Money
Pink Ladie member #1
- Gick med
- 30 Aug 2006
- Ort
- Malmö
- Hoj
- Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Med ditt resonemang, att om man kör lagligt och anpassar hastigheten efter rådande omständigheterna så räcker den egna filen till och man behöver inte (läs aldrig) köra någon annan stans! Vad gör då räfflorna för nytta, man kör ju aldrig där enl. dig?
Vad jag säger är att ditt påstående är korrekt att OM man anpassar hastigheten efter rådande omständigheter och ALLTID gör det så blir det färre olyckor. MEN detta är ju inget nytt bara för att man räfflar samma synsätt och lagar gällde ju innan men har tyvärr inte hjälpt så vad är det som säger att det kommer förändras med räfflor?
Japp man anser det kommer bli färre olyckor, det tror jag med, men inte nödvändigtvis färre mc-olyckor för räfflornas funktion är så vitt jag förstått det (upplys mig om jag har fel) att påkalla uppmärksamhet av den förare som för tillfället är ouppmärksam (sms:ar, sover). men det är nog rätt sällan detta är aktuellt för en mc-förare utan snarare 4-hjuliga fordon!
Nej, om du läst alla inlägg eller åt minstånde alla mina så hade du också sett att jag inte påstår något sådant heller. Men oförutsedda händelser inträffar oavsett hur laglydiga/duktiga vi är och ibland tvingas du/jag köra på andra körbanan vare sig vi planerat det eller ej!
Jo jag förstår, men det händer inte FLER oförutsedda händelser för att där är räfflor på vägbanan och så länge folk kör någorlunda efter eget huvud och vad dom klarar av att hantera så är inte räfflorna så stort problem. Kommer det ett djur på vägen och man måste korsa mittfältet så är chansen att man blir mosad av en bil större än att man åker av pga räfflorna.