Väktare brottar ner 12 åring

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Hört på MD Donalds i Rissne en tidig morgon. I en helt tom restaurang envisas fem personer ur västerorts väktarelit med att sätta sig runt bordet bredvid mitt och babbla så högt om nattens höjdpunkt att jag måste hejda mig för att inte spruta juicen rakt ut ur munnen i ett spontant gapflabb. Tydligen har en eller flera av dessa fem flottiga medelålders män med gubbmage och skäggstubb lyckats haffa en klottrare i Rissnedepån och ruffa upp honom lite. Uppståndelsen är stor. De som fick förmånen att delta i misshandeln håller låda och de som inte var med spekulerar hej vilt om det är bäst att köra en armbåge i ansiktet eller en knuten näve rakt ner i skallens översida !!!???? :dummer

Jag reser mig upp och går utan att dricka upp juicen, jag klarar inte av att höra mer, jag är både full i skratt, ledsen och lite rädd.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
De som fick förmånen att delta i misshandeln håller låda och de som inte var med spekulerar hej vilt om det är bäst att köra en armbåge i ansiktet eller en knuten näve rakt ner i skallens översida !!!???? :dummer

Jag reser mig upp och går utan att dricka upp juicen, jag klarar inte av att höra mer, jag är både full i skratt, ledsen och lite rädd.

Låter som om det är tunnelbanevakterna som käkat lunch. Har en barndomskompis som jobbade under ett antal år med att "hålla ordning" i tuben och man fick höra rätt mycket. Tunnelbanan drar till sig rötägg från båda håll. De som inte vågade hänga i ett "riktigt" gäng skaffade sig bricka och batong för att få slåss i tunnelbanan ändå.

Finns förvisso en hel del hyvens folk men samtidigt finns djävligt många avarter till vakter nere i de där tunnlarna.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hävdar du att du på allvar ställde en fråga någonstans i smeten med anklagelser om allt från antisemitism till barnmisshandel? :va
Förtydliga i såfall för jag slutade lyssna när du spann loss i ditt lilla maniska utbrott.

Tja, det är tre meningar med frågetecken bakom. Men du kan köra din vanliga arroganta stil när du inte har svar på frågor eller innerst inne skäms över svaren.

Förövrigt förstår jag inte varför du ska ge dig in och börja bråka med mig i precis varenda tråd. Håll dig till Topic istället. Tröttsamt som jag skrev. Det verkar lite som om du känner att du blivit överkörd av mig i nån tråd som du förgäves försöker ge igen vid varje tillfälle. Ja, jag vet inte. Du beter dig konstigt i varje fall.

Att du är antisemit vet jag sedan länge trots dina försök att förneka det i efterhand. Dock behöver jag inte dra upp detta till allmän beskådan oftare än vad du oförhappandes kallar mig schizofren eller vad dagens okvädingsord är.

Att du verkar gilla att barn får stryk är inte särskilt långsökt då du alltid propagerar för brottslingars rätt hit och dit, utan tanke på brottsoffer, men nu när det gäller en tolvåring, då jävlar ska de sättas dit. Högst motsägelsfullt och den enda slutsats jag kan dra av det är att du gillar att ge barn stryk.

Last edited:

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Varför är lillkillen så förbannad då?

ovesantligt. nu ar det ju ganska otroligt att lillponken skulle vara oskyldig, men ar han nu det sa star man ju lugnt i sina handbojor och invantar folk som kan hjalpa en.

borjar man fakta o javlas med uniformerad ordnings personal, maste man ju anta att man far stryk.

han lade ner pagjavln pa marken och holl fast han med knat. so what?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
ovesantligt. nu ar det ju ganska otroligt att lillponken skulle vara oskyldig, men ar han nu det sa star man ju lugnt i sina handbojor och invantar folk som kan hjalpa en.

borjar man fakta o javlas med uniformerad ordnings personal, maste man ju anta att man far stryk.

han lade ner pagjavln pa marken och holl fast han med knat. so what?

Fäkta? Hade du själv varit rädd för en spinkig HANDFÄNGSLAD 12-åring på max 40kg? Detta är en stor, fullvuxen, beväpnad ordningsvakt på runt 120-130 pannor med stor, fet, beväpnad kollega bredvid sig, kolleger på väg, polis på väg. Allvarligt, han måste ha extremt liten ***.

Sen är säkert pojken en riktigt skitunge men det håller inte som förklaring till detta tycker jag, även om han kanske mår bra av en näsbränna.

Fakta kvarstår, vakten överreagerar. Jag tycker inte det är fruktansvärt eller jetehemskt eller nåt men det ser jävligt fel ut bara. Kul att det rör upp så starka känslor för alla er som känner igen sig själva i vakten.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hört på MD Donalds i Rissne en tidig morgon. I en helt tom restaurang envisas fem personer ur västerorts väktarelit med att sätta sig runt bordet bredvid mitt och babbla så högt om nattens höjdpunkt att jag måste hejda mig för att inte spruta juicen rakt ut ur munnen i ett spontant gapflabb. Tydligen har en eller flera av dessa fem flottiga medelålders män med gubbmage och skäggstubb lyckats haffa en klottrare i Rissnedepån och ruffa upp honom lite. Uppståndelsen är stor. De som fick förmånen att delta i misshandeln håller låda och de som inte var med spekulerar hej vilt om det är bäst att köra en armbåge i ansiktet eller en knuten näve rakt ner i skallens översida !!!???? :dummer

Sorgligt...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Hade du gått förbi och fått se din son i sagda situation hade det inneburit att du gjort väldigt mycket fel i din uppfostran av slyngeln, och då får det fan vara upp till andra att räta upp ungjäveln. Har du skapat ett sånt litet kaxmonster och inte kan ta itu med honom så får väl någon annan göra det, vad är problemet?:va Eller ja, problemet är väl att väldigt många curlingföräldrar tycker precis som du: Att andra människor ska ge fan i att uppfostra deras unge. Problemet med den inställningen är ju dock att ungen isåfall blir helt utan uppfostran, eftersom varken föräldrarna eller utomstående kan eller får fixa det. Själv fattar jag inte vad det är som är så farligt med uppfostran från flera håll, framförallt om det enda tillåtna hållet nu är otillräckligt... Är folk för stolta för att inse att de inte kan ta hand om sina skitungar eller var ligger problemet?:va

Hade jag sett min son i sagda situation hade jag skämts ögonen ur mig och fått mig en jävla tankeställare angående vad som gick fel. Och jag tror nog att jag skulle haft självinsikt nog att inse att det i grund och botten är mitt fel att ungjäveln blivit som han blivit, istället för att skylla på och angripa ordningsvakten som bara utför sitt jobb (på ett jävligt bra sätt dessutom). Jag hade gått fram och sagt typ "ursäkta, men det är min grabb. Vad har han gjort?", och beroende på svaret agerat utefter det. Antagligen hade väl svaret, i just denna situation, blivit något i stil med "han levde jävel, hoppade mellan tågen och gjorde våldsamt motstånd mot ordningsmann samt mordhotade densamme", och då hade jag blivit inte så lite förskräckt över min sons beteende. Vet inte riktigt hur jag hade reagerat, men troligen hade jag bett så hemskt mycket om ursäkt å min sons vägnar och sen bett att få skälla ut honom efter noter innan de drar iväg med honom. Grabben måste ju lära sig hur man kan och inte kan bete sig, och har jag nu misslyckats med att lära honom det på fredlig väg får han väl lära sig den hårda vägen.

Så tja... Jag tycker faktiskt att det är lite skrämmande att du skulle hoppa på den stackars vakten bara för att försvara ditt lilla as till unge:) En tumregel: Den som gjort fel är den som förtjänar att straffas. I klippet ovan är det ungen som gör alla fel, inte vakten. Du kanske bör fundera på vems huvud du egentligen borde använda som fotboll;)

Prova MC-relaterat! Sjukt kul, inte så stort, och mest vuxna med motorcyklar.

Fast man missar ju alla lustiga jowtoobklipp och annat allmänt dravel som finns i OT... Var ska vi som vill ha en avvägd blandning, bara utan vettvillingar med vanföreställningar, hänga?:va

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Jag förstår ärligt inte hur man kan sitta och försvara den lilla skitungen som tydligen inte fått en vettig uppfostran hemma i yngre år utan fortsätter att gnälla "han är bara 12 år", har tittat på videon flera ggr och jag vill bara ställa mig upp och applådera ordningsvakten som gjorde precis som han blivit lärd att göra. den lilla skitungen ska ha respekt för äldre och blir man tagen när man gör bus så får man helt enkelt skylla sig själv, har man vart med i leken får man leken tåla!

Blir frustrerad och förbannad på er alla som försvarar skit ungens beteende, så det är ok att hota folk till livet bara för man är 12 år då? Det var ju nästan synd att han inte ramla mellan vagnarna så skulle Sverige vara en idiot fattigare iaf!!!

Så tycker jag och det står jag för!!!!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kollade precis på klippet av mammam som gråter ut i nyheterna, pallade kanske en minut eller två innan jag tröttnade på valrossen. Hur kan hon sitta där och säga att "min son måste få veta att det inte är ok att vuxna behandlar honom såhär" och allt vad hon nu kläcker ur sig??:va Det enda som är skönt är att hon säger att ungjäveln tagit åt sig ordentligt av händelsen, bra! Då kanske han lär sig lite hur man kan och inte kan bete sig i samhället. Hans mor däremot verkar ju dock ha grova vanföreställningar om hur världen funkar, hur kan man vara så blind att man inte ser vem det är som gjort fel i det här fallet?:dummer Herrejävlar...

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Men läs igen, snälla. Jag säger inte att jag vet att vakten gjort fel. Vad jag säger är att det ser jävligt fel ut med en 130kg bjässe som sätter handbojor på och slänger ner ett pyttelitet barn på marken. Sen är jhan säkert jätteouppfostrad och allt och en riktig lite skitunge. Det ser ändå jävligt fel ut. I min värld ger man sig inte på nån som är synbart mindre eller är fler mot en.

Jag skriver också att han säkert förtjänar en uppsträckning men det missade du tydligen också. Han kanse även förtjänade den här behandlingen. Men varken du eller jag var där och då ska man inte sitta och tro att man vet allt. Killen skriker hora. Oj, vad hemskt. Det får ungar i skolan höra dagligen och det är inte bra, men tillräckligt för att sätta en 12-åring i handfängsel och trycka upp mot väggen.

Varför är lillkillen så förbannad då? Han har fått handfängsel. Frågan är för vad. Det vet vi inte, men jag vet att jag hade varit sjukt förbannad om nån hade satt det på mig oberättigat. Sen hade jag nog inte visat det, för det hade bara blivit värre. Men återigen, killen är tolv år.

Tror du vakten fick ont av de där små skrapningarna? :D Tillräckligt för att slänga ner barnet i marken och trycke ner honom? Sluta snacka om det där som sparkar och slag. Det är ju precis lika töntigt som att vakten slår med batongen i luften. Det är ju förstås för att få ut batongen. Folk här har fan inte mycket bättre verklighetsförankring än Aftonbladet ibland.

Var har jag sagt att jag kör med slapp uppfostran. Jag kommer uppfostra mina ungar till att veta hut i rätt läge men fan inte att vika ner sig och ta skit. Varför har folk så stora problem med barn med starka viljor. Jävla fjantar med komplex antar jag. Ungefär som tunnelbanevakter.

Ja, vakter är sjukt farliga. Allvarligt talat, av de jag känner som jobbat som det så är det inga GSP direkt. Sen finns det säkert de som är sjuka i huvudet och sadister finns det troligen gott om i den kåren. Sen är väl en bunt av dem rejält bittra också för att de aldrig kommer komma in på Polishögskolan. Och tur är väl det. Ingen bra kombo.

Vad snackar du för skit om "ensam vagn"? Du vet inte ett skit om mig så håll bara käften istället och sätt dig i din väktarbil och dra streckkod runt p-hus eller nåt annat viktigt. :D

Vilket jävla pucko du är...

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Kul att det rör upp så starka känslor för alla er som känner igen sig själva i vakten.

Trams.

Jag har fatt mer stryk an sa av ett par snutar jag forsokte cykla ifran pa fyllan. Inget att gnalla om.
Kan ju saga lugnt att morsan inte hade suttit i nationell tv och forsvarat mig iaf..

vakter tycker jag for ovrigt ar mycket pack, men han pa filmen hade bra kontroll pa situationen och upptradde foredomligt!

det ar ju liksom inte vi som "ar pa vaktens sida" som ar upprorda direkt

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Trams.

Jag har fatt mer stryk an sa av ett par snutar jag forsokte cykla ifran pa fyllan. Inget att gnalla om.

Vänta lite nu. Ska man förtjäna stryk för att försöka cykla ifrån snuten? Löjligt. Men där har vi skillnaden mellan dig och mig då. Jag tar inte stryk från nån med god min. En full polis försökte en gång gå på min polare helt utan anledning egentligen. Han sopade jag i gatan fortare än kvickt så fick han ligga där och blöda en liten stund.

Rätt ska vara rätt, och är man inte fysiskt där så är det svårt att säga vad som är rätt. Som i detta fallet. Större och äldre behöver inte nödvändigtvis betyda bättre eller att man har rätt. I lumpen försökte hjärndöda befäl köra den stilen. Slutade med att jag skulle bli åtalad för hot. Är jag bättre än dem på allt förutom att jag inte har kaptensgrejer på kragen så får de fan inte "med ålderns rätt" göra som de vill.

Dock generellt sett har jag stor respekt för äldre. Och då menar jag grånade äldre, inte nån som går i femman när jag går i trean. Jävla pennalisminställning.

Nej, mer stake är vad som behövs. Och det är inte synonymt med att låtsas vara alfahanne mot 40-kilos 12-åring.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...