Väder, polis och rullgrus!

janne71

Ninjariders.se
Gick med
28 Aug 2004
Hoj
Ktm 640 Prestige
körde gamla r 40 in till stan idag sträckan vid landvettersjön innan mölnlycke har nu fått helt ny belägning inga lagningar inge grus :tummenupp :)
synd vi inte kan spärra av den ifrån varsit håll en eftermiddag :hihi

inferi

Ge mig värme!
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
KTM 640 SM -02
Hjärtumsvägen. (mellan Lilla edet och Trollhättan) Dom har "förstärkt vägkanterna" med grus utanför asfaltskanten. I de tväraste böjarna har naturligtvis alla bilar dragit upp skiten på vägen. = Livsfarligt rullgrus i de böjar du har fotpinnskrap..
Annars allmänt många väger jag sett i samma område med lagningar a'la tjära och grus.
Ta det lugnt!

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Hastighets- och nykterhetskontroll på Björlandavägen i höjd med Kärrdalen, Easy Store! De packade just upp grejerna när jag åkte förbi vid 14:30-tiden nånting.

inferi

Ge mig värme!
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
KTM 640 SM -02
Poliser på Götaälvbron. Hisingssidan i riktning mot centrum. Ett helt kompani.. Ser ut som om dom håller på med fordonskontroller eller nåt.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
hela GBGs poliskår står fortfarande samlade vid götaälvsbron, dom verkar inte plocka inte in några bilar eller nåt dock :va

ingen laser eller några kontrlerade bilar trots at jag åkt förbi 2GGr idag med säkert 1timmes mellanrum?

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
sven666 skrev:
hela GBGs poliskår står fortfarande samlade vid götaälvsbron, dom verkar inte plocka inte in några bilar eller nåt dock :va

ingen laser eller några kontrlerade bilar trots at jag åkt förbi 2GGr idag med säkert 1timmes mellanrum?

Ja jag mäkte detta va på väg att åka dit :hihi Jag skulle göra en lite omkörning när jag ser en jävla massa snutar... :3freak
Men det måste ju ha hänt något för man e ju inte så många för nån fart kontrol..???

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
janne71 skrev:
körde gamla r 40 in till stan idag sträckan vid landvettersjön innan mölnlycke har nu fått helt ny belägning inga lagningar inge grus :tummenupp :)
synd vi inte kan spärra av den ifrån varsit håll en eftermiddag :hihi

Vid en raka där är det antingen svettig smält asfalt eller jävligt ihärdig olja. Stannade inte och kollade men den "fläcken" blir nog hal när det är fuktigt ute.

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Polisen är tydligen ordentligt aktiv runt om i stan idag så ta det vackert ute på vägarna och glöm inte bältet!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Den gången som oturen är inne och nån kör av och skadar sig, ambulansen är framme och den skadade ska till sjukan känns de ofta bra om man kan komma i kontakt med nån anhörig.

Om vi alla lägger in varsitt ICE-nummer.

HÄR kan man läsa mer om det.

Smal

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
hmm funderar på en ny nu:D
Tjena gubbar ny här.. men iaf hadde en liten fråga.. jag har bott i spanien nu i 5år och där skiter dom fullständigt i om du har MC kort eller inte. .det går lika bra med vanligt körkort..
Nu när jag har kommit hem igen.-- så funderar jag på att ta me mig Mv´n.. å jag snacka me en snubbe här på stigs center.. som säljer aprilia å han sa att man kan faan åka utan mc kort.. han påstodd att han hadde polare som hadde gjort d i 10år utan att blivit stoppade.. å sen sa han att om man blir d så får man en varning första gången och böter på 700 spänn
...
Så min fråga är.. är detta sannt.. isåf skiter jag i mc kortet nu-- å så om jag får böter nån gång.. så får jag la ta skiten då..
va säger ni gubbar?

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Smal skrev:
Tjena gubbar ny här.. men iaf hadde en liten fråga.. jag har bott i spanien nu i 5år och där skiter dom fullständigt i om du har MC kort eller inte. .det går lika bra med vanligt körkort..
Nu när jag har kommit hem igen.-- så funderar jag på att ta me mig Mv´n.. å jag snacka me en snubbe här på stigs center.. som säljer aprilia å han sa att man kan faan åka utan mc kort.. han påstodd att han hadde polare som hadde gjort d i 10år utan att blivit stoppade.. å sen sa han att om man blir d så får man en varning första gången och böter på 700 spänn
...
Så min fråga är.. är detta sannt.. isåf skiter jag i mc kortet nu-- å så om jag får böter nån gång.. så får jag la ta skiten då..
va säger ni gubbar?

Jävla najs hoje du har för det första

det råkade inet va en gubbe med skägg du pratatde med lr
:D lr så va det Micke som äger stället Sweden Motorcykel shop roliga grabbar där

ta du kortet så fort snuten ser en sport hoj så stoppar dom ju en lr iaf MC snuten alltigt nått att klaga på lr kolla upp jag hade tur den här sommaren mej stoppade dom bara 1 gång :gnissla

Smal

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
Gottis skrev:
Jävla najs hoje du har för det första

det råkade inet va en gubbe med skägg du pratatde med lr
:D lr så va det Micke som äger stället Sweden Motorcykel shop roliga grabbar där

ta du kortet så fort snuten ser en sport hoj så stoppar dom ju en lr iaf MC snuten alltigt nått att klaga på lr kolla upp jag hade tur den här sommaren mej stoppade dom bara 1 gång :gnissla

tack för the kind words:D

joo d va han me skägget där ja..haha
ajaa jag får la ta kortet då.. lika bra å börja nu så kanske man kan få köra snart.. hörde att dom e riktiga svin här i göteborg.. hälften kuggar .. sjukt..

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Smal skrev:
tack för the kind words:D

joo d va han me skägget där ja..haha
ajaa jag får la ta kortet då.. lika bra å börja nu så kanske man kan få köra snart.. hörde att dom e riktiga svin här i göteborg.. hälften kuggar .. sjukt..

Har du kört hoj mycket där nere så ska det ju inet va några problem ta ett par lektioner så du lär dej det nya manöverprovet

välkommen förövrigt

Last edited:

Smal

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
Gottis skrev:
Har du kört hoj mycket där nere så ska det ju inet va några problem ta ett par lektioner så du lär dej det nya manöverprovet

välkommen förövrigt

hmm alltså du menar att man ska va 21 och uppåt för att köra Agustan?
och jag tror jag fixxar manöver och körning.. men frågan e om jag fixar teorin.. räcker d inte med att man har gjort bil teorin..

Sverige är så krånglit..haha:D

PS
tackar:D

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...