Absolut, men det gör min två-åring också. Inte fan slår jag henne för det.
Om det verkligen kan klassas som sparkar kan ju diskuteras också men absolut ska skitungen fatta allvaret och ha repressalier. Men som jag sa tidigare. Är det ett obstinat barn eller ett reellt hot mot vakten? Ska man behandla det som man ska ta en kriminell? Vakten agerar oprofessionellt tycker jag och då säger väl folk att, nej det gör han inte alls. Han följer reglementet. Men reglementet är troligen skrivet för omhändertaganden av aggressiva vuxna som faktiskt utgör ett hot för hälsan på allvar.
Agera med naturlig pondus och eget tänkande istället så hade det inte behövt gå så här långt. Fel man på fel plats. Som det kanske faktiskt är rätt ofta när det kommer till vakter. Det finns en anledning till att Polisen ratar dem. Och då ska folk veta att Polisen även släpper in mycket skit. Herregud vilka puckade poliser jag har stött på. Och rädda.
Dock har jag några riktiga guldkorn till poliser som jag haft att göra med bla vid tjuvjag vid inbrott och även utredare på tekniska roteln eller vad det nu heter. Det känns bra att det faktiskt finns. Lugna personer men med en sjuhelvetes pondus och förmåga att ryta så det dånar i väggarna, stort yrkeskunnande och som ger ett intelligent intryck dessutom.
Hundföraren på hallandspolisen alltså. Fiffan. Jag hade haft inbrott. Hans fega kolleger och några väktare hade omringat byggnaden då de av någon anledning trodde att gärningsman fanns kvar. Jag ville gå in och isf ta idioten och inspektera skadorna men det fick jag inte för tjejpolisen som tyckte att det kunde vara farligt
.
Får vi vackert vänta 45minuter så kommer stor och grov fan till polis i 45-årsåldern med den största jävla Rottweiler jag sett
. Ger knappt töntsnutarna en blick. Snackar snabbt med mig, skickar in hunden på sök och ropar nåt jävulskt. Trevlig, professionell, och totalt utan mindervärdeskomplex. Och med den pondusen tror jag det är ytterst få kriminella som inte hade skitit ner sig. Stackars hunden skar upp tassarna på glas dessutom. Pga fegsnutarnas rädsla. Som sagt, rätt man på rätt plats. Tyvärr är väl urvalet för knapert.