Väktare brottar ner 12 åring

jetson

Guest
Hyfsat kaxig unge, han har nog boffat lite för mycket krom på senaste :D

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Det som stör mig mest, är vilken otrolig brist på respekt ungdomar har för auktoritet....tror dom att hela livet är ett dataspel eller? utan konsekvenser?

Fast det där säger ALLA generationer om "dagens" ungdomar. Finns till och med citat från 2000 år gammla böcker där man menar att "dagens ungdomar har alldeles för stor brist på respekt, det var bättre på min tid!".

Minns att jag själv kunde vara ett jävla otyg om jag var med fel grupp vänner på den tiden. :D

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Tycker dom sköter det bra.

Orsak och konsekvens fick jag lära mig tidigt så jag kunde det i 12-årsåldern.

Jag gick även i skolan och fick på så vis ett större ordförråd än "Jävla hora".

Pojkjävlarna behöver lite uppläxning, han blir en av de som hatar ordningsmakten resten av livet, men han kommer troligen aldrig göra om sitt misstag.
Fattar inte vad folk ser som fel, enda jag ser är brist på omdöme hos ungen och brist på uppfostran från föräldrarnas sida.

När man är 12 tål kroppen rätt mycket stryk, och bli återställd på typ en dag, så inihelvete som man slog sig hade nog orsakat diverse sjukdagar idag... :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Såg precis "white trash" morsan på nyheterna och inslaget. Förstår inte vad man ska uppröras över. Det är ju inte så att ungen blir misshandlad.

Lite hårda tag får han väl tåla om han är uppkäftig och tuff inför sina kompisar mot väktarna. Sedan har jag normalt sett inte mycket till övers för väktare. I alla fall inte för den typen som gärna vill visa sin makt. Syftar givetvis på "anabola" pumpad "misslyckad polis kandidat" personligheterna. Finns allt för många sådana där ute tyvärr.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det behövs inte så mycket för att göra skada om det träffar fel.
Jag trissade en på förra träningen så hon slog ordentligt till slut, träffade näsan på mig och blodet forsade. Kvinna 40+ som nog väger ungefär 50kg. :gnissla

oj, jösses! :galen Dom måste nog operera de skadorna snarast för om du väntar tills imorgon så har dom nog läkt.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag såg inte en väktare någonstans o jag tyckte ordningsvakterna skötte det relativt bra.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Idiotunge som borde ha fått ett rejält kok stryk av sina kära föräldrar, som antagligen har varit för upptagna med att dricka boxvin hos grannarna under uppväxten.
Visst kan man ha åsikter angående ordningsvakternas "burdusa" gripande, det går alltid att förbättra saker och ting och det är lätt att komma på vad i efterhand.
Men antagligen så gjorde de det bästa av situationen och ingen skada är ju skedd så vad fan bråkas det om?
Skicka ungen till en terapeut och ge honom lite yrkesmässig praktik så att det blir människa av honom, innan han blir förtappad som 90% av ungarna nu för tiden som spelar tv-spel och chattar hela dagarna.

Och återinför genast barnaga, först då får vi bukt med problemen :fakta

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
Föräldrarna uttalade sig i radio stockholm om det inträffade, han skulle ju bara åka mellan vagnarna med kompisarna. Deras lilla ängel hade inte gjort något fel:rolleyes:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
oj, jösses! :galen Dom måste nog operera de skadorna snarast för om du väntar tills imorgon så har dom nog läkt.

Ähh, lite får man tåla. Men jag tycker nog allt att en ordningsvakt ska få ta det säkra före det osäkra, de ska inte behöva ta stryk. Han kanske dessutom var rädd för att ungen skulle ha kniv på sig?

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Föräldrarna uttalade sig i radio stockholm om det inträffade, han skulle ju bara åka mellan vagnarna med kompisarna. Deras lilla ängel hade inte gjort något fel:rolleyes:

Nä men, så sött:rolleyes:

Inte för att jag är tvärsäker, men om han nu åkt mellan vagnarna så tror jag inte att han fick handfängsel för det, något mer borde väl legat bakom, t.ex ett uppträdande som gjorde att vakterna fann det för gott att passificera honom innan han snubblade och slog sig på på något trubbigt föremål.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag säger inte att vakten agerade helt fel eftersom omständigheterna inte helt kommer fram, men killen är ju bara ett litet barn och av det man ser så är han ju mest lite kaxig. Det ska väl inte krävas våld, nedbrottning och handbojor för att hålla kvar honom där?

Hade jag råkat komma förbi och sett detta och lillkillen hade varit min son så hade jag utan att tveka använt vaktens huvud som fotboll så många gånger jag hunnit. Det tror jag inte jag är ensam om. Sen får den andre vakten göra som han vill men bearnaiseälskaren hade fått synliga skador för en lång tid framöver. Sen hade jag väl läst lusen av pojken också men det är fan inte nåt fetto till tunnelbanevakt som gör med mina barn, det är en sak som är säker. Speciellt inte genom att trycka sitt feta knä mot ryggen.

Hur vore det istället om man la lite kraft på att ta hand om det riktiga buset? Men det vågar man väl inte som vanligt. Det har ju Securitasväktarna sagt till mig ett flertal gånger. Att man helst inte konfronteras med inbrottstjuvar vid inbrott tex.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag säger inte att vakten agerade helt fel eftersom omständigheterna inte helt kommer fram, men killen är ju bara ett litet barn och av det man ser så är han ju mest lite kaxig. Det ska väl inte krävas våld, nedbrottning och handbojor för att hålla kvar honom där?

Hade jag råkat komma förbi och sett detta och lillkillen hade varit min son så hade jag utan att tveka använt vaktens huvud som fotboll så många gånger jag hunnit. Det tror jag inte jag är ensam om. Sen får den andre vakten göra som han vill men bearnaiseälskaren hade fått synliga skador för en lång tid framöver. Sen hade jag väl läst lusen av pojken också men det är fan inte nåt fetto till tunnelbanevakt som gör med mina barn, det är en sak som är säker. Speciellt inte genom att trycka sitt feta knä mot ryggen.

Hur vore det istället om man la lite kraft på att ta hand om det riktiga buset? Men det vågar man väl inte som vanligt. Det har ju Securitasväktarna sagt till mig ett flertal gånger. Att man helst inte konfronteras med inbrottstjuvar vid inbrott tex.

Äääähh... Det där gjorde den lille gossen gott, vare sig det var din eller nån annans grabb... Hade det vart min grabb så hade jag sagt till han att så går det om man är kaxig i onödan... Att låta en grabb få bete sig hur som hellst genom sin uppväxt utan att någon vuxen ryter till är knappast bra för samhället...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha