Domifuling
Ny medlem
gladh skrev:Den dagen du inte likaställer människovärde med monetärt värde, den dagen kommer du att förstå.
gladh
Förklara istället för att försöka smita.
gladh skrev:Den dagen du inte likaställer människovärde med monetärt värde, den dagen kommer du att förstå.
gladh
gladh skrev:Jag hade sett ganska så mycket av politikerförakt runt omkring mig innan jag bestämde mig för att ta steget och bli aktiv. Jag köpte inte gnället om att man inte kan påverka. Mao ett sätt att överbevisa att man inte behöver vara infödd i organisationen för att få möjlighet att göra något.
Medlem sedan 4 år och fått möjligheten att debattera, påverka och oxå bidra till det allmänna. Mycket job som är lågarvoderat, ännu mera job som är oarvoderat och förvånansvärt mycket vettiga människor som är allt annat än dogmatiska.
Visst förekommer det nepotism, kotteri och totalpuckade beslut. Men inte alls i den utsträckning som media vill framställa det som.
Kort och gott: ja man kan påverka i liten utsträckning - som sig bör i en demokrati.
gladh
Domifuling skrev:Vad har du påverkat?
Domifuling skrev:Förklara istället för att försöka smita.
gladh
gladh skrev:Rent konkret har jag varit med om att avslå forskning som skulle inneburit svåra ingrepp i patienters integritet. Väldigt osexigt och smått. Men jag har åtminstone bidragit.
gladh
Domifuling skrev:Men jag får väll bara hämta tillbaka min skatt i form om socialbidrag om jag inte har förmågan att sköta mig själv eller lura systemet? Eller hur menar du att alla är lika värda?
Domifuling skrev:Förklara istället för att smita.
oFFkeFF skrev:Jag är inte sosse, men jag har inga problem att läsa vad gladh skriver..
t-rex skrev:Men shit, det där var väl redan utrett?
Den enda gången det är gångbart att sätta pris på folk är när man skall anställa dem. Som väl är behöver man inte ett anställningskontrakt för att få leva.
Domifuling skrev:Du har 2 dödligt sjuka, en av dom kommer dö hur du än gör. Hur prioriterar du om man inte kan sätta pris på någons huvud? Låter du båda dö?
Domifuling skrev:Men förklara då för en funtad.
Domifuling skrev:Du har 2 dödligt sjuka, en av dom kommer dö hur du än gör. Hur prioriterar du om man inte kan sätta pris på någons huvud? Låter du båda dö?
oFFkeFF skrev:"Den dagen du inte likaställer människovärde med monetärt värde, kommer du att förstå" är det gladh skriver.
D.v.s människovärde räknas inte i pengar.
Domifuling skrev:Det är jag helt med på. Men vad är värde om nu alla är värda samma och vad är det jag kommer förstå?
Domifuling skrev:...Men vad är värde ...
oFFkeFF skrev:Då räddar man den man kan rädda.
oFFkeFF skrev:Vad gäller sjukvårdsetik, finns det ett etiskt råd, som fungerar någorlunda.
oFFkeFF skrev:Med de saker du skrivit tidigare i tråden, så tror jag inte du kommer förstå, förrän den dagen du själv faller, ingen hjälper dig, spottar på dig och anser dig värdelös..
Människovärde, är egentligen vad man har rätt till som människa. D.v.s du är inte någons slav, du är värd ett korrekt bemötande etc.
gladh skrev:Någonstans långt nere i det bottenlösa mörkret hör jag ljud av rostiga kugghjul som motvilligt börjar röra på sig. Kanske även ljudet av ett mynt som trillar ner.
gladh
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |