Väktare brottar ner 12 åring

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Bra, man ska inte slå så små människor. Bra att vakten inte heller slår ungen i filmen utan lugnt tar ner denna på golvet bara. vakten kunde inte veta om den aggresiva människan skulle ta fram en kniv.

Kniv är ett helvete och jag vet inte om han har sökt igenom ungens fickor men nu är han ju i vilket fall handbojad. Han borde koncentrera sig mer på kompisarna isf. Och att han tar fram batongen har jag inget emot. Det som är rätt sjukt är att hans chef i tv-studion bara sitter och tittar på mamman när hon snackar om batongslag. Kan aldrig tänka mig att det där träffade ungen när han fäller ut den.

Men som sagt, utan att ha sett hur kompisarna ser ut, är det svårt att helt få en bild av situationen. Enligt mamman är de 12 år och yngre men det vet man ju inte om det stämmer. Han som står och gapar och pekar ser helt klart äldre ut och honom borde de tagit hand om tidigare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Absolut, men det gör min två-åring också. Inte fan slår jag henne för det.

Om det verkligen kan klassas som sparkar kan ju diskuteras också men absolut ska skitungen fatta allvaret och ha repressalier. Men som jag sa tidigare. Är det ett obstinat barn eller ett reellt hot mot vakten? Ska man behandla det som man ska ta en kriminell? Vakten agerar oprofessionellt tycker jag och då säger väl folk att, nej det gör han inte alls. Han följer reglementet. Men reglementet är troligen skrivet för omhändertaganden av aggressiva vuxna som faktiskt utgör ett hot för hälsan på allvar..

Vakten slår inte ungen, vakten agerar proffessionellt, vakten har inte begått tjänstefel.

Hur många fler gånger måste resten av världen tala om det för dig+

Det är du, skitungen, skitungens morsa och några kompisar som tycker att det var fel.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Vakten slår inte ungen, vakten agerar proffessionellt, vakten har inte begått tjänstefel.

Hur många fler gånger måste resten av världen tala om det för dig+

Jag vet inte hur det är med dig men ärligt talat skiter jag i vad nåt kollektiv talar om för mig. Jag vet ju vad jag tycker. Kollektiv är i mitt tycke något negativt. Sen får du förstås tycka att det är okej att piska upp barn men jag tycker det är lite konstigt bara.

Sen blödas det för mycket över detta kanske men då menar jag inte från mig utan från allmänheten och media när vi ändå snackar resten av världen. Så om du bryr dig om hur andra tycker för att bilda din egen uppfattning så borde det egentligen vara du som ändrar dig ju ;)

Att ta upp det här så stort i media är förstås löjligt men Biltmore frågade vad folk tyckte och han fick mitt ärliga svar. Som han förvisso sedan inte ville ha. Ha ville bara ha ryggdunkar från såna som tyckte precis som han. Nån slags ängslig gruppmentalitet kanske. Inte min grej, kanske din. Vad vet jag.

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Håller med dig till 100% Bushido. Och som nån tidigare skrev. Otroligt pinsamt. Men det är även pinsamt att som 130kg man brotta ner handfängslat barn som åkt bak på t-bana.

Dock tre stora skillnader jämfört med t-banan:
1. Detta är poliser - inte hobbysnutar med taskig självkänsla.
2. Det är fler personer, de är mycket större och äldre, de är fulla och oberäkneliga.
3. De gör sig skyldiga till aktivt motstånd och måttar även slag.

Mao: Det finns en reell hotbild som måste slås ner. Konstigt att de inte tar fram pepparn och batonger faktiskt.

Ser man inte detta har man på allvar problem med omdömet.

Btw. Den här filmen som Bullysmile postade har visserligen visats ett antal ggr nu men så här går man in och visar pondus där det faktiskt behövs. Jag kan lova alla här att den här polismannen aldrig hade behövt agera så här mot en 12-åring. Det hade aldrig gått så långt. Rätt man på rätt plats ska de va. Startar runt 3 minuter in.

http://www.youtube.com/watch?v=lTa7zWV2E0E&feature=player_embedded

Det är mkt du inte vet lilla bossosukku

Jag ser iaf en fd Tunnelbanevakt i filmen från krogen.. Vem kanske jag inte behöver nämna :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag vet inte hur det är med dig men ärligt talat skiter jag i vad nåt kollektiv talar om för mig.

Jag skiter också i vad övriga tycker, jag hade min uppfattning klar långt tidigare.

Men du envisas ju med att stånga dig blodig, trots att majoriteten här säger att du har fel, trots att poliser och vaktchefer säger att du har fel, trots att vaktreglementet säger att du har fel.

I ditt lilla universum som kretsar kring ditt eget ego kan du ju fortsätta att tycka att du har rätt, men då kan du ju argumentera för det inne i den lilla bubblan också.

I den riktiga världen har du fel, jättefel och fel igen, det har majoriteten bestämt i demokratisk anda...

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Absolut, men det gör min två-åring också. Inte fan slår jag henne för det.

Om det verkligen kan klassas som sparkar kan ju diskuteras också men absolut ska skitungen fatta allvaret och ha repressalier. Men som jag sa tidigare. Är det ett obstinat barn eller ett reellt hot mot vakten? Ska man behandla det som man ska ta en kriminell? Vakten agerar oprofessionellt tycker jag och då säger väl folk att, nej det gör han inte alls. Han följer reglementet. Men reglementet är troligen skrivet för omhändertaganden av aggressiva vuxna som faktiskt utgör ett hot för hälsan på allvar.

Agera med naturlig pondus och eget tänkande istället så hade det inte behövt gå så här långt. Fel man på fel plats. Som det kanske faktiskt är rätt ofta när det kommer till vakter. Det finns en anledning till att Polisen ratar dem. Och då ska folk veta att Polisen även släpper in mycket skit. Herregud vilka puckade poliser jag har stött på. Och rädda.

Dock har jag några riktiga guldkorn till poliser som jag haft att göra med bla vid tjuvjag vid inbrott och även utredare på tekniska roteln eller vad det nu heter. Det känns bra att det faktiskt finns. Lugna personer men med en sjuhelvetes pondus och förmåga att ryta så det dånar i väggarna, stort yrkeskunnande och som ger ett intelligent intryck dessutom.

Hundföraren på hallandspolisen alltså. Fiffan. Jag hade haft inbrott. Hans fega kolleger och några väktare hade omringat byggnaden då de av någon anledning trodde att gärningsman fanns kvar. Jag ville gå in och isf ta idioten och inspektera skadorna men det fick jag inte för tjejpolisen som tyckte att det kunde vara farligt :rolleyes:.

Får vi vackert vänta 45minuter så kommer stor och grov fan till polis i 45-årsåldern med den största jävla Rottweiler jag sett :D. Ger knappt töntsnutarna en blick. Snackar snabbt med mig, skickar in hunden på sök och ropar nåt jävulskt. Trevlig, professionell, och totalt utan mindervärdeskomplex. Och med den pondusen tror jag det är ytterst få kriminella som inte hade skitit ner sig. Stackars hunden skar upp tassarna på glas dessutom. Pga fegsnutarnas rädsla. Som sagt, rätt man på rätt plats. Tyvärr är väl urvalet för knapert.

Allvarligt, vad försöker du uppnå med dina små berättelser ur ditt "liv".

Imponera på oss?

Men oavsett verkar du ha svårt att förstå att den snoriga 12åringen en dag växer upp och blir just 15 som du har hakat upp dig på.

Kan det i din värld vara värt att trycka till honom som vakten gjorde för att sen slippa misshandla honom vid 15 när det redan är försent?

Eller ser du det som en förlust att inte behöva göra det?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag skiter också i vad övriga tycker, jag hade min uppfattning klar långt tidigare.

Men du envisas ju med att stånga dig blodig, trots att majoriteten här säger att du har fel, trots att poliser och vaktchefer säger att du har fel, trots att vaktreglementet säger att du har fel.

I ditt lilla universum som kretsar kring ditt eget ego kan du ju fortsätta att tycka att du har rätt, men då kan du ju argumentera för det inne i den lilla bubblan också.

I den riktiga världen har du fel, jättefel och fel igen, det har majoriteten bestämt i demokratisk anda...

Om du nu skiter i vad andra tycker, vilket faktiskt är den uppfattning jag fått av dig, så är det rätt intressant att du hela tiden påpekar att jag borde bry mig för att HELA VÄRLDEN tycker annorlunda.

Läs detta noga nu: Jag bryr mig inte.

Särskilt mycket bryr jag mig inte för att jag, tyvärr, tycker mig se att du allt för ofta visar upp en stor bitterhet och jag tror det är den som gör att du vägrar tolerera att man inte tycker likadant som du OCH att de du refererar till som nästan hela världen är en bunt misslyckade vakter på SH och den sanne SH-hjälten Skäggo:)lol) som griper varje litet halmstrå för att försöka "tvåla" till mig efter att ha blivit förödmjukad för länge, länge sen. Trots att han ofta skriver att han inte bemödar sig att svara mig. Väldigt motsägelsefullt och ganska talande för hans intellekt.

Och som jag skrev. Det de flesta tycker i denna fråga(utanför SH nu då) är nog inte som ni faktiskt. Men jag bryr mig inte om dem heller. Om det nu är ett uppblåst ego så får det vara det.

Jag bryr mig vad mina vänner och min familj tycker samt de som är vettiga, intelligenta personer som man träffar (håll i dig nu) IRL. Och helt ärligt, inte räknar du väl in tex Stig bland de sistnämnda. Det sättet han uttrycker sig på tyder på en extra jobbig skolgång minst sagt. :hihi

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Särskilt mycket bryr jag mig inte för att jag, tyvärr, tycker mig se att du allt för ofta visar upp en stor bitterhet och jag tror det är den som gör att du vägrar tolerera att man inte tycker likadant som du OCH att de du refererar till som nästan hela världen är en bunt misslyckade vakter på SH och den sanne SH-hjälten Skäggo:)lol) som griper varje litet halmstrå för att försöka "tvåla" till mig efter att ha blivit förödmjukad för länge, länge sen. Trots att han ofta skriver att han inte bemödar sig att svara mig. Väldigt motsägelsefullt och ganska talande för hans intellekt.

Och som jag skrev. Det de flesta tycker i denna fråga(utanför SH nu då) är nog inte som ni faktiskt. Men jag bryr mig inte om dem heller. Om det nu är ett uppblåst ego så får det vara det.

Jag bryr mig vad mina vänner och min familj tycker samt de som är vettiga, intelligenta personer som man träffar (håll i dig nu) IRL. Och helt ärligt, inte räknar du väl in tex Stig bland de sistnämnda. Det sättet han uttrycker sig på tyder på en extra jobbig skolgång minst sagt. :hihi

Du missförstår mig, jag försöker absolut inte "tvåla till"? dig, snarare förstå mig på dig, för du är som jag sagt tidigare mycket intressant som personlighet om än inte unik.

Må vara skrämmande och förvirrad, men trots allt intressant att försöka förstå sig på hur personer som du tänker.

Så för att återgå till frågan, är det bättre att göra som vakten eller vänta två år och använda din modell?

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Du missförstår mig, jag försöker absolut inte "tvåla till"? dig, snarare förstå mig på dig, för du är som jag sagt tidigare mycket intressant som personlighet om än inte unik.

Må vara skrämmande och förvirrad, men trots allt intressant att försöka förstå sig på hur personer som du tänker.

Så för att återgå till frågan, är det bättre att göra som vakten eller vänta två år och använda din modell?

Jag har länge varit intresserad av att just försöka förstå mig på folk. Kanske pga mitt yrke :) (nej bosoko, jag jobbar inte som vakt) Men ibland går det inte, trots timmar av utredning så kommer man inte fram till det.. Men jag kan tänka mig bosooko ungefär så här

"jag är en inåtvänd person som inte gillar att störa andra med mina problem. Jag är sympatisk mot de flesta, men de som står mig närmast (bland annat familjen) älskar jag mest. Jag är realistisk och en drömmare på samma gång. Något svårt att förklara. Jag vet vad jag vill och är oftast rätt på. Envis som en åsna säger de."

Damp eller ADHD

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Hur kan folk som inte bryr sig ett endaste uns om vad andra tycker delta i debatten med en sådan oerhörd frenesi.:va

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om du nu skiter i vad andra tycker, vilket faktiskt är den uppfattning jag fått av dig, så är det rätt intressant att du hela tiden påpekar att jag borde bry mig för att HELA VÄRLDEN tycker annorlunda.

Läs detta noga nu: Jag bryr mig inte.

Du tror säkert att det du skriver är sant.
Det är det inte.
Dina inlägg avslöjar att din inställning är att det är du som skall ingripa, ingen annan.
Det enda du haft att anmärka på hittills är att vakten är tjock, att alla vakter är tjocka och dumma, att man inte får fasthålla någon, men att det är OK att du brukar våld när du tycker att det passar.
Har du liten mustasch?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
"jag är en inåtvänd person som inte gillar att störa andra med mina problem. Jag är sympatisk mot de flesta, men de som står mig närmast (bland annat familjen) älskar jag mest. Jag är realistisk och en drömmare på samma gång. Något svårt att förklara. Jag vet vad jag vill och är oftast rätt på. Envis som en åsna säger de."

Den beskrivningen skulle kunna passa på majoriteten av befolkningen...

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Såg filmen nu för första gången.
Av det man kan se så agerar vakterna helt riktigt tycker jag, jag är mest förvånad över hur länge dom står ut med glåporden och hoten innan bägaren rinner över.

Hade jag blivit förbannad över dessa vakter om det var mitt barn? Definitivt inte eftersom ungen inte ser ut att fått nåt men.
Tyvärr tror jag inte den här händelsen kommer påverka särskilt på barnet i övrigt, han kommer nog stå där och hota nästa vakt efter en vecka igen.. :död

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Efterlyst Special på Radio 1 kommer intervjua de aktuella väktarna i sitt program. :fakta
Programmet har börjat, intervjun kommer senare.
Lyssna på deras webbradio http://www.radio1.se/ eller ratta in FM 101.9 om du bor i Sthlm.

Edit:
NU BÖRJAR DET!!!!!
(Efter pausen)

Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Tycker vakten borde ha mördat den jävla horan.

Ok, det var väl att ta i lite väl kanske... :D

Men i sak, som man ropar får man normalt svar. Skitungen (ja, det tycker jag faktiskt) fick svar på tal. Om man bryter mot lagen, beter sig illa, svär, spottar, sparkar och kallar en vakt för jävla hora får man nog räkna med att bli nedtryckt, oavsett om man är 12 år och vakten ifråga väger 30 eller 130 kg.

Helt ärligt förstår jag inte att det finns en diskussion om huruvida vakten gjorde rätt eller inte. Beter man sig vettigt blir man bemött på samma sätt, hoppas jag?

Känns som att den här tråden borde självdö, om vi bortser från alla personliga påhopp.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha