Väktare brottar ner 12 åring

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag tror du är lite för godtrogen, grabbarna i filmen vet exakt vad väktare, ordningsvakter, lärare och poliser får göra och inte göra. Och detta driver dessa kids till sin spets samtidigt som de filmar. Samma som när ungar retar en jycke som sitter fast i koppel. Nu gick det dock inte ritigt som de tänkt. Vakten ser inte alls ut att njuta, tycker snarare han ser ut att längta efter lugnare dagar på jobbet.

Jag har från mitt första inlägg sagt att det kan vara rätt. Beroende på vilken info man har. Men från det man ser tycker jag det ser ut som en överreaktion. Och ingen härinne vet varken mer eller mindre än jag om vad som hände. Jag är den ende här inne som är så otroooligt ödmjuk (;)) och erkänner att jag inte känner till hela situationen. Alla är ju helt tvärsäkra på hur allt har gått till.

Vad jag också har sagt, även det med tillägget att man inte har all info, är att hade jag sett någon, i synnerhet en ful fet t-banevakt, behandla mitt barn så här så hade jag, förmodligen utan att tänka vilket jag också skrev, kört kängan långt ner i halsen på vakten. Rätt eller fel? Vad vet jag. Men sån är jag. Också beroende på situationen visserligen. Där har jag även skrivit, jag tror det var i första inlägget, att jag hade läxat upp pojken personligen. Tyvärr måste jag ha använt vit text där för ingen har sett det. Eller så är bara intelligensen något nedsatt på mina "motdebattörer".

Det jag däremot vet att vakterna gör fel om de hade velat stävja situationen är att de tar fel kille. De skulle ha tagit den killen som är störst eller ser farligast/kaxigast ut. Det vet jag av erfarenhet. Skitsnack eller inte? Man får tro vad man vill. Det verkar som till och med de själva inser det då de tar in gaphalsen och ev en till i slutet av filmen. Orutinerat.

Apropå Stockholm så har ni garanterat inget där som inte vi har här. Snarare tvärtom tyvärr. Det är väl ungefär det enda Stig har en anings gnutta rätt. Att Gbg i vissa avseenden är en riktig skithåla. Per capita har vi helt säkert mer skit än ni.

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag har från mitt första inlägg sagt att det kan vara rätt. Beroende på vilken info man har. Men från det man ser tycker jag det ser ut som en överreaktion. Och ingen jävel härinne vet mer än jag. Jag är den ende här inne som är så otroooligt ödmjuk (;)) och erkänner att jag inte känner till hela situationen. Alla är ju helt tvärsäkra på hur allt har gått till.

Vad jag också har sagt, även det med tillägget att man inte har all info, är att hade jag sett någon, i synnerhet en ful fet t-banevakt, behandla mitt barn så här så hade jag, förmodligen utan att tänka vilket jag också skrev, kört kängan långt ner i halsen på vakten. Rätt eller fel? Vad vet jag. Men sån är jag. Också beroende på situationen visserligen. Där har jag även skrivit, jag tror det var i första inlägget, att jag hade läxat upp pojken personligen. Tyvärr måste jag ha använt vit text där för ingen har sett det. Eller så är bara intelligensen något nedsatt på mina "motdebattörer".

Det jag däremot vet att vakterna gör fel om de hade velat stävja situationen är att de tar fel kille. De skulle ha tagit den killen som är störst eller ser farligast/kaxigast ut. Det vet jag av erfarenhet. Skitsnack eller inte? Man får tro vad man vill. Det verkar som till och med de själva inser det då de tar in gaphalsen och ev en till i slutet av filmen. Orutinerat.

Apropå Stockholm så har ni garanterat inget där som inte vi har här. Snarare tvärtom tyvärr. Det är väl ungefär det enda Stig har en anings gnutta rätt. Att Gbg i vissa avseenden är en riktig skithåla. Per capita har vi helt säkert mer skit än ni.

Herregud.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=73064

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Fan vilken mesig auktoritet vi hade fått i BoSoZoKus värld. :glömdet
Lite så man skäms.

[YOUTUBE-ID]e7NuElKnzho[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1
Lite så man skäms.

Fy fan vilka mesiga poliser. Dom låter vid flertalet tillfällen några fulla människor putta och slå på dom.

Skulle jag varit polis där hade batongen och tårgasen åkt fram flera gånger.

Jag betalar inte deras lön för att dom ska vara så mesiga.

Det var rent allmänt en reflektion på hur tufft snacket går. Jag har inget emot det men det finns en gräns och det blir patetiskt när det är rätt uppenbart att de flesta bara snackar och inte agerar. Ett personlighetsdrag jag ogillar starkt. Barnaga är förbjuden i Sverige men alla har väl sin gräns för vad man ska tolerera från en viss åldersgrupp och hur man kan stävja det.

När exempelvis två ca 16-åriga killar skrattande stod och slog och sparkade frenetiskt mot en liggande kille och hans tjej som försökte få bort dem då lät jag nävarna och fötterna tala. När en kaxig 12-åring med pipig röst som knappt är torr bakom öronen åker på en tunnelbana tycker jag inte man ska ta i med våld alls. Ok, hålla hårt i armen osv är väl ok. Inte trycka 130 kilo fett på en handbojad pojke = FEGT.

Men sluta trolla nu eller ta av dig filttofflorna.

Vakten har absolut inga 130 kg på snorungen, då skulle han få ont på riktigt. Han kanske har 10 kg på snorungen. Lite synd för jag tycker han borde lägga hela sin tyngd på snorungen så han lär sig hur man ska uppföra sig mot andra människor.

Helt rätt att använda våld, grabben har en väldig dålig attityd och kunde även bära kniv vilket inte vakterna kunde veta.

Vad jag också har sagt, även det med tillägget att man inte har all info, är att hade jag sett någon, i synnerhet en ful fet t-banevakt, behandla mitt barn så här så hade jag, förmodligen utan att tänka vilket jag också skrev, kört kängan långt ner i halsen på vakten. Rätt eller fel? Vad vet jag. Men sån är jag. Också beroende på situationen visserligen. Där har jag även skrivit, jag tror det var i första inlägget, att jag hade läxat upp pojken personligen. Tyvärr måste jag ha använt vit text där för ingen har sett det. Eller så är bara intelligensen något nedsatt på mina "motdebattörer"..

Ditt barn hänsivar du hela tiden till. Dags att vakna upp och inse att dina ungar också måste leva efter dagens lagar.

Synd att du inte var på plats när detta inträffade så du kunde ge vakterna lite stryk. Då skulle få veta hur många år det ger bakom galler för att misshandla en tjänsteman.

Vi kan också vända på hela diskussionen, skulle inte vakterna finnas på plats från första början kanske grabbarna ligga på en kyrkogård just nu.

Då skulle denna diskussion handla om mammans som säger: Jävla vakter, varför ingrep vakterna inte när min son åkte mellan Vagnarna ?

Tydligen så är det inte lätt att vara vakt idag, dom får inte vara överviktiga, dom måste vara snygga och dom får inte försvara sig själva om någon brukar fysiskt våld mot dom. Sist men inte minst så gör dom ALLTID fel.

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Så lite för att sammanfatta, är man 12år får man bete sig hur man vill. Vid 15års ålder skall man misshandlas av barbazoo och vid 18 skall man låsas in på vatten och bröd resten av livet.

Har jag missat något?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kolla filmen nu för första gången..
nu hörde jag inte vad som sades men de är ju fortfarande ett barn,
man skulle kanske vart mer psykiskt och sagt att oavsett vad du gör hädanefter så kommer detta få konsekvenser, kan du bete dig och följa med behövs inge handbojor el att vi bär dig,, mycket enklare för alla.
är man 12 så är man fortfarande som ett småbarn i tankesättet, trots finns fortfarande och de är så här jag löser mina problem med min 4-åring.
hade inte de hjälpt så förstår jag vakterna fullt ut. lixom de inte alltid går o styra min 4-åring så man måste hålla fast hon tills hon lugnar sig.

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Vad jag också har sagt, även det med tillägget att man inte har all info, är att hade jag sett någon, i synnerhet en ful fet t-banevakt, behandla mitt barn så här så hade jag, förmodligen utan att tänka vilket jag också skrev, kört kängan långt ner i halsen på vakten. Rätt eller fel? Vad vet jag. Men sån är jag.

Det skulle vara en fröjd att se dig komma gapande där, din unge ligger på marken och mr uppkäftig pappa ger sig på vakterna, 1 sekund senare ligger du oxå där sugandes på tummen och önskade att du satt skyddad bakom din dator på ett hojforum istället...

Är du så här dum på riktigt? Vad vet du om att dom gör fel? Var du där? Var du med från början? Enligt din mening ska dom i såfall ta den som inte gjort något (olaga frihetsberövande) för att komma åt den som i själva verket gjort något? Hur fan tänker du?

Du låter som en gammal skröna som coola grabbar brukar säga

""Öhh berra om vi tar den största så springer hans polare haha öhh ""

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
:D Helt underbart! SH fullt av barnagaförespråkare som uppenbarligen aldrig själva har vågat göra sin röst hörd mot gapiga ungar. Tragiskt. Lev lite själva istället för genom vakter i t-banan. Och ha för f-n lite stolthet. Slicka röv på en vakt, ta stryk av polis och allt vad det är... :rolleyes:

Skäggo, ja det är skillnad på ansvar och hur man bör uppträda om man är 12, 15 eller 18år. Det är väl rätt uppenbart för alla med åtminstone nån slags eget tänkande. Det är även stor skillnad på hur mycket skada man kan orsaka. Med tanke på detta ska också straff/konsekvenser sättas därefter.

Därmed inte sagt att småungar ska få hålla på som de vill, men du får gärna visa mig var jag har skrivit det. Och återigen, varken du eller jag eller nån annan här vet vad som egentligen har hänt i det här scenariot.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lite så man skäms.

Men för helvete, nu blev jag sur på riktigt...:huvet Hur kan de hålla på och dalta med slöddret i en sån situation??:va Killen som aktivt står och knuffar snuten, killen som "räddar" sin kompis ur polismannens grepp och sen puttar iväg polisen, alla som är framme och petar i situationen, hur fan kan samtliga fuckon bara slippa undan sådär?:va Varför i helvete gör poliserna ingenting??:va Kan någon förklara? jag förstår uppriktigt inte...
Det brukar ju talas om övervåld i utryckningssammanhang, men det där var ju gravt undervåld om något. Ta i lite då för fan, visa var skåpet ska stå!:mad: Snacka om att statuera ett dåligt exempel för snorisarna...

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Men för helvete, nu blev jag sur på riktigt...:huvet Hur kan de hålla på och dalta med slöddret i en sån situation??:va Killen som aktivt står och knuffar snuten, killen som "räddar" sin kompis ur polismannens grepp och sen puttar iväg polisen, alla som är framme och petar i situationen, hur fan kan samtliga fuckon bara slippa undan sådär?:va Varför i helvete gör poliserna ingenting??:va Kan någon förklara? jag förstår uppriktigt inte...
Det brukar ju talas om övervåld i utryckningssammanhang, men det där var ju gravt undervåld om något. Ta i lite då för fan, visa var skåpet ska stå!:mad: Snacka om att statuera ett dåligt exempel för snorisarna...

Håller med dig till 100% Bushido. Och som nån tidigare skrev. Otroligt pinsamt. Men det är även pinsamt att som 130kg man brotta ner handfängslat barn som åkt bak på t-bana.

Dock tre stora skillnader jämfört med t-banan:
1. Detta är poliser - inte hobbysnutar med taskig självkänsla.
2. Det är fler personer, de är mycket större och äldre, de är fulla och oberäkneliga.
3. De gör sig skyldiga till aktivt motstånd och måttar även slag.

Mao: Det finns en reell hotbild som måste slås ner. Konstigt att de inte tar fram pepparn och batonger faktiskt.

Ser man inte detta har man på allvar problem med omdömet.

Btw. Den här filmen som Bullysmile postade har visserligen visats ett antal ggr nu men så här går man in och visar pondus där det faktiskt behövs. Jag kan lova alla här att den här polismannen aldrig hade behövt agera så här mot en 12-åring. Det hade aldrig gått så långt. Rätt man på rätt plats ska de va. Startar runt 3 minuter in.

http://www.youtube.com/watch?v=lTa7zWV2E0E&feature=player_embedded

Och så tror folk på allvar att detta funkar, då har man ju redan där bevisat att man inte vet mycket om verkligheten. :D

http://www.youtube.com/watch?v=FMT3zPurW98&feature=player_embedded

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ser man inte att tunnelbaneungen gör aktivt motstånd och sparkas så har man också grava problem..

Absolut, men det gör min två-åring också. Inte fan slår jag henne för det.

Om det verkligen kan klassas som sparkar kan ju diskuteras också men absolut ska skitungen fatta allvaret och ha repressalier. Men som jag sa tidigare. Är det ett obstinat barn eller ett reellt hot mot vakten? Ska man behandla det som man ska ta en kriminell? Vakten agerar oprofessionellt tycker jag och då säger väl folk att, nej det gör han inte alls. Han följer reglementet. Men reglementet är troligen skrivet för omhändertaganden av aggressiva vuxna som faktiskt utgör ett hot för hälsan på allvar.

Agera med naturlig pondus och eget tänkande istället så hade det inte behövt gå så här långt. Fel man på fel plats. Som det kanske faktiskt är rätt ofta när det kommer till vakter. Det finns en anledning till att Polisen ratar dem. Och då ska folk veta att Polisen även släpper in mycket skit. Herregud vilka puckade poliser jag har stött på. Och rädda.

Dock har jag några riktiga guldkorn till poliser som jag haft att göra med bla vid tjuvjag vid inbrott och även utredare på tekniska roteln eller vad det nu heter. Det känns bra att det faktiskt finns. Lugna personer men med en sjuhelvetes pondus och förmåga att ryta så det dånar i väggarna, stort yrkeskunnande och som ger ett intelligent intryck dessutom.

Hundföraren på hallandspolisen alltså. Fiffan. Jag hade haft inbrott. Hans fega kolleger och några väktare hade omringat byggnaden då de av någon anledning trodde att gärningsman fanns kvar. Jag ville gå in och isf ta idioten och inspektera skadorna men det fick jag inte för tjejpolisen som tyckte att det kunde vara farligt :rolleyes:.

Får vi vackert vänta 45minuter så kommer stor och grov fan till polis i 45-årsåldern med den största jävla Rottweiler jag sett :D. Ger knappt töntsnutarna en blick. Snackar snabbt med mig, skickar in hunden på sök och ropar nåt jävulskt. Trevlig, professionell, och totalt utan mindervärdeskomplex. Och med den pondusen tror jag det är ytterst få kriminella som inte hade skitit ner sig. Stackars hunden skar upp tassarna på glas dessutom. Pga fegsnutarnas rädsla. Som sagt, rätt man på rätt plats. Tyvärr är väl urvalet för knapert.

Last edited:

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1
Absolut, men det gör min två-åring också. Inte fan slår jag henne för det.

Bra, man ska inte slå så små människor. Bra att vakten inte heller slår ungen i filmen utan lugnt tar ner denna på golvet bara. vakten kunde inte veta om den aggresiva människan skulle ta fram en kniv.

Han följer reglementet. Men reglementet är troligen skrivet för omhändertaganden av aggressiva vuxna som faktiskt utgör ett hot för hälsan på allvar.

Självklart gör vakten inget fel, han ville säkert inte komma hem med fler blåmärken efter ett arbetspass, eller ännu värre bli knivskuren och inte komma hem alls den dagen.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Håller med dig till 100% Bushido. Och som nån tidigare skrev. Otroligt pinsamt. Men det är även pinsamt att som 130kg man brotta ner handfängslat barn som åkt bak på t-bana.

Dock tre stora skillnader jämfört med t-banan:
1. Detta är poliser - inte hobbysnutar med taskig självkänsla.
2. Det är fler personer, de är mycket större och äldre, de är fulla och oberäkneliga.
3. De gör sig skyldiga till aktivt motstånd och måttar även slag.

Mao: Det finns en reell hotbild som måste slås ner. Konstigt att de inte tar fram pepparn och batonger faktiskt.

Ser man inte detta har man på allvar problem med omdömet.

Btw. Den här filmen som Bullysmile postade har visserligen visats ett antal ggr nu men så här går man in och visar pondus där det faktiskt behövs. Jag kan lova alla här att den här polismannen aldrig hade behövt agera så här mot en 12-åring. Det hade aldrig gått så långt. Rätt man på rätt plats ska de va. Startar runt 3 minuter in.

http://www.youtube.com/watch?v=lTa7zWV2E0E&feature=player_embedded

Och så tror folk på allvar att detta funkar, då har man ju redan där bevisat att man inte vet mycket om verkligheten. :D

http://www.youtube.com/watch?v=FMT3zPurW98&feature=player_embedded

Tyvärr, men där håller inte jag med dig. Ledsen, men jag tycker att vakternas ingripande var rättfärdigat:)

Angående det där bråket så är det ju lite annan femma, klart fan att det vore överdrivet med dylikt ingripande mot en 12-åring. Men så var det heller inte ett bråk mellan sex vuxna män med uppståndet blodvite det var tal om i tunnelbanan heller, och därav gick det väldigt mycket lugnare och bra mycket mer kontrollerat till där nere. Hade skitungen bara stått helt stilla hade han inte fått ont av väktarens första fasthållning, och han hade definitivt inte blivit slängd på marken om han bara gett fan i att försöka trampa vakten i knävecket (det är måhända inte en regelrätt spark, men det är helt klart fråga om aktivt och struligt motstånd vilket inte ska tolereras i en dylik situation:fakta).

Se mitt tidigare inlägg för utförligare argumentation, orkar inte upprepa.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha