Körde upp idag och allt gick bra. Vi körde ut vänster på Pålamalmsvägen och jag blev tillsagd att åka mot Huddinge. När vi kom till Flemingsberg bad han mig att åka mot sjukhuset. I den första rondellen fick jag ta vänster och in på Alfred Nobels allé. Följde vägen fram till rondellen efter Tullinge gymnasium där jag blev tillsagd att svänga vänster. Vi åkte in på Huddingevägen och in på en bensinmack så att han kunde tanka. Därefter åkte vi ut på Huddingevägen igen och tillbaka till Västerhaningevägen. Vi åkte förbi provkörningsplatsen och sedan fick jag vända vid grustaget (någon km söder om uppkörningsplatsen) och köra tillbaka till provkörningsplatsen.
Jag frågade också om hastigheterna på Lidavägen och Rikstensvägen (mot Hackasjön) och han bekräftade att det är 50 där.
Tack för alla tips och råd!
Värma upp på plats i Tullinge går nog inte. Jag värmde upp på min trafikskola innan vi åkte dit.
Den här rundan fick jag köra i måndags.
View attachment 420809
Tack för den infon.. Hur gick det för dig? Tog du kortet?
Jag fick mitt kort, utan anmärkningar. Nu har jag hela sommaren framför mig med mc-åkning.
Fixade kortet på första försöket nyligen trots initialt slarv i lågfarts- och högfartsbanan.
Efter manöverbanan fick jag köra ut vänster från Trafikverket och sedan vänster in på Kronoparksvägen. Vid T-korsningen blev det vänster igen och höger i nästa rondell till villaområdet. Körde runt i villaområdet i cirka 10 minuter för att sedan bege mig ut på Huddingevägen där vi tog höger (mot Tungelsta). Fick sedan köra bort mot grustaget strax söder om Trafikverket där vi vände och körde tillbaka. Inga anmärkningar.
Körde med en kille som hette Tommy. Upplevde han som mycket professionell. För att lugna er som ska köra upp så kan jag meddela att det inte är så dramatiskt som man tror när man väl kommer dit. Kör som ni brukar och försök slappna av så ska ni se att det löser sig.
Sådär, nu var det min tur att fixa det hela.
Jag körde upp igår eftermiddag och hade sista passet för dagen. Jag vet inte om de hade fått återbud eller ej men det var bara jag som körde med min provförrättare så man slapp all jobbig väntan som det kan bli när man ska samsas med flera andra som ska köra upp samtidigt. Mats fick jag köra med f.ö, riktigt trevlig kille.
Eftersom jag var ensam så fick jag köra före honom på väg från flygfältet efter alla manöverprov så jag antar att det räckte som grusvägskörning.
Från Trafikverkskontoret så började vi med att svänga vänster och så fick jag instruktioner om att köra mot Tullinge. Sen körde vi in en vända i villaområdet och på Mårdvägen fick jag stanna och köra start i backe. Därefter körde vi tillbaka i princip samma väg som vi kom men fortsatte förbi kontoret hela vägen till skylten mot Pålamalm, där vände vi och körde tillbaka.
Karta för den nyfikna har jag slängt ihop här: https://goo.gl/DJCMhu
Jag gjorde ett försök att ta mig in en helg innan min uppkörning men då var det bommat vid den östra infarten från villaområdet. Oklart om det även gäller för kvällar eller om de bara bommar igen över helgen, men det kanske går att smyga sig in på något annat ställe.
Sen sitter det ju en skylt som talar om att obehörig trafik är förbjuden på flygfältet så om man ska vara petig så är det ju otillåtet oavsett vilken tid på dygnet man är där.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|