Väktare brottar ner 12 åring

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Haha, när jag läste nyheten så verkade det ju som om det var någon brutal brottningsmatch :p Det där händer varje dag hemma med lillbrorsan, oftast våldsammare dessutom. Jäkla curling.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Även om det verkar lite fjolligt att köra hela registret mot några tolvåringar, så tycker jag att det är rätt.
Bättre att visa vad som gäller för småpojkarna än att låta dem utveckla beteendet.
Samma situation om 4-5 år skulle nog kännas obehagligt för väktarna.
Stäm i bäcken.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
2.45 in i klippet... -"Hur mår Martin i dag?"... -"Han har lite svårare att lyssna på vuxna idag..."

Han lyssnade säkert bra på vuxna innan...

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Jäkla vilket snack om batongslag på benet av morsan.
Av videon tycker jag det är omöjligt att se om batongen träffar benet eller ej.

Därimot tycker jag mig höra batongen träffa golvet. I slutet verkar inte ha några som helst problem med att gå heller, vilket man haft om slaget träffat med fulkraft.

Därimot gnäller ungen rätt mycket efter slaget. Träffade det lite grann kanske?

Jag tycker deras chef i SVT inslaget gör så bra insats han kan i vart fall och står bakom "sina killar".

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Wow.....

Du har i ditt inlägg rent hypotetiskt gjort dig skyldig till:
Misshandel, troligt mordförsök (om du hade använt hans huvud som fotboll så många ggr du kunde), samt kränkning då du nämner vääldigt många ggr hur fet han var.

Det är inte väktare, ordningsvakter eller busiga kaxiga snorungar jag är mest rädd för, det folk med din attityd...

Hade vakten stått & matat med sin teleskopbatong på killen hade jag förstått att du var upprörd, men när han håller nere honom med väldigt lite kraft, & dessutom packar ner killens keps i hans ryggsäck....tycker jag man kan hålla sig lite lugn.

Slutligen, han slår ingen batong på honom, han slår den i golvet för att komprimera fjädern, herregud vilka vinklingar.:huvet

Jag säger inte att vakten agerade helt fel eftersom omständigheterna inte helt kommer fram, men killen är ju bara ett litet barn och av det man ser så är han ju mest lite kaxig. Det ska väl inte krävas våld, nedbrottning och handbojor för att hålla kvar honom där?

Hade jag råkat komma förbi och sett detta och lillkillen hade varit min son så hade jag utan att tveka använt vaktens huvud som fotboll så många gånger jag hunnit. Det tror jag inte jag är ensam om. Sen får den andre vakten göra som han vill men bearnaiseälskaren hade fått synliga skador för en lång tid framöver. Sen hade jag väl läst lusen av pojken också men det är fan inte nåt fetto till tunnelbanevakt som gör med mina barn, det är en sak som är säker. Speciellt inte genom att trycka sitt feta knä mot ryggen.

Hur vore det istället om man la lite kraft på att ta hand om det riktiga buset? Men det vågar man väl inte som vanligt. Det har ju Securitasväktarna sagt till mig ett flertal gånger. Att man helst inte konfronteras med inbrottstjuvar vid inbrott tex.

Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Man blir lite nyfiken på vad som hände sen. Polisanmälde curlingföräldrana ordningsvakterna?

Hon var på radio igår.

Det är tråkigt det min son råkat ut för. Buuhuuuu.

Pinsamt

Sen till frågan om hur hårdhänt en ordningsvakt får behandla ett barn så är väl svaret.

Precis så hårt som är nödvändigt.

Tycker de agerar helt rimligt.
Pojken gör motstånd och försöker sparka sig loss.
Vakten lägger då ner killen varar hans kompisar kommer för nära och situationen blir hotfull.
Batongen tas då fram och personerna ger vakten utrymme igen.

Helt korrekt.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det här kan vara den viktigaste signalen den grabben fått, vilket mamman gör sitt yttersta för att göra om intet. Överhuvudtaget är en reaktion från andra vuxna än föräldrarna något som i många fall tar mer och bättre, en indikation från det omgivande samhället är något annat än ett gnat man är van vid. Hon borde skicka vakten en bukett och tacka för att han tar vid där hon uppenbart floppat.

Lite synd att mannen från vaktbolaget inte var lite mer verserad, han framstod inte i sin bästa dager precis. Det här är ju ett tillfälle att medvetandegöra slappa föräldrar om vad det är som försiggår och vilka risker deras barn utsätter sig för samt vilket plågoris de kan vara för andra.

Intervjuaren gör sig ju löjlig med sitt vinklande, detta genom att vältra sig i uttryck om våld och mer våld när det i själva verket hindrar junkern från att skada sig då den som håller fast honom måste öka insatsen.

Kommer det gänget undan med dylik skit och dessutom får privilegiet att känna sig som offer är det ju bedrövligt.

Föräldrar som går på krigarstråt och skall nita och läxa upp alla är som vanligt bedrövligt löjeväckande. Ungen blir hatad och fostras dessutom till att bli ryggradslös, man skolar en mobbare som lär sig att han/hon kan komma undan med vad skit som helst. Alla minns väl den där omdömeslösa mamman eller pappan som rusade omkring och skrek, hotade och örfilade upp folk helt utan insikt om vad det egna barnet ställde till. De kidsen hamnar ju dessutom i en position där ingen vågar/vill ha med dem att göra och får söka sig till liknande skadat gods.

Tyvärr finns det inga straff för att fördärva ett barns personlighet på det sätt mamman gör sig skyldig till här, belöningar däremot.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Exakt!
Intressant också att hennes sons verbala utfall & hot inte togs upp....

Nej nej, han var ju bara 12 och när man är 12 så verkar man ju få bete sig som man vill.....

Tyvärr är ju barnens beteende ett symptom beroende av idioter till slapphänta blåögda föräldrar!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Har du inte sett filmen ?

Ungjäveln börjar sparka på ordningsvakten och då tycker du att vakten inte ska få försvara sig ?

Det är helt rätt agerat av vakten. Skulle och samma unge gå fram till mig och sparka mig så skulle jag självklart inte stå där heller med svansen mellan benen. Då skulle han växa upp med tron om att det är helt okej att gå runt och sparka på människor.

Ungen kunde haft kniv på sig, men det är förstås okej att skära andra människor om man är tolv år och skriker hora åt andra människor.

Då måste du vara den sämsta föräldern någoinsin som anser att det är okej att din son får sparka andra människor helt utan konsekvenser.

Ungen blir inte skadad på något sätt, dom lägger bara ned honom på backen, skulle förstås vara annat om dom skulle SLÅ ned ungen.

Priset ungen fick betala för att sparka en annan människa var mycket lågt. Hur skulle du känt om vakterna istället hade struntat i gripa in mot de som ungarna hade tänkt göra. Då kunde priset lätt vara att ungen hade legat trasig på spåret i 10 delar. Då skulle det förstås också vara vakternas fel för dom inte ingripit ?

Men vakna upp, dina barn måste också lära sig att leva efter lagar och regler.

Om du kör med en sådan slapp uppfostran så kommer din barn snart att tillbringa 20 år bakom galler.

Du har tydligen svårt att se hela bilden av vad som har skett, vakten har tagit ned personen på backen av en orsak, han vill helt enkelt inte bli slagen av den andra personen.

Det du säger är att det är okej för dina barn att slå andra människor, tycker du själv att dessa snorungar på filmen ser ut att vara människor som det går att prata med ?

Deras ordföråd sträcker sig till död och hora.

Men läs igen, snälla. Jag säger inte att jag vet att vakten gjort fel. Vad jag säger är att det ser jävligt fel ut med en 130kg bjässe som sätter handbojor på och slänger ner ett pyttelitet barn på marken. Sen är jhan säkert jätteouppfostrad och allt och en riktig lite skitunge. Det ser ändå jävligt fel ut. I min värld ger man sig inte på nån som är synbart mindre eller är fler mot en.

Jag skriver också att han säkert förtjänar en uppsträckning men det missade du tydligen också. Han kanse även förtjänade den här behandlingen. Men varken du eller jag var där och då ska man inte sitta och tro att man vet allt. Killen skriker hora. Oj, vad hemskt. Det får ungar i skolan höra dagligen och det är inte bra, men tillräckligt för att sätta en 12-åring i handfängsel och trycka upp mot väggen.

Varför är lillkillen så förbannad då? Han har fått handfängsel. Frågan är för vad. Det vet vi inte, men jag vet att jag hade varit sjukt förbannad om nån hade satt det på mig oberättigat. Sen hade jag nog inte visat det, för det hade bara blivit värre. Men återigen, killen är tolv år.

Tror du vakten fick ont av de där små skrapningarna? :D Tillräckligt för att slänga ner barnet i marken och trycke ner honom? Sluta snacka om det där som sparkar och slag. Det är ju precis lika töntigt som att vakten slår med batongen i luften. Det är ju förstås för att få ut batongen. Folk här har fan inte mycket bättre verklighetsförankring än Aftonbladet ibland.

Var har jag sagt att jag kör med slapp uppfostran. Jag kommer uppfostra mina ungar till att veta hut i rätt läge men fan inte att vika ner sig och ta skit. Varför har folk så stora problem med barn med starka viljor. Jävla fjantar med komplex antar jag. Ungefär som tunnelbanevakter.

Om du nu är hälften så tuff som du försöker framställa dig bakom din dator ochvskulle ha kommit fram och utdelat en spark mot en av vakterna så skulle du garanterat ha fått veta vad ett 130kg knä i ryggen är.. Det skulle vara en fröjd att se dig ligga där och gråta och ropa efter mamma.. har sett många vuxna gråta...

Och jag säger det igen, hade vakten lagt sin tyngd med knät så hade det fått hemska konsekvenser.. det vet vakten. Man håller den gripne i en låst position så här, börjar Han bråka trycker man lite med knät så blir det lugnt direkt.. varför tror du att Han är så lugn för....

Men som sagt, skulle va kul och se hur tuff du är om du Skulle hamna i en ensam vagn med ett störande klientel.. Då önskade du nog att det fanns någon där för att skydda dig...

Ja, vakter är sjukt farliga. Allvarligt talat, av de jag känner som jobbat som det så är det inga GSP direkt. Sen finns det säkert de som är sjuka i huvudet och sadister finns det troligen gott om i den kåren. Sen är väl en bunt av dem rejält bittra också för att de aldrig kommer komma in på Polishögskolan. Och tur är väl det. Ingen bra kombo.

Vad snackar du för skit om "ensam vagn"? Du vet inte ett skit om mig så håll bara käften istället och sätt dig i din väktarbil och dra streckkod runt p-hus eller nåt annat viktigt. :D

Last edited:

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Var har jag sagt att jag kör med slapp uppfostran. Jag kommer uppfostra mina unagr till att veta hut i rätt läge men fan inte att vika ner sig och ta skit. Varför har folk så stora problem med barn med starka viljor. Jävla fjantar med komplex antar jag. Ungefär som tunnelbanevakter.

Ja, vakter är sjukt farliga. Allvarligt talat, av de jag känner som jobbat som det så är det inga GSP direkt. Sen finns det säkert de som är sjuka i huvudet och sadister finns det troligen gott om i den kåren. Sen är väl en bunt av dem rejält bittra också för att de aldrig kommer komma in på Polishögskolan. Och tur är väl det. Ingen bra kombo.

Vad snackar du för skit om "ensam vagn"? Du vet inte ett skit om mig så håll bara käften istället och sätt dig i din väktarbil och dra streckkod runt p-hus eller nåt annat viktigt. :D

Hursom uppför sig vakterna i just denna situation helt rätt :pannkyss

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Var har jag sagt att jag kör med slapp uppfostran. Jag kommer uppfostra mina ungar till att veta hut i rätt läge men fan inte att vika ner sig och ta skit. Varför har folk så stora problem med barn med starka viljor. Jävla fjantar med komplex antar jag. Ungefär som tunnelbanevakter.

Att bli påkommen med bus borde rimligen vara rätt läge att veta hut. Och jag gissar att du inte kopplar stark vilja till att vara onödigt kaxig och kalla en vakt för jävla hora. Det är inte stark vilja, det är bara jävligt ouppfostrat, oavsett vem som har rätt eller fel i situationen för övrigt.

Dessutom finns det en gräns där det faktiskt är klart rätt att vika ner sig och ta skit. Det gör inte per default att man som person har sämre integritet, snarare att man gjort en bedömning av orsak, verkan och egen vinning i situationen.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hursom uppför sig vakterna i just denna situation helt rätt :pannkyss

Det är mycket möjligt att de uppför sig enligt vaktreglementet eller vilken typ av bibel de nu använder för att styra sitt agerande och slippa tänka på egen hand, men vi vet inte vad som föranlett situationen och som sagt det hade inte spelat nån roll. Lägger nån hand på mina barn så ska de åka på. Vare sig det är då eller i efterhand. Konsekvenser kommer det att bli. Stig får tro vad han vill om det. Jag är sjukt långsint när det gäller oförrätter. Smågrejer rinner av mig direkt som tur är.

Det finns bra vakter men det finns jävligt många små människor (om än med stora feta kroppshyddor) som söker sig dit i ett sista hopp om att få uppleva nån slags makt. (Över 12-åringar :D)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Att bli påkommen med bus borde rimligen vara rätt läge att veta hut. Och jag gissar att du inte kopplar stark vilja till att vara onödigt kaxig och kalla en vakt för jävla hora. Det är inte stark vilja, det är bara jävligt ouppfostrat, oavsett vem som har rätt eller fel i situationen för övrigt.

Dessutom finns det en gräns där det faktiskt är klart rätt att vika ner sig och ta skit. Det gör inte per default att man som person har sämre integritet, snarare att man gjort en bedömning av orsak, verkan och egen vinning i situationen.

Helt sant. Jag har själv läxat upp många ungar, och vuxna, som inte vet hur man beter sig. Även brukat våld, men detta är mot 15-16-åringar i gäng som både misshandat andra eller försöker ge sig på mig. Nånstans måste man ju dra en gräns för vem man kan använda våld emot. Denne lillkille utgör ju absolut inget hot mot tjockisen. Det kan också funka att gå direkt fram til den största och sätta denne på plats. Vet jag detta borde en vakt med full back up veta detta.

Sen, vilket jag också skrev, vet vi inte hur kompisarna såg ut. De kanske var större och hade ett farligare utseende. Detta kan förstås ändra hotläget lite. Men så där stingsligt ska inte en vakt uppträda mot ett barn. Det är min fasta övertygelse. Han är för liten helt enkelt. Om än säkerligen dåligt uppfostrad.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Oavsett hur dina barn har betett sig? :confused:

Äh, ingen idé du försöker få något vettigt ur någon som är uppenbart schizofren... Alla vet hur det hade låtit om det handlat om 12-13:åringar som jiddrat med ordningsmakten i någon förort, då hade bazooka gastat sig hes om hårdare tag, batonger, tårgas och vattenkanoner och det självklara i att ge ungen ett kok stryk.

jetson

Guest
Helt sant. Jag har själv läxat upp många ungar, och vuxna, som inte vet hur man beter sig. Även brukat våld, men detta är mot 15-16-åringar i gäng som både misshandat andra eller försöker ge sig på mig. Nånstans måste man ju dra en gräns för vem man kan använda våld emot. Denne lillkille utgör ju absolut inget hot mot tjockisen. Det kan också funka att gå direkt fram til den största och sätta denne på plats. Vet jag detta borde en vakt med full back up veta detta.

Sen, vilket jag också skrev, vet vi inte hur kompisarna såg ut. De kanske var större och hade ett farligare utseende. Detta kan förstås ändra hotläget lite. Men så där stingsligt ska inte en vakt uppträda mot ett barn. Det är min fasta övertygelse. Han är för liten helt enkelt. Om än säkerligen dåligt uppfostrad.

Ja det är iaf lite pinsamt för en fullvuxen man att han inte kan hantera en handfängslad kille på 40kg bättre :D .. FAIL

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Oavsett hur dina barn har betett sig? :confused:

Nja, alltså jag tror inte mina barn kommer bli så här. Jag tar mitt jobb på allvar med att uppfostra. Utan att handfängsla ;). Samtidigt vill jag inte toppstyra allt "bara för att" som jag ser många gör, totalt utan brist på känsla från situation till situatiion, men de ska veta vem som bestämmer i slutändan. Tills de flyttar hemifrån typ. :D

Sen så hade jag inte haft nåt emot om väktare stoppat och hållt fast min pot. 12-årige son om han busat och betett sig illa. Men inte handfängslat och släng i marken och tryckt ner. Gör de bort sig får de ta konsekvenser men det är i första hand mitt jobb att skälla på och uppfostra. Skillnaden är väl kanske att den här killens mamma inte har samma inställning till uppfostran.

Äh, ingen idé du försöker få något vettigt ur någon som är uppenbart schizofren... Alla vet hur det hade låtit om det handlat om 12-13:åringar som jiddrat med ordningsmakten i någon förort, då hade bazooka gastat sig hes om hårdare tag, batonger, tårgas och vattenkanoner och det självklara i att ge ungen ett kok stryk.

Du är rätt tröttsam ibland. Du ser ingen skillnad på att vara 12 år och tex 16år? Du ser ingen skillnad i att gruppvåldta, råna och misshandla med att åka bak på en spårvagn eller tunnelbana och använda könsord?

Du är säker barnmisshandlare också bakom din präktiga smygantisemitiska radhusfasad. :rolleyes:

Tycker du den italienska diplomaten gjorde rätt också? Han kan förtjäna lite stryk ungjäveln som inte åt upp spenaten.

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...