PippiT
Professionell mobbare
Hmm...kommer inte detta bara drabba de som inte håller sig på sin sida av vägen eller har jag fel?
Åkte Bulten idag med bil. Vill säga,att det inte va någon speciellt rolig upplevelse.Visst med bil så är det nog inga problem,men kanske inte så säkert med hoj.Wobbelrisken är nog ganska stor.
Så ni som ska ut på onsdag,kör säkert...
Är den redan räfflad?
Annars till dom som undrar är det väl dessa räfflor det ska bli?
http://www.alltommotor.se/artiklar/nyheter/trafikanter-positiva-till-rafflor-1.10050
Annars till dom som undrar är det väl dessa räfflor det ska bli?
http://www.alltommotor.se/artiklar/nyheter/trafikanter-positiva-till-rafflor-1.10050
Ärligt - har större räfflor på pungen!!
Det gick annars bra förutom att det var snorhalt i fotokurvan mot Rosenhill - nästan som frost/is!! (biprodukt av räfflingsarbetet )
Jag hade ägnat ett halvt ögonblick åt att tro på ditt resonemang om jag för en sekund trott att du kört så hårt över de räfflorna att du faktiskt testat vart greppet försvinner...
Och vita streck har jag provat i torrt med knäskrapstempo, inga kymmer så länge det är torrt bortsett från att det klickar till lite i styret precis över kanten om de är högt målade!
Inser du inte att vi som trafikanter också har ett ansvar, i vart fall ett ansvar mot medtrafikanter och boende runt vägen? Denna väg kommer fortsätta att vara säker för alla om man följer lagar och regler.
Den är inte farligare utan räfflor!
Kom igen när de börjar göra refflor LÄNGS med vägen som när de har rivit upp gammal asfalt och ska lägga på ny. Sådana refflor är grymt obehagliga när hojen spårar i dem.
De som de fixar nu är iofs väldigt irriterande när man kör bil och man tror att löständerna ska lossna, men det är nog värst för utryckningsfordon som måste göra en massa omkörningar.
Genom att räffla så som vv gjort på bulten kommer bombarna som kör +150km/h i snitt att bli tvungna att köra någon annanstans..
De som bombar kör oftast så pass bra, eller vilket ord du nu vill använda, att de kan anpassa sig iallafall. Det är snarare de mindre säkra som kommer känna de största konsekvenserna av räfflorna.
Vi får väl göra en utvärdering efter nästa säsong, men jag tror själv inte att räfflorna kommer ha den effekt på bombrepor som förespråkarna hävdar.
Kommer djuren med räfflorna eller? Ingen verkar ha brytts sig om det förräns nu. Är väl ingen rättighet att köra för fort, kan du inte hålla dig i din fil så kör du fortare än du/hojen klarar av. Folk pratar om omkörningar, du gör väl inte en omköring i fullt nedlägg? Så om där är räfflor eller inte spelar väl inte så stor roll om du har hojen helt upprätt.
Självklart inte men greppet där räfflorna är är sämre än utan räfflor vilket är hela poängen med mitt resonemang om varför en sådan här åtgärd inte är bra!
Bra argument
Man anser att det kommer blir färre allvarliga olyckor om man gör så här. Det är väll inte så svårt att förstå.
Det handlar om att försöka ändra och få bort ett beteende. Kan man få ner medelhastigheten så blir det färre allvarliga olyckor. Förstår man inte att man bör sänka medelhastigheten med ändrade förhållanden så vet jag inte om man borde klarat körkortet över huvud taget.
Ja men det är väl inte meningen att du ska köra på dom? Är väl inte tanken med en mittlinje att man ska köra på den?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|