Väktare brottar ner 12 åring

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
...

Hade jag råkat komma förbi och sett detta och lillkillen hade varit min son så hade jag utan att tveka använt vaktens huvud som fotboll så många gånger jag hunnit. Det tror jag inte jag är ensam om. Sen får den andre vakten göra som han vill men bearnaiseälskaren hade fått synliga skador för en lång tid framöver. Sen hade jag väl läst lusen av pojken också men det är fan inte nåt fetto till tunnelbanevakt som gör med mina barn, det är en sak som är säker. Speciellt inte genom att trycka sitt feta knä mot ryggen.
...

Är du curlingfarsa? Jag skulle istället frågat vakterna vad min son hade gjort för att förtjäna detta och sedan tackat dem och bett om ursäkt för att jag inte själv kan hålla reda på odågan.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Äääähh... Det där gjorde den lille gossen gott, vare sig det var din eller nån annans grabb... Hade det vart min grabb så hade jag sagt till han att så går det om man är kaxig i onödan... Att låta en grabb få bete sig hur som hellst genom sin uppväxt utan att någon vuxen ryter till är knappast bra för samhället...

Jo, antagligen behövde han en uppsträckning men jag säger bara det att jag hade sett detta hända med min grabb(som jag inte har nån iofs) så hade jag hoppat på vakten direkt utan att ens tänka förmodligen. Se ett fetto på 130kg sitta och trycka ett knä på din lille pojk. Skulle inte tro det.

Fredde_85

69hk 117kg = :D
Gick med
11 May 2006
Hoj
Husqvarna TC610 Motard
Jag säger inte att vakten agerade helt fel eftersom omständigheterna inte helt kommer fram, men killen är ju bara ett litet barn och av det man ser så är han ju mest lite kaxig. Det ska väl inte krävas våld, nedbrottning och handbojor för att hålla kvar honom där?

Hade jag råkat komma förbi och sett detta och lillkillen hade varit min son så hade jag utan att tveka använt vaktens huvud som fotboll så många gånger jag hunnit. Det tror jag inte jag är ensam om. Sen får den andre vakten göra som han vill men bearnaiseälskaren hade fått synliga skador för en lång tid framöver. Sen hade jag väl läst lusen av pojken också men det är fan inte nåt fetto till tunnelbanevakt som gör med mina barn, det är en sak som är säker. Speciellt inte genom att trycka sitt feta knä mot ryggen.

Hur vore det istället om man la lite kraft på att ta hand om det riktiga buset? Men det vågar man väl inte som vanligt. Det har ju Securitasväktarna sagt till mig ett flertal gånger. Att man helst inte konfronteras med inbrottstjuvar vid inbrott tex.

Jag har jävligt svårt att se den killen som ett offer..
Det där är snarare grabben som mobbar skiten ur din son i skolan.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag har jävligt svårt att se den killen som ett offer..
Det där är snarare grabben som mobbar skiten ur din son i skolan.

Tja, jag vet inte omständigheterna och det vet väl inte du heller. Men mina barn ger andra fan i, det är en sak som är säker. Vare sig det är väktare eller mobbare. Kanske kan kallas curlingfarsa men sån är jag. Men det kan ju också vara att jag är så säker på att mina barn kommer bli väluppfostrade så att det automatiskt är den andre som gjort fel ;)

Allvarligt talat så fattar jag inte hur föräldrar till mobbade barn bara sitter och ser på i princip. Jag hade tagit tag i de andra barnens föräldrar. Först verbalt, sedan fysiskt och om inte det hjälper skrämt deras barn på för stunden passande vis. För då har man kött på benen och vet vad man gör.

Fredde_85

69hk 117kg = :D
Gick med
11 May 2006
Hoj
Husqvarna TC610 Motard
Tja, jag vet inte omständigheterna och det vet väl inte du heller. Men mina barn ger andra fan i, det är en sak som är säker. Vare sig det är väktare eller mobbare. Kanske kan kallas curlingfarsa men sån är jag. Men det kan ju också vara att jag är så säker på att mina barn kommer bli väluppfostrade så att det automatiskt är den andre som gjort fel ;)

Allvarligt talat så fattar jag inte hur föräldrar till mobbade barn bara sitter och ser på i princip. Jag hade tagit tag i de andra barnens föräldrar. Först verbalt, sedan fysiskt och om inte det hjälper skrämt deras barn på för stunden passande vis. För då har man kött på benen och vet vad man gör.

