Avklarat på Tullinge 14/5-2012, med en kille som hette Marcus från Vägverket (VV). Han var riktigt trevlig och gav ett lugnande intryck. Flöt på bra inga omtag på obligatoriska moment.
Fick köra ut vid Pålmalmsvägen (50kmh) och höger ned mot Bulten och vända direkt efter S-kurvan som ligger typ 500m söderut från VV. Där ligger ett stall på vänstersida, svängde in där och vände. Åker tillbaka mot VV och men blir dirigerad in vänster i s-kurvan till Lida (50kmh gäller även på denna) . Strax innan vi är framme vid Lida vill han att jag skall vända, fortsätter de sista 800m fram till Lida och vänder på parkering vid friluftsområdet. Kör sen tillbaka på samma väg och kommer fram till stora vägen igen. Där tar vi vänster körriktning mot VV igen, passerade VV, (strax därefter ny hastighet 70kmh), fortsatte norrut typ 1,5km (ny hastighet 50kmh) och in vänster in på mindre väg (Kronoparksvägen) som ligger precis vid en annan s-kurva (Höll kolla på mötande lasbilar och gav dem utrymme att skära in i mitt körfält medan jag väntade på att svänga, obs hade fritt bakåt) Åkte vidare riktning västerut på Kronoparksvägen (50kmh), norr om flygfältet. Kommer till t-korsning vid (notera cykelbanorna som går parallellt med) Rullstensvägen och åker där där vänster. Kommer fram till rondellen och åker höger in på Flotiljvägen (avsmalnande körfält med företräde för mötande trafik.) Snurra sen länge i villaområdet blandad hastighet 30kmh på ALLA små vägar och 50kmh på "större vägar" som även hade huvudledskylt. Hamnade tillslut på Bernströmsvägen i riktning mot Huddingvägen, kör under järvägsbron och får svänga höger på Huddingvägen, kör denna fram till korsningen vid Flotiljvägen som vi svänger höger in på (på väg tillbaka nu). Kör denna hela vägen fram till den tidigare rondellen där vi tar vänster på Rullstensvägen och sedan höger in på Kronoparksvägen (OBS kolla cykelbanorna innan vänster sväng). Kommer ut igen vid s-kurvan på Pålmalmsvägen som ligger norr om VV. Vi svänger höger ned mot VV (50kmh som strax ökar till 70kmh för att sedan bli 50kmh strax innan VV). Svänger höger in på VV ---Godkänd
Då kör vi samma dag...
Skulle aldrig läst denna tråden, nu har jag sovit riktigt dåligt de senaste nätterna. Men det går nog bra
Samma här... Men förhoppningsvis är det samma för alla och de har lite överseende just med nervositet.
Varje gång på skolan när min lärare kollade så drog jag ner koner i tisdags... Kändes inte så kul, men efter en timma så satt det mesta klockrent.
Kör morgontiden.
Min lärare sa att jag inte ska tänka på det för mycket för det går bra när vi kör på bana och trafik (fällde massa koner och det gick åt helvete förra gången dock), det är nog det bästa. Inte läsa i denna tråd, inte tänka så mycket, och bara köra när man är där.
Kom fram och säg hej, jag har Triumphställ + shoei hjälm. Då kanske vi kan mjuka upp varandra lite
Jag bokade körskolans cykel som jag har övningskört med, en Hornet 600, så den kan jag ganska bra nu, möter upp min lärare en timma innan och kör runt området, men nöter även lite koner på skolan innan antar jag.
Bokade också en sista trafiklektion på 2 timmar på måndag, då kör vi nog runt i närheten med hojen. Men det som är bra att tänka är ju att vägarna vid uppkörningen är samma som alla andra, varken svårare eller lättare...
har också uppkörning snart i Tullinge. men känner inte till området, var är den här populära s-kurvan? det finns ett grus-företag precis efter lida-korsningen (söderut), vilket jag antar är "grusvägen"? se karta.
sedan undrar jag också hur jag kan köra upp med min hoj, måste någon köra dit den eller kan jag köra dit själv typ tidigt på morgonen och låtsas att "någon" har kört den och sprungit iväg till jobbet? har tid kl. 8
Hur var det? Jag hade bara antagit att högerregeln ej gäller, utfartsregelns som gäller? (vägstreck och liknande). Till exempel här: https://maps.google.se/maps?q=tulli...rVjvTTURhDBHka-YEs_pdg&cbp=12,227.62,,0,13.54Visst gäller inte högerregeln om en bil (eller lastbil, mest troligt kommer ut från nåt av grustagen eller nån av småvägarna som ansluter till landsvägen?
Det finns flera grusvägar runt Tullinge som de kan låta en köra på. Jag fick själv köra två av dem när jag tog kortet för ett par år sedan.
Snöa inte in er på vart ni kör utan hur ni kör. Håll hastigheten både uppåt och neråt då det var det dem klagade mest på när jag körde upp. Dem ogillar stoppklossar.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|