Väktare brottar ner 12 åring

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
just i ögonblicket han brottar ner killen, så ligger den mesta tyngden på knät och det på en yta som bara är några cm stort. du kan räkna ut själv vad för tryck/cm2 det kan tänkas handla om och det på en 12-årig kille vars fysik är långt ifrån färdigutvecklad.

Skulle han lägga sin tyngd mot pojkens rygg skulle den gå av, det vet OV'n mkt väl om. Han är inte dum. Det händer varje dag.. Han håller knät emot för att markera, börjar han försöka ta sig upp markerar han genom att lägga lite vikt på som räcker för att snorungen ska fatta att det är lika bra att ligga still

Men fortsätt klaga på dom som tar hand om skiten i vår tunnelbana..

VI kanske skulle ta bort dom helt, skulle vara jävla kul och se alla balla jävlar här bakom sina datorer när dom skulle ta sig hem kommunalt mitt i natten efter en fyllekväll...

Har sett tuffa 25-30 åriga svenskar stå och gråta efter som fått spö av ett gäng 12åringar från tensta.. Då är det inte lika ballt längre..Som det är att sitta och snacka en massa skit bakom sin dator.. Skit som man inte vet något om överhuvud taget

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Det är ju när killen börjar "sparka" eller snarare klättra med fötterna på väktarens ben, som väktaren lägger ner honom. Det enda upprörande jag kan se i den där filmen är ett misslyckat föräldraarbete.

precis min poäng; det var inte en spark. mer att lillillen la sin fot på väktarens ben. måste gjort väldigt ont dock. väktaren platsar nog i tråden 'only in sweden' och är av den lättkränkta typen. han kanske glömde läsa jobbeskrivningen?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
just i ögonblicket han brottar ner killen, så ligger den mesta tyngden på knät och det på en yta som bara är några cm stort. du kan räkna ut själv vad för tryck/cm2 det kan tänkas handla om och det på en 12-årig kille vars fysik är långt ifrån färdigutvecklad.

Vad som händer i det ögonblicket kan varken du eller jag se så du får diskutera det med någon annan.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Är inte handfängsel ganska högt upp på våldstrappan? Tror det hade räckt att hålla fast han och så får den andra vakta. Att handfängsla och sen stå och lyfta upp armen bakom ryggen tar jag som övervåld när man beaktar storleksskillnaden. I övrigt tyckte jag de skötte det bra.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Hälsa från mig också. :tummenupp

Hah! Jag var lite för snabb med att skriva det. Han är dock ohemulskt lik honom.

Angående filmen så tycker jag att det ser rätt snyggt skött ut. Ungen trilskas trots tillsägelse och börjar sedan sparka på väktaren. Han får smaka betong.

Cause and effect.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Hah! Jag var lite för snabb med att skriva det. Han är dock ohemulskt lik honom.

Angående filmen så tycker jag att det ser rätt snyggt skött ut. Ungen trilskas trots tillsägelse och börjar sedan sparka på väktaren. Han får smaka betong.

Cause and effect.

Fan. Du ljugde. Ja e krengkt. :mad:

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
oavsett anledning, dumma kids etc etc, så finns det en skaderisk som kan ge bestående men för lillkillen, med tanke på att väktaren (som väger minst 100kg) lägger det mesta av sin tyngd på lillkillen. dessutom är han handbojad.

en såpass ung person, som fortfarande utvecklas fysiskt, har väldigt lätt att få skador som kan ge men för livet. det borde väktaren ha förstått och ska dessutom vara del i deras utbildning.

en sån här väktare, är definitivt olämplig eftersom han väldigt uppenbart, inte kan bedöma situationen.

Han lägger tryck mot röven, precis så som man ska göra.
Polisen däremot har ju gjort bort sig genom att ge pundare men för livet när dom satt knät i ryggen.

tkdrille

Guest
Helt rätt att han viftar fram batongen. Stod ju en jävla massa nervösa skitungar och hetsade vakterna. Men får inte vakterna sätta gränsen ? Låta dem kanske slå han först ?
Vakten ska klart få jobba kvar så blir vi av med alla snorungar som springer runt och stör sig =)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Rätt skönt att se :)
Små wannabe wangsta ungar som behöver lära sig ett och annat.

Med tanke på allt ungen och hans polare skrek runt omkring vakterna är jag förvånad att ungarna inte fick på truten. Jag hade i alla fall satt handfängsel på ett par fler i inväntande på polisen. Har inte föräldrarna lärt ungarna att man inte beter sig på detta vis ska de bli tillrätta visade av lagens arm.

Själv gillar jag varken ordningsvakter eller poliser men för det måste jag kunna avgöra enligt min moral vad som är okej och inte okej.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Samtidigt som jag inte har något emot att ungar som bråkar läxas upp så kan jag inte gå ifrån det faktumet att vakterna på som går på stationerna i Stockholm är blockmongon som drar batong och smäller på folk så fort dom får chansen. Riktigt osympatiska typer i största allmänhet.

Således en batalj mellan två parter där båda är föremål för mitt förakt. :yoparty

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Samtidigt som jag inte har något emot att ungar som bråkar läxas upp så kan jag inte gå ifrån det faktumet att vakterna på som går på stationerna i Stockholm är blockmongon som drar batong och smäller på folk så fort dom får chansen. Riktigt osympatiska typer i största allmänhet.

Således en batalj mellan två parter där båda är föremål för mitt förakt. :yoparty

Kan mao inte bli bättre då? :)

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
oavsett anledning, dumma kids etc etc, så finns det en skaderisk som kan ge bestående men för lillkillen, med tanke på att väktaren (som väger minst 100kg) lägger det mesta av sin tyngd på lillkillen. dessutom är han handbojad.

en såpass ung person, som fortfarande utvecklas fysiskt, har väldigt lätt att få skador som kan ge men för livet. det borde väktaren ha förstått och ska dessutom vara del i deras utbildning.

en sån här väktare, är definitivt olämplig eftersom han väldigt uppenbart, inte kan bedöma situationen.

Tyvärr är det precis tvärt om; skaderisk ökar med åldern. Mjukare och flexiblare skelett, hög rörlighet i leder, ingen muskelstelhet är attribut som barn (oftast) har.

Och dessutom, har man en så stor käft som den där ungen så förtjänar man storstryk. Är förvånad att vakterna va så lugna.

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM

Konstigt, jag har gått förbi flera stycken vakter utan att få stryk, en gång frågade jag om vägen och fick ett trevligt och artigt bemötande, inte ens handfängsel hotades det med.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
jag menar att väktaren redan hade situationen under kontroll, dessutom gjorde han en fuling när han stack högerarmen mellan killens handbojade armar och lyfte upp sin egen arm, för att försvåra för killen, det var ju knappast som så att lillkillen sparka och skrek som en crackpåverkad snubbe, han gormade mest och det är ju fan inte farligt.

att han dessutom drar upp sin batong för att han känner sig 'hotad' visar också på hans olämplighet som väktare. är du 2m och väger 100kg+ räcker redan det för att låta kidsen gorma så mkt som de vill, utan att han själv gör nåt och bara väntar in polisen.

men för att göra dig lite gladare, så var det här egentligen ingen big deal :)

Det behövs inte så mycket för att göra skada om det träffar fel.
Jag trissade en på förra träningen så hon slog ordentligt till slut, träffade näsan på mig och blodet forsade. Kvinna 40+ som nog väger ungefär 50kg. :gnissla

Saxat från Aftonhoran:
– Det hade det kunnat hanteras på annat sätt. Det hör till saken att vakterna blir provocerade, blir kallade könsord bland annat. Men det ska ju en vakt tåla, allra helst när det kommer från småungar, säger SL:s pressekreterare.

Ett ärende rörande misstänkt tjänstefel upprättades på plats, men lades snart ner av åklagare.
Ska utredas

Filmen dök upp på Youtube först 3 oktober – och nu ska SL undersöka ärendet igen. Ordningsvakten, som är anställd av Nordisk bevakningstjänst, arbetar nämligen kvar på SL:s perronger.

– Vi kommer att prata med vakten om händelsen, förhoppningsvis nästa vecka. Det är viktigt att säga att det är utrett av polis också och de har ganska omgående skrivit av det här. Vi har ingen polisiär befogenhet att utreda tjänstefel, men vi har intresse av att folk som jobbar i vår miljö är lämpliga att göra det."

Vilken fegis till chef. Stå bakom personalen istället och framför att man tar allvarligt på den typen av kränkningar. Att de ska förväntas ta massa skit från snorungar är makalöst. :död

Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Varför inte sätta ner ungen på marken?
Det finns ju ingen anledningen att stå och hålla honom i ett grepp när han är handfängslad.

I övrigt kanske det var att ta i lite väl mycket att lägga ner honom för att han sätter foten på väktarens ben.

Samtidigt måste ju ungen lära sig nån gång, varför inte i i tidig ålder istället för när han är 18 och kan dela ut mycket mer skada. ;)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...