Åh tusan, en tjej jag känner ligger någonstans i ovan spann iaf. Anestesi kör hon.Kjelle skrev:Tror ingångslönen som nyexaminerad på sjukhuset i Örebro ligger runt ca 16-17.000:-.
Åh tusan, en tjej jag känner ligger någonstans i ovan spann iaf. Anestesi kör hon.Kjelle skrev:Tror ingångslönen som nyexaminerad på sjukhuset i Örebro ligger runt ca 16-17.000:-.
Markus skrev:Åh tusan, en tjej jag känner ligger någonstans i ovan spann iaf. Anestesi kör hon.
Kjelle skrev:Annan ort, vidareutbildad (anestesi=1 år extra studier), kanske arbetat länge?
gladh skrev:Från dig tar jag det som en komplimang.
gladh
Domifuling skrev:Förmodligen tillräcklig komplimang för att inte svara på frågan. Jobbar du som politiker eller vågar du bara i allmänhet inte när det blir jobbigt?
gladh skrev:Det är ingen hemlighet att jag är politiskt engagerad. Det är inte heller någon hemlighet att jag är sosse.
gladh
Markus skrev:Det har jag missat, vad gör du - lite mer exakt?
Markus skrev:Det har jag missat, vad gör du - lite mer exakt?
Domifuling skrev:"Föresten, du som förespråkar att alla är lika värda, gäller inte det den raddan diktatorer du räkna upp nyss?"
gladh skrev:Jorå, samma absoluta värde. Människor som begått ohyggliga grymmheter absolut. Dock ska de dömmas och interneras. Förmodligen det bästa sättet att läka de sår de rivit upp. Sanningskommissionen i Sydafrika var ett bra exempel på hur man kunde hålla samman ett land efter stora demokratiska reformer. Enda problemet (och iofs möjligheten till att genomföra sanninskommissionens arbete) var att man fick åtalsimmunitet efter att ha framträtt inför kommissionen.
Hur man har hanterat Milosevic i Haagdomstolen är ett annat bra exempel.
gladh
Miss_Orchidee skrev:Undrar vilken värld denna tjejen lever i egentligen? om du får ett välbetalt jobb utan utbildning så kan du väll slå mig en pling för jag vill veta tricket
Miss_Orchidee skrev:Undrar vilken värld denna tjejen lever i egentligen? om du får ett välbetalt jobb utan utbildning så kan du väll slå mig en pling för jag vill veta tricket
gladh skrev:Det är ingen hemlighet att jag är politiskt engagerad. Det är inte heller någon hemlighet att jag är sosse.
Jag är dock inte yrkespolitiker, jag tillhör kategorin politiskt intresserad allmänhet som tröttnat på gnällattityden och faktiskt försöker påverka.
gladh
Domifuling skrev:Så om folk uppfyller vissa kriterier (som du bestämmer) är dom lika värda?
gladh skrev:Vill du inte fatta eller?
Alla människor är lika värda och ska samma möjligheter. Svårt?
I diktatorfallet så innebär de att de ska ha möjlighet till en rättvis dom, tex Haagdomstolen.
gladh
Kjelle skrev:DETTA var intressant!
Tycker du att du får möjlighet att göra det? Påverka, menar jag. Tycker själv politiken i sig helt kört fast i Sverige idag. Inget nytänkande, bara floskler, dogmer och halvförlegad ideologi ("Ingen privat vård!", "Sänkta skatter!", "Vi satsar på vård-skola-omsorg!), allt medan det mesta av värde i landet är på väg åt helvete.
Lyckas då påverka/förändra något i detta klimat av betongrövar är du en bättre man än dom flesta....
Domifuling skrev:Men jag får väll bara hämta tillbaka min skatt i form om socialbidrag om jag inte har förmågan att sköta mig själv eller lura systemet? Eller hur menar du att alla är lika värda?
gladh skrev:Jag hade sett ganska så mycket av politikerförakt runt omkring mig innan jag bestämde mig för att ta steget och bli aktiv. Jag köpte inte gnället om att man inte kan påverka. Mao ett sätt att överbevisa att man inte behöver vara infödd i organisationen för att få möjlighet att göra något.
Medlem sedan 4 år och fått möjligheten att debattera, påverka och oxå bidra till det allmänna. Mycket job som är lågarvoderat, ännu mera job som är oarvoderat och förvånansvärt mycket vettiga människor som är allt annat än dogmatiska.
Visst förekommer det nepotism, kotteri och totalpuckade beslut. Men inte alls i den utsträckning som media vill framställa det som.
Kort och gott: ja man kan påverka i liten utsträckning - som sig bör i en demokrati.
gladh
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |