Vad sägs om att sammanställa en lista över argument som stöder vår sak? Tyvärr måste dessa vara rumsrena och politiskt korrekta, då tomtarna på vägverket annars på pin kiv kommer att säga att vi verkligen är ett gäng outlaws. Alltså går argument såsom "alla kommer att skruva bort den i alla fall" bort... Jag anser dock att det finns många bra argument andå, så jag börjar:
- Det finns idag mig veterligen inget konkret stöd för att det sker fler (om ens några) olyckor i direkt anslutning till fartkameror, varför en regskylt fram inte kan sägas av denna anledning bidra till nollvisionen.
- Det faktum att ett fåtal individer inte håller hastigheten vid dessa kameror, och i vissa fall även kör på bakhjul ska naturligtvis ses såsom allvarliga förseelser, frågan är dock om en regskylt fram kommer att hindra dessas framfart. Frågan är om dessa individer kommer att dra sig för att helt enkelt skruva bort regskylten om de ska köra fort förbi kamerorna.
- Alla som har gått omkull med en motorcykel vet att vid detta tillfälle önskar man att det på hojen sitter så få delar som möjligt man kan skada sig på, en regskylt i metall som både kan vara vass och dessutom stå ut från restan av motorcykeln kan definitivt orsaka personskador.
- I dagens samhälle blir detta med miljö ett allt mer viktigt ämne. En regskylt fram kommer troligtvis skapa ett större luftmotstånd på de flesta motorcyklar, vilket i sin tur kommer att öka förbrukningen, och därmed utsläppen.
Kom igen, det är bara att fylla på. Kom dock ihåg, ska detta till vv bör "outlaw"-argument lämnas utanför.