Välbetalt yrke?

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
gladh skrev:
Vilket innebär att du är en ganska så hygglig prick som inte alls går till personangrepp eller dylikt. Yea right.

gladh

Skulle nog vilja säga att jag är trevligare än dom flesta. Tom en hel del politiker som vänner.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Domifuling skrev:
Skulle nog vilja säga att jag är trevligare än dom flesta. Tom en hel del politiker som vänner.
Jag tror mer det gäller vem du verkat vara på forumet och då främst i denna tråd.
Sen att du är hygglig och trevlig privat vet vi ju inte alls om.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Domifuling skrev:

Vilket skulle innebära att om man har politiker som vänner så blir man automatiskt en hygglig prick. Skulle inte tro att det finns nån korrelation där.

gladh

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Domifuling skrev:

Kom osökt och tänka på

"Karlsson! Karlsson! Världens bästa Karlsson,
Vackra, snälla, lagom tjocka Karlsson,
Genomkloka, underbara Karlsson!
Undra på att alla alla gillar mej.......
Karlsson! Karlsson! Hej, här kommer Karlsson!
Maka på er för nu kommer Karlsson,
Ja, här kommer världens bästa Karlsson,
Nu ska alla hurra högt för mej.
"

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Silwer skrev:
Jag tror mer det gäller vem du verkat vara på forumet och då främst i denna tråd.
Sen att du är hygglig och trevlig privat vet vi ju inte alls om.

Faktiskt så får folk tycka vad dom vill om mig, det tycker jag om iaf, att folk får tycka precis vad dom vill. Jag baserar ju mitt tycke för andra utifrån vad jag ser här. Tycker tex att gladh verkar vara en kul prick även om han verkar vara lite väl mycke tårtbagare.

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
gladh skrev:
Vilket skulle innebära att om man har politiker som vänner så blir man automatiskt en hygglig prick. Skulle inte tro att det finns nån korrelation där.

gladh

Snarare tvärt om ifall du frågar mig. Nu lägger du egna tankar i mina ord igen. Läs vad jag skriver inte vad du tror att jag menar =P

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Markus skrev:
Ja men det är ju skillnad. Vi är (s), vi gör vad vi vill. Always has, always will.

Nope, här inne verkar det som om det bara är jag som delar åsiktsgemenskap med (s). Fast om du tycker att det är aldeles för liberala idéer om mäniskovärdets okränkbarhet så är det bara att ge sig in i diskussionen och komma med en tanke, eller kanske en teori, eller varför inte en åsikt.

gladh

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Domifuling skrev:
Snarare tvärt om ifall du frågar mig. Nu lägger du egna tankar i mina ord igen. Läs vad jag skriver inte vad du tror att jag menar =P

Skriv då så att vi inte missupfattar dig, om det nu skulle störa dig.

gladh

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
gladh skrev:
Nope, här inne verkar det som om det bara är jag som delar åsiktsgemenskap med (s). Fast om du tycker att det är aldeles för liberala idéer om mäniskovärdets okränkbarhet så är det bara att ge sig in i diskussionen och