Väktare brottar ner 12 åring

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
om man tänker va som hänt en själv om man gjort som ungen i den åldern kan man ju bara konstatera att vaktens behandling är det minsta problemet hade haft ett tag fram över..

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1
om man tänker va som hänt en själv om man gjort som ungen i den åldern kan man ju bara konstatera att vaktens behandling är det minsta problemet hade haft ett tag fram över..

Får hoppas att morsan börjar uppfostra sin son nu om det inte redan är för sent.

Fortsätter han i denna takt så slutar han annars som vuxen på en sluten anstalt eller så blir han ihjälslagen om han råkar sparka på fel personer.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Kanske inte handlar om att vara rädd utan att vilja komma hem från jobbet utan blåmärken. Du pratar precis som att vakterna helt ska sakna rättigheter om dom blir slagna av helt okända unga personer.

Gör jag? Jag tycker en 130-kilos ordningsvakt överreagerar på att bli skrapad på vaden av en 12-årig kille. Jag hade också läxat upp ungen men inte fan hade jag handbojat honom och våldsamt kastat ner samt tryckt till honom.

Är det att trolla förresten? Kan det helt enkelt vara så att de flesta som skriver här inte hade vågat säga till själv så de tycker bea-mannen är nån slags hjälte i och med detta?

Och varför är det alltid så synd om vakter och brandmän och dylikt för att de kan få sig "blåmärken" på jobbet. Herregud, det är ju bra mycket farligare att vara tex byggjobbare, vägarbetare eller fabriksarbetare (Och köra hoj :rolleyes:). Kolla statistiken om du inte tror mig. Sen är det ju självklart så att det är action och känslan av att någon gång i livet få känna lite makt (om än mot tolvåringar och alkisar) som gör att många av vakter/väktare blir det. M.a.o det är självvalt.

PK-tillägg: Jag vet att det finns kanonbra vakter etc men nu snackar vi om fjantarna àla killarna på McDonalds som skrevs om innan. Tyvärr är de en ansenlig del av kollektivet.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Gör jag? Jag tycker en 130-kilos ordningsvakt överreagerar på att bli skrapad på vaden av en 12-årig kille. Jag hade också läxat upp ungen men inte fan hade jag handbojat honom och våldsamt kastat ner samt tryckt till honom.

Är det att trolla förresten? Kan det helt enkelt vara så att de flesta som skriver här inte hade vågat säga till själv så de tycker bea-mannen är nån slags hjälte i och med detta?

Och varför är det alltid så synd om vakter och brandmän och dylikt för att de kan få sig "blåmärken" på jobbet. Herregud, det är ju bra mycket farligare att vara tex byggjobbare, vägarbetare eller fabriksarbetare (Och köra hoj :rolleyes:). Kolla statistiken om du inte tror mig. Sen är det ju självklart så att det är action och känslan av att någon gång i livet få känna lite makt (om än mot tolvåringar och alkisar) som gör att många av vakter/väktare blir det. M.a.o det är självvalt.

PK-tillägg: Jag vet att det finns kanonbra vakter etc men nu snackar vi om fjantarna àla killarna på McDonalds som skrevs om innan. Tyvärr är de en ansenlig del av kollektivet.

Visst reagerade han kanske onödigt starkt på "sparkandet", men allvarligt skall han skita i att valpen sätter sig till verbalt och fysiskt motstånd?

Sen var han ju faktist redan bojad.

Tycker det handlades rätt bra med tanke på att samma yrkeskår jobbar i dörren på vissa krogar.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Du verkar hysa agg mot överviktiga personer, har du testat terapi?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Visst reagerade han kanske onödigt starkt på "sparkandet", men allvarligt skall han skita i att valpen sätter sig till verbalt och fysiskt motstånd?

Sen var han ju faktist redan bojad.

Tycker det handlades rätt bra med tanke på att samma yrkeskår jobbar i dörren på vissa krogar.

Absolut inte, det har jag verkligen inte påstått. Jag tror han tyckte situationen var jobbig med alla andra små skitungar så att lillkillen fick ta hans frustration över det.

Som jag har skrivit tidigare är jag nog den här som läxat upp flest ungar. Men då rör det sig mest om 15-16-åringar som de facto utgör ett reellt hot och har betett sig resor värre än detta. Bla med skadegörelse och grov misshandel. Men jag hade absolut inte bangat för att kanske örfilat till även en extremt kaxig 12-åring. Dock hade jag absolut inte gjort det om han hade handfängsel på sig. Tydligen ingen som ser det fega i det förutom jag. Inte ens de vanliga velourkillarna. Inga namn nu då, för då lackar Blueridge ur ;)

Du verkar hysa agg mot överviktiga personer, har du testat terapi?

Näedå, bara mot beamannen i filmen. Att gå och spänna sig med en späckbuk är inget jag tycker är särskilt manligt eller tufft, som de själva verkar tycka. Jag får väl be om ursäkt om du tog åt dig men det finns säkert nån slinga nära dig där du kan springa av dig lite överflöd. :tummenupp

Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Nä, lite blockflöjtande och hålla handen hade nog varit ett bättre omhändertagande av snorisen, enligt vissa...

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Kommer vi fram till något? alla verkar vara överens utom en curlingpappa med filttofflor....

Var det vad du ville när du startade denna, din 3000:e, tråd? Att alla skulle tycka samma och vara överens?

Edit: Det roliga är att alla här som är så hårdföra över nätet mot 12-åringar förmodligen aldrig har gjort sin stämma hörd mot buset eller låtit nävarna tal på pack. Hur gick det förresten med djurplågaren som du så hemskt gärna ville ha adressen till, åkte du dit och nitade honom?

Mvh Curlingfarsan med Filttofflor. :hihi Fyfan den var bra. Nästan lite mysigt att bli kallad det. Tack.

Last edited:

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Kommer vi fram till något? alla verkar vara överens utom en curlingpappa med filttofflor....

tycker dom flesta här är överens om att vakterna gjorde ett relativt bra ingripande och var lungna i sitt agerande.
ungen behöver lära vad som är rätt eller fel,är för mycket dalt med kidsen idag.
mitt senaste föräldramöte handlade om att dom bad föräldrarna om hjälp pga att det brukas så hårda ord i skolan som horjävel och fittjävel.
händer rätt ofta att en av grabbens fröknar gråter ute i korridoren på allt jävla skit ungarna kläcker ur sig.
fröknarna vill även att om vi kan så hade det varit bra om föräldrarna hade kunnat vara med i skolan ibland för att få en lugnande effekt,VAD FAN.
och då bor jag i en liten kommun med bara 10000 invånare.

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Som jag har skrivit tidigare är jag nog den här som läxat upp flest ungar. Men då rör det sig mest om 15-16-åringar som de facto utgör ett reellt hot och har betett sig resor värre än detta. Bla med skadegörelse och grov misshandel.

Näedå, bara mot beamannen i filmen. Att gå och spänna sig med en späckbuk är inget jag tycker är särskilt manligt eller tufft, som de själva verkar tycka. . :tummenupp

Wow vilken hårding du är, man får passa sig om man åker till sveriges skithål så man inte stöter på dig...

Vart i filmen ser du vakten spänna sig?

Dom agerar klockrent. Inget onödigt våld, endast tilräckligt för att hålla situationen på en lugn nivå. När snorpolarna försöker närma sig (fritagningsförsök) så motar vakterna bort dom precis på det sättet dom får göra.. ASP'n måst "slås" ut och stötas ihop med hjälp av golvet...

Bosokko.. Sätt dig och onanera lite åt din persson avatar så kan vi andra prata vidare här i forumet.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu blir jag förvirrad igen.
Vad är bättre med att "låta nävarna tala" än att lägga ner någon på marken?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Absolut inte, det har jag verkligen inte påstått. Jag tror han tyckte situationen var jobbig med alla andra små skitungar så att lillkillen fick ta hans frustration över det.

Som jag har skrivit tidigare är jag nog den här som läxat upp flest ungar. Men då rör det sig mest om 15-16-åringar som de facto utgör ett reellt hot och har betett sig resor värre än detta. Bla med skadegörelse och grov misshandel. Men jag hade absolut inte bangat för att kanske örfilat till även en extremt kaxig 12-åring. Dock hade jag absolut inte gjort det om han hade handfängsel på sig. Tydligen ingen som ser det fega i det förutom jag. Inte ens de vanliga velourkillarna. Inga namn nu då, för då lackar Blueridge ur ;)

Nu förstår jag inte, det är alltså bättre att spöa upp honom tre år senare än att hålla honom i shack vid 12 års ålder?

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Nej, självklart har jag inte läst hela tråden, MEN, visade ungjäkeln upp legitimation före han fick, ett korrekt omhändertagande?
Om ja. Okej.
Om nej. Aha.

Filling

Påminnelse
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
En med måga cc
Som vanligt sitter Svensson hemma och klagar på att de knappt kan gå ut efter mörkrets infall för att kidsen tar över gatorna då. Jobbar själv med skol"barn" och skulle man ta fatt i ungarna lite hårdhänt o kalla dem för jävla drummlar då de är mitt uppe i ett vilt slagsmål,så nog fan är det någon som tycker det är för jäkligt. Ingen reflekterar över vad som händer om de låts hållas, ett brutet ögonglobsben, ett näsben av osv. Det är kanske bättre? Nej, jag tänkte väl det. Jag har själv tränat och tävlat i kampsport i jävligt många år och vet vad som händer vid slag, det gör ont. Kanske skulle vakterna låta 12åringen hålla på att hoppa mellan vagnarna tills han trillade av,,,nä just det, tänkte väl det:huvet.Någon här som låtit sig kallas för horjävel eller bögjävel på sin arbetsplats? Nä, tänkte väl det men vardagsmat på skolor, konstigt. PUNGT

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Nu blir jag förvirrad igen.
Vad är bättre med att "låta nävarna tala" än att lägga ner någon på marken?

Det var rent allmänt en reflektion på hur tufft snacket går. Jag har inget emot det men det finns en gräns och det blir patetiskt när det är rätt uppenbart att de flesta bara snackar och inte agerar. Ett personlighetsdrag jag ogillar starkt. Barnaga är förbjuden i Sverige men alla har väl sin gräns för vad man ska tolerera från en viss åldersgrupp och hur man kan stävja det.

När exempelvis två ca 16-åriga killar skrattande stod och slog och sparkade frenetiskt mot en liggande kille och hans tjej som försökte få bort dem då lät jag nävarna och fötterna tala. När en kaxig 12-åring med pipig röst som knappt är torr bakom öronen åker på en tunnelbana tycker jag inte man ska ta i med våld alls. Ok, hålla hårt i armen osv är väl ok. Inte trycka 130 kilo fett på en handbojad pojke = FEGT.

Stora frågan är väl om man accepterar misshandel av barn och var gränsen för barn går. En örfil är väl bra mycket ofarligare men talar desto mer tycker jag än det vakten gör i filmen.

Att du tänker på dig själv råder det ingen tvekan om. Dock så innebär det en riktigt stor björntjänst för dina stackars barn.

Och det grundar du på? Att jag tycker en tjock, fet vakt är feg som trycker ner en handbojad liten sparris som inte ens har kommit i målbrottet? Grym slutledningsförmåga du verkar ha. :rofl

Wow vilken hårding du är, man får passa sig om man åker till sveriges skithål så man inte stöter på dig...

Vart i filmen ser du vakten spänna sig?

Dom agerar klockrent. Inget onödigt våld, endast tilräckligt för att hålla situationen på en lugn nivå. När snorpolarna försöker närma sig (fritagningsförsök) så motar vakterna bort dom precis på det sättet dom får göra.. ASP'n måst "slås" ut och stötas ihop med hjälp av golvet...

Bosokko.. Sätt dig och onanera lite åt din persson avatar så kan vi andra prata vidare här i forumet.

Ska ni bestämma er? Är jag en hårding eller filttoffla? Du verkar intelligent, det kan ju absolut inte vara IQ-testet som falerade när du sökte till polishögskolan. :rolleyes:

Förresten. Fritagningsförsök? Eller hur... :hihi

Jag försöker en gång till. Piskade du upp djurplågaren?

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det var rent allmänt en reflektion på hur tufft snacket går. Jag har inget emot det men det finns en gräns och det blir patetiskt när det är rätt uppenbart att de flesta bara snackar och inte agerar. Ett personlighetsdrag jag ogillar starkt. Barnaga är förbjuden i Sverige men alla har väl sin gräns för vad man ska tolerera från en viss åldersgrupp och hur man kan stävja det.

När exempelvis två ca 16-åriga killar skrattande stod och slog och sparkade frenetiskt mot en liggande kille och hans tjej som försökte få bort dem då lät jag nävarna och fötterna tala. När en kaxig 12-åring med pipig röst som knappt är torr bakom öronen åker på en tunnelbana tycker jag inte man ska ta i med våld alls. Ok, hålla hårt i armen osv är väl ok. Inte trycka 130 kilo fett på en handbojad pojke = FEGT.

Stora frågan är väl om man accepterar misshandel av barn och var gränsen för barn går. En örfil är väl bra mycket ofarligare men talar desto mer tycker jag än det vakten gör i filmen.

Och det grundar du på? Att jag tycker en tjock, fet vakt är feg som trycker ner en handbojad liten sparris som inte ens har kommit i målbrottet? Grym slutledningsförmåga du verkar ha. :rofl

Jag tror du är lite för godtrogen, det här är Sthlm. Grabbarna i filmen vet EXAKT vad väktare, ordningsvakter, lärare och poliser får göra och inte göra. Och detta driver dessa kids till sin spets genom att hetsa samtidigt som de filmar.

Samma som när ungar retar en jycke som sitter fast i koppel. Nu gick det dock inte riktigt som grabbarna tänkt sig. Vakten ser inte alls ut att njuta, tycker snarare han ser ut att längta efter lugnare dagar på jobbet.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...