Softishman
Fixare
Han fick vad han förtjänade PUNKT SLUT!!!!!
just i ögonblicket han brottar ner killen, så ligger den mesta tyngden på knät och det på en yta som bara är några cm stort. du kan räkna ut själv vad för tryck/cm2 det kan tänkas handla om och det på en 12-årig kille vars fysik är långt ifrån färdigutvecklad.
Det är ju när killen börjar "sparka" eller snarare klättra med fötterna på väktarens ben, som väktaren lägger ner honom. Det enda upprörande jag kan se i den där filmen är ett misslyckat föräldraarbete.
just i ögonblicket han brottar ner killen, så ligger den mesta tyngden på knät och det på en yta som bara är några cm stort. du kan räkna ut själv vad för tryck/cm2 det kan tänkas handla om och det på en 12-årig kille vars fysik är långt ifrån färdigutvecklad.
Vad som händer i det ögonblicket kan varken du eller jag se så du får diskutera det med någon annan.
Skulle han lägga sin tyngd mot pojkens rygg skulle den gå av
Nämen! Det är min lumparpolare som skickar honom i golvet. Jag måste ringa och gratulera till "a job well done"!
Hälsa från mig också.
Hah! Jag var lite för snabb med att skriva det. Han är dock ohemulskt lik honom.
Angående filmen så tycker jag att det ser rätt snyggt skött ut. Ungen trilskas trots tillsägelse och börjar sedan sparka på väktaren. Han får smaka betong.
Cause and effect.
oavsett anledning, dumma kids etc etc, så finns det en skaderisk som kan ge bestående men för lillkillen, med tanke på att väktaren (som väger minst 100kg) lägger det mesta av sin tyngd på lillkillen. dessutom är han handbojad.
en såpass ung person, som fortfarande utvecklas fysiskt, har väldigt lätt att få skador som kan ge men för livet. det borde väktaren ha förstått och ska dessutom vara del i deras utbildning.
en sån här väktare, är definitivt olämplig eftersom han väldigt uppenbart, inte kan bedöma situationen.
Samtidigt som jag inte har något emot att ungar som bråkar läxas upp så kan jag inte gå ifrån det faktumet att vakterna på som går på stationerna i Stockholm är blockmongon som drar batong och smäller på folk så fort dom får chansen. Riktigt osympatiska typer i största allmänhet.
Således en batalj mellan två parter där båda är föremål för mitt förakt.
oavsett anledning, dumma kids etc etc, så finns det en skaderisk som kan ge bestående men för lillkillen, med tanke på att väktaren (som väger minst 100kg) lägger det mesta av sin tyngd på lillkillen. dessutom är han handbojad.
en såpass ung person, som fortfarande utvecklas fysiskt, har väldigt lätt att få skador som kan ge men för livet. det borde väktaren ha förstått och ska dessutom vara del i deras utbildning.
en sån här väktare, är definitivt olämplig eftersom han väldigt uppenbart, inte kan bedöma situationen.
Samtidigt som jag inte har något emot att ungar som bråkar läxas upp så kan jag inte gå ifrån det faktumet att vakterna på som går på stationerna i Stockholm är blockmongon som drar batong och smäller på folk så fort dom får chansen. Riktigt osympatiska typer i största allmänhet.
Således en batalj mellan två parter där båda är föremål för mitt förakt.
jag menar att väktaren redan hade situationen under kontroll, dessutom gjorde han en fuling när han stack högerarmen mellan killens handbojade armar och lyfte upp sin egen arm, för att försvåra för killen, det var ju knappast som så att lillkillen sparka och skrek som en crackpåverkad snubbe, han gormade mest och det är ju fan inte farligt.
att han dessutom drar upp sin batong för att han känner sig 'hotad' visar också på hans olämplighet som väktare. är du 2m och väger 100kg+ räcker redan det för att låta kidsen gorma så mkt som de vill, utan att han själv gör nåt och bara väntar in polisen.
men för att göra dig lite gladare, så var det här egentligen ingen big deal
Saxat från Aftonhoran:
– Det hade det kunnat hanteras på annat sätt. Det hör till saken att vakterna blir provocerade, blir kallade könsord bland annat. Men det ska ju en vakt tåla, allra helst när det kommer från småungar, säger SL:s pressekreterare.
Ett ärende rörande misstänkt tjänstefel upprättades på plats, men lades snart ner av åklagare.
Ska utredas
Filmen dök upp på Youtube först 3 oktober – och nu ska SL undersöka ärendet igen. Ordningsvakten, som är anställd av Nordisk bevakningstjänst, arbetar nämligen kvar på SL:s perronger.
– Vi kommer att prata med vakten om händelsen, förhoppningsvis nästa vecka. Det är viktigt att säga att det är utrett av polis också och de har ganska omgående skrivit av det här. Vi har ingen polisiär befogenhet att utreda tjänstefel, men vi har intresse av att folk som jobbar i vår miljö är lämpliga att göra det."
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari