Gör jag? Jag tycker en 130-kilos ordningsvakt överreagerar på att bli skrapad på vaden av en 12-årig kille. Jag hade också läxat upp ungen men inte fan hade jag handbojat honom och våldsamt kastat ner samt tryckt till honom.
Är det att trolla förresten? Kan det helt enkelt vara så att de flesta som skriver här inte hade vågat säga till själv så de tycker bea-mannen är nån slags hjälte i och med detta?
Och varför är det alltid så synd om vakter och brandmän och dylikt för att de kan få sig "blåmärken" på jobbet. Herregud, det är ju bra mycket farligare att vara tex byggjobbare, vägarbetare eller fabriksarbetare (Och köra hoj
). Kolla statistiken om du inte tror mig. Sen är det ju självklart så att det är action och känslan av att någon gång i livet få känna lite makt (om än mot tolvåringar och alkisar) som gör att många av vakter/väktare blir det. M.a.o det är självvalt.
PK-tillägg: Jag vet att det finns kanonbra vakter etc men nu snackar vi om fjantarna àla killarna på McDonalds som skrevs om innan. Tyvärr är de en ansenlig del av kollektivet.