asfalterar, så att ingen vill köra ut i kanten...

Kanske har något med kostnad och dränering att göra, alternativt att sveriges vägar inte är racebana...
klokt och tråkigt!
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Väg 167, västerut ifrån Lilla Edet mot Stenungssund(tror jag) är det en massa rullgrus på vägen.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Väg 167, västerut ifrån Lilla Edet mot Stenungssund(tror jag) är det en massa rullgrus på vägen.

167:an mellan lilla edet och ljungskile är det :)

Totalt förstörd med rullgrus överallt, inga varnings skyltar alls...

Ringde vägverket nyss och de sa att det skulle sättas upp varnings skyltar :tummenupp
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
167:an mellan lilla edet och ljungskile är det :)

Totalt förstörd med rullgrus överallt, inga varnings skyltar alls...

Ringde vägverket nyss och de sa att det skulle sättas upp varnings skyltar :tummenupp

Mmm, samma väg som är mellan Kungälv och lilla edet typ eller?
Kompisen fick två hjuls släpp och jag fick bakhjulssläpp. Undrade vad fan det var för fel på hojen först. Kändes som att typ bakhjulet höll på att lossna.

Säkert bara myror i skallen tänkte jag och tänkte göra ett sjysst nerlägg på en rolig kurva. My arse vilket bakhjulssläpp jag fick.
Direkt efteråt såg vi att det var tunt med grus över hela vägbanan:mad:
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Nolvägen idag

Pålisen lekte med sin laserpistol på Nolvägen...IN mot GBG...mycket MC-påliser ute också.

....och som vanligt en massa rullgrus i "serpentinerna" på vägen mellan Nol o Alingsås/Gråbo!
 

emmigirl

SÅLD!!!
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Umeå/Göteborg
Hoj
Bianchi-trampcykel
Pålisen lekte med sin laserpistol på Nolvägen...IN mot GBG...mycket MC-påliser ute också.

....och som vanligt en massa rullgrus i "serpentinerna" på vägen mellan Nol o Alingsås/Gråbo!


Dem står efter Nödinge påväg mot Gbg men innan trafik ljusen upp till Ale Ring gokartbanan. Jag försökte varna några hojar när jag körde bil, hoppas dem klara sig!
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Vägen mot Horred direkt efter Helsjöns folkhögskola är det nylagd asfalt med strängar av grus i sidorna. Grus har hamnat på vägen och inga skyltar uppsatta.

//Andreas
Fick släpp på båda hjul och nära att fronta med mötande bil.

Edit: Har ring VV och bett dom sätta upp skyltar...
 
Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Hörde på radion att det är kraftsamlat på att kontrollera tung trafik och MC på de större lederna runt gbg ikväll...
 

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Gött e "Tu"borg!
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
Men allvarligt detta är ju inte roligt längre.. Ska det vara så här eller kommer sommaren snart?. :( Vad är det som händer med sverige igentligen.

Vad är det som händer i världen?! Spöregnar här uppe i norr mer än normalt, och Stor Sol längre ner...så Stor Sol så att folk dör av den!
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
:gnissla Det är väl dax för jorden att gå under snart.. :mad:

Vill inte äns veta hur vädret blir nästa år.. :näsblod

The day after tomorrow, helt plötsligt kommer vi frösa till döds inom några sekunder när vi kommer på bakhjulet o kör in i bar himmel :tungan
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
The day after tomorrow, helt plötsligt kommer vi frösa till döds inom några sekunder när vi kommer på bakhjulet o kör in i bar himmel :tungan

Ja det är fan inget att skämta om. Här haglade det precis. allså hagel i juli..


HALLÅ HAGEL I JULI AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


:skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd :skrämd
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top