Nej jag vet inte dom exakta omständigheterna, men vågar ändå anta att den här grabben inte hamnade i den här situationen bara av en slump.
Men ok, "boys will be boys"..alla har vi hittat på dumheter, det är en sak. Men det här killen verkar ju inte ens förstå att vad han håller på med är fel! Mer föräldrarnas fel än hans, men vem ska då sätta gränserna om inte "samhället" får ingripa, hur ska han lära sig? Vart kommer det sluta tror du? Eller ska man bara räkna med att föräldrarna helt plötsligt börjar bry sig och tar ansvar när dom uppenbarligen inte gjort det hittills? Väldigt naivt om du frågar mig..och typiskt svenskt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Det där är fan skandal, vakterna skötte det hela på ett jävligt proffsigt sätt och den kaxiga skitungen ska fan vara glad att han kom så pass lindrigt undan! Man kan fan inte gå runt och tro att man kan bete sig hur som helst, skit ska fan skit ha:mad: Blir så jävla trött på alla små brats som tror att de är något och att de kan bete sig hur som helst mot vem som helst. Den som sig i leken ger får leken tåla...

Och angående sparkar, överreaktioner etc etc så hade jag fan inte tolererat att någon ungjävel som redan hotat mig till livet fortsätter strula och trampar mig i knävecket, helt rätt att dänga skitungen i golvet och hålla honom där. Tycker mig inte se övervåld någonstans, tvärtom bra gjort. En éloge till vakterna, jävligt trist att de blivit avstängda på grund av att de gör sitt jobb... Snorisen skulle fan ha det.

Filmklippet i första inlägget har tydligen blivit privat??:va (eller kanske bara är jag) Här är det hur som igen:
http://www.youtube.com/watch?v=c4wB3KMd4HU

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jösses vilka överdrifter. Ser faktiskt ett väldigt korrekt ingripande här.
Om nu OV haft skäl att sätta bojor på honom från början så tycker jag resten ser utmärkt ut.

Han står i skamvrån tills han börjar sparka vakten på knät då får han ligga ner istället.
Ett knä på rumpan (inte ryggen vad jag ser på filmen iaf om nu inte lillgrabben har brallorna uppe vid naveln) är standard för att ha händerna fria till annat.

Och som DN skriver att han "slår med batongen i luften" är ju precis så man fäller ut en teleskopbatong. Så hur fan skulle han annars gjort?
Säger som någon annan här sa att vore det bättre att dom blev till köttfärs på spåret istället? För det är ju precis så det kommer sluta om dagens ungar får hållas.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Äääähh... Det där gjorde den lille gossen gott, vare sig det var din eller nån annans grabb... Hade det vart min grabb så hade jag sagt till han att så går det om man är kaxig i onödan... Att låta en grabb få bete sig hur som hellst genom sin uppväxt utan att någon vuxen ryter till är knappast bra för samhället...
Nja. Tyvärr så är det så att den där lille kaxråttan har levt helt utan restriktioner alldeles för länge. Fått göra precis som han velat både hemma och i skolan utan att vare sig föräldrar eller skolpersonal har satt några nämnvärda gränser. Därför kan det här vara en gigantisk spark mot hans egos testiklar, när någon verkligen har visat vart gränsen går.

Att han dessutom var där med en grupp av sina kompisar gör inte saken bättre. Nu finns risken att han känner sig mycket kränkt eftersom han blivit så bortgjord inför kompisarna att han måste bli ännu mera utåtagerande (och gärna mot auktoriteter) för att återupprätta sig själv i gruppens ögon.

Jag vill dessutom återigen belysa något som flera andra redan har varit inne på. Om ordningsvakterna bara vänligt hade bett de unga missdådarna att upphöra med den livsfarliga aktiviteten och inte vidtagit några andra åtgärder så hade det blivit ett ännu jävligare liv i media om någon av knattarna så mycket som stukat ett lillfinger under sin fortsatta färd mellan vagnarna. Varför belyses inte tydligare problematiken med den hälsovådliga färden mellan vagnarna? Utan att ha sett intervjun med mamman så tror jag inte att grabben fick några större bestående fysiska men av ordningsvaktens ingripande.

Det tål ju även att påpekas att polisen tydligen tidigare har utrett ärendet men tämligen snabbt avskrivit det (enligt uppgifter på Aftonbladets hemsida).

Det effektivaste för ordningsvakterna kanske hade varit att helt stoppa tåget och sedan bara stått och tittat på medan en uppretad mobb av stressade medresenärer kastade ut glinen från perrongen innan de låtit tåget fortsätta. :hihi

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Han står i skamvrån tills han börjar sparka vakten på knät då får han ligga ner istället.
Ett knä på rumpan (inte ryggen vad jag ser på filmen iaf om nu inte lillgrabben har brallorna uppe vid naveln) är standard för att ha händerna fria till annat.
Ja. Även om grabben inte fick någon större kraft i den där första sparken som ledde till att han nu lades ner på marken av ordningsvakterna så fanns risken att han hade kunnat få in någon med lite mera kraft om han fått några försök till på sig.

Det ser inte ut som att han har byxorna uppe vid naveln. Snarare som att han har ett ordentligt häng på de och att ordningsvakten knä ligger mot övre delen av grabbens lår, strax under rumpan.

För övrigt så finns det säkert några "graffitikonstnärer" som kan vittna om att ha behandlats betydligt omildare i samma ålder. På tiden innan mobilkamerorna. Och då av väktare.
(Jag säger inte detta för att det på något vis skulle rättfärdiga ett eventuellt felaktigt hanterade av situationen av ordningsvakterna, utan vill bara belysa att det är klent virke i dagens ungdom)

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Tycker jag ser ett mycket bra och professionellt ingripande av ordningsvakterna. Han är ju till och med så sjyst att han lägger ner killens keps i hans ryggsäck så han inte ska tappa bort den. :tummenupp Ett gammalt ordspråk kommer väl tillhands: "If you can't do the time. Don't do the crime".

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1
Jag säger inte att vakten agerade helt fel eftersom omständigheterna inte helt kommer fram, men killen är ju bara ett litet barn och av det man ser så är han ju mest lite kaxig. Det ska väl inte krävas våld, nedbrottning och handbojor för att hålla kvar honom där?

Har du inte sett filmen ?

Ungjäveln börjar sparka på ordningsvakten och då tycker du att vakten inte ska få försvara sig ?

Det är helt rätt agerat av vakten. Skulle och samma unge gå fram till mig och sparka mig så skulle jag självklart inte stå där heller med svansen mellan benen. Då skulle han växa upp med tron om att det är helt okej att gå runt och sparka på människor.

Ungen kunde haft kniv på sig, men det är förstås okej att skära andra människor om man är tolv år och skriker hora åt andra människor.

Hade jag råkat komma förbi och sett detta och lillkillen hade varit min son så hade jag utan att tveka använt vaktens huvud som fotboll så många gånger jag hunnit.

Då måste du vara den sämsta föräldern någoinsin som anser att det är okej att din son får sparka andra människor helt utan konsekvenser.

Ungen blir inte skadad på något sätt, dom lägger bara ned honom på backen, skulle förstås vara annat om dom skulle SLÅ ned ungen.

Priset ungen fick betala för att sparka en annan människa var mycket lågt. Hur skulle du känt om vakterna istället hade struntat i gripa in mot de som ungarna hade tänkt göra. Då kunde priset lätt vara att ungen hade legat trasig på spåret i 10 delar. Då skulle det förstås också vara vakternas fel för dom inte ingripit ?

Jo, antagligen behövde han en uppsträckning men jag säger bara det att jag hade sett detta hända med min grabb(som jag inte har nån iofs) så hade jag hoppat på vakten direkt utan att ens tänka förmodligen. Se ett fetto på 130kg sitta och trycka ett knä på din lille pojk. Skulle inte tro det.

Men vakna upp, dina barn måste också lära sig att leva efter lagar och regler.

Om du kör med en sådan slapp uppfostran så kommer din barn snart att tillbringa 20 år bakom galler.

Du har tydligen svårt att se hela bilden av vad som har skett, vakten har tagit ned personen på backen av en orsak, han vill helt enkelt inte bli slagen av den andra personen.

Det du säger är att det är okej för dina barn att slå andra människor, tycker du själv att dessa snorungar på filmen ser ut att vara människor som det går att prata med ?

Deras ordföråd sträcker sig till död och hora.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Hur vore det istället om man la lite kraft på att ta hand om det riktiga buset? Men det vågar man väl inte som vanligt. Det har ju Securitasväktarna sagt till mig ett flertal gånger. Att man helst inte konfronteras med inbrottstjuvar vid inbrott tex.

Hade min grabb stått och skrikit hora åt en vakt, och hotat med att ta livet av dem hade jag nog fan tagit ungjäveln i örat själv.
(Jag har dock inga barn... som jag vet om iaf.)

Last edited:

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..

Om du nu är hälften så tuff som du försöker framställa dig bakom din dator ochvskulle ha kommit fram och utdelat en spark mot en av vakterna så skulle du garanterat ha fått veta vad ett 130kg knä i ryggen är.. Det skulle vara en fröjd att se dig ligga där och gråta och ropa efter mamma.. har sett många vuxna gråta...

Och jag säger det igen, hade vakten lagt sin tyngd med knät så hade det fått hemska konsekvenser.. det vet vakten. Man håller den gripne i en låst position så här, börjar Han bråka trycker man lite med knät så blir det lugnt direkt.. varför tror du att Han är så lugn för....

Men som sagt, skulle va kul och se hur tuff du är om du Skulle hamna i en ensam vagn med ett störande klientel.. Då önskade du nog att det fanns någon där för att skydda dig...

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Men fortsätt klaga på dom som tar hand om skiten i vår tunnelbana..

VI kanske skulle ta bort dom helt, skulle vara jävla kul och se alla balla jävlar här bakom sina datorer när dom skulle ta sig hem kommunalt mitt i natten efter en fyllekväll...

Tja, tjippen åkte mellan tågvagnar. Det brukar sluta illa för de där kidsen tids nog. Självsanering sas.

Det är helt rätt agerat av vakten. Skulle och samma unge gå fram till mig och sparka mig så skulle jag självklart inte stå där heller med svansen mellan benen. Då skulle han växa upp med tron om att det är helt okej att gå runt och sparka på människor.

När jag var typ 11 muckade jag med en snubbe på moppe (så han måste varit minst 15). Jag åkte på ett kok stryk och har sedan dess respekterat äldre människor :)

Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Kanske kan kallas curlingfarsa men sån är jag. Men det kan ju också vara att jag är så säker på att mina barn kommer bli väluppfostrade så att det automatiskt är den andre som gjort fel ;)

Det blir de värsta ungarna, de är hemska i samhället men änglar hemma. Med föräldrar som står bakom dem oavsätt vad de gör och skyller sen på alla andra. Alla kids gör dumma saker och då behövs det lite konsekvenser för att man inte ska göra samma dumheter igen.

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
precis min poäng; det var inte en spark. mer att lillillen la sin fot på väktarens ben. måste gjort väldigt ont dock. väktaren platsar nog i tråden 'only in sweden' och är av den lättkränkta typen. han kanske glömde läsa jobbeskrivningen?

Är du allvarligt så här dum eller driver du bara?

precis som dina procentuella antaganden i förra inlägget einstein...

var har jag skrivit att han lägger sin tyngd på pojkens rygg? :va

Behöver jag ens förklara det? Du ser väl vad du skriver?

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...