Har du inte sett filmen ?
Ungjäveln börjar sparka på ordningsvakten och då tycker du att vakten inte ska få försvara sig ?
Det är helt rätt agerat av vakten. Skulle och samma unge gå fram till mig och sparka mig så skulle jag självklart inte stå där heller med svansen mellan benen. Då skulle han växa upp med tron om att det är helt okej att gå runt och sparka på människor.
Ungen kunde haft kniv på sig, men det är förstås okej att skära andra människor om man är tolv år och skriker hora åt andra människor.
Då måste du vara den sämsta föräldern någoinsin som anser att det är okej att din son får sparka andra människor helt utan konsekvenser.
Ungen blir inte skadad på något sätt, dom lägger bara ned honom på backen, skulle förstås vara annat om dom skulle SLÅ ned ungen.
Priset ungen fick betala för att sparka en annan människa var mycket lågt. Hur skulle du känt om vakterna istället hade struntat i gripa in mot de som ungarna hade tänkt göra. Då kunde priset lätt vara att ungen hade legat trasig på spåret i 10 delar. Då skulle det förstås också vara vakternas fel för dom inte ingripit ?
Men vakna upp, dina barn måste också lära sig att leva efter lagar och regler.
Om du kör med en sådan slapp uppfostran så kommer din barn snart att tillbringa 20 år bakom galler.
Du har tydligen svårt att se hela bilden av vad som har skett, vakten har tagit ned personen på backen av en orsak, han vill helt enkelt inte bli slagen av den andra personen.
Det du säger är att det är okej för dina barn att slå andra människor, tycker du själv att dessa snorungar på filmen ser ut att vara människor som det går att prata med ?
Deras ordföråd sträcker sig till död och hora.
Men läs igen, snälla. Jag säger inte att jag vet att vakten gjort fel. Vad jag säger är att det ser jävligt fel ut med en 130kg bjässe som sätter handbojor på och slänger ner ett pyttelitet barn på marken. Sen är jhan säkert jätteouppfostrad och allt och en riktig lite skitunge. Det ser ändå jävligt fel ut. I min värld ger man sig inte på nån som är synbart mindre eller är fler mot en.
Jag skriver också att han säkert förtjänar en uppsträckning men det missade du tydligen också. Han kanse även förtjänade den här behandlingen. Men varken du eller jag var där och då ska man inte sitta och tro att man vet allt. Killen skriker hora. Oj, vad hemskt. Det får ungar i skolan höra dagligen och det är inte bra, men tillräckligt för att sätta en 12-åring i handfängsel och trycka upp mot väggen.
Varför är lillkillen så förbannad då? Han har fått handfängsel. Frågan är för vad. Det vet vi inte, men jag vet att jag hade varit sjukt förbannad om nån hade satt det på mig oberättigat. Sen hade jag nog inte visat det, för det hade bara blivit värre. Men återigen, killen är tolv år.
Tror du vakten fick ont av de där små skrapningarna?
Tillräckligt för att slänga ner barnet i marken och trycke ner honom? Sluta snacka om det där som sparkar och slag. Det är ju precis lika töntigt som att vakten slår med batongen i luften. Det är ju förstås för att få ut batongen. Folk här har fan inte mycket bättre verklighetsförankring än Aftonbladet ibland.
Var har jag sagt att jag kör med slapp uppfostran. Jag kommer uppfostra mina ungar till att veta hut i rätt läge men fan inte att vika ner sig och ta skit. Varför har folk så stora problem med barn med starka viljor. Jävla fjantar med komplex antar jag. Ungefär som tunnelbanevakter.
Om du nu är hälften så tuff som du försöker framställa dig bakom din dator ochvskulle ha kommit fram och utdelat en spark mot en av vakterna så skulle du garanterat ha fått veta vad ett 130kg knä i ryggen är.. Det skulle vara en fröjd att se dig ligga där och gråta och ropa efter mamma.. har sett många vuxna gråta...
Och jag säger det igen, hade vakten lagt sin tyngd med knät så hade det fått hemska konsekvenser.. det vet vakten. Man håller den gripne i en låst position så här, börjar Han bråka trycker man lite med knät så blir det lugnt direkt.. varför tror du att Han är så lugn för....
Men som sagt, skulle va kul och se hur tuff du är om du Skulle hamna i en ensam vagn med ett störande klientel.. Då önskade du nog att det fanns någon där för att skydda dig...
Ja, vakter är sjukt farliga. Allvarligt talat, av de jag känner som jobbat som det så är det inga GSP direkt. Sen finns det säkert de som är sjuka i huvudet och sadister finns det troligen gott om i den kåren. Sen är väl en bunt av dem rejält bittra också för att de aldrig kommer komma in på Polishögskolan. Och tur är väl det. Ingen bra kombo.
Vad snackar du för skit om "ensam vagn"? Du vet inte ett skit om mig så håll bara käften istället och sätt dig i din väktarbil och dra streckkod runt p-hus eller nåt annat viktigt.