Jag tror du är lite för godtrogen, grabbarna i filmen vet exakt vad väktare, ordningsvakter, lärare och poliser får göra och inte göra. Och detta driver dessa kids till sin spets samtidigt som de filmar. Samma som när ungar retar en jycke som sitter fast i koppel. Nu gick det dock inte ritigt som de tänkt. Vakten ser inte alls ut att njuta, tycker snarare han ser ut att längta efter lugnare dagar på jobbet.
Jag har från mitt första inlägg sagt att det kan vara rätt. Beroende på vilken info man har. Men från det man ser tycker jag det ser ut som en överreaktion. Och ingen härinne vet varken mer eller mindre än jag om vad som hände. Jag är den ende här inne som är så otroooligt ödmjuk () och erkänner att jag inte känner till hela situationen. Alla är ju helt tvärsäkra på hur allt har gått till.
Vad jag också har sagt, även det med tillägget att man inte har all info, är att hade jag sett någon, i synnerhet en ful fet t-banevakt, behandla mitt barn så här så hade jag, förmodligen utan att tänka vilket jag också skrev, kört kängan långt ner i halsen på vakten. Rätt eller fel? Vad vet jag. Men sån är jag. Också beroende på situationen visserligen. Där har jag även skrivit, jag tror det var i första inlägget, att jag hade läxat upp pojken personligen. Tyvärr måste jag ha använt vit text där för ingen har sett det. Eller så är bara intelligensen något nedsatt på mina "motdebattörer".
Det jag däremot vet att vakterna gör fel om de hade velat stävja situationen är att de tar fel kille. De skulle ha tagit den killen som är störst eller ser farligast/kaxigast ut. Det vet jag av erfarenhet. Skitsnack eller inte? Man får tro vad man vill. Det verkar som till och med de själva inser det då de tar in gaphalsen och ev en till i slutet av filmen. Orutinerat.
Sthlm.
Apropå Stockholm så har ni garanterat inget där som inte vi har här. Snarare tvärtom tyvärr. Det är väl ungefär det enda Stig har en anings gnutta rätt. Att Gbg i vissa avseenden är en riktig skithåla. Per capita har vi helt säkert mer skit än ni.
Last edited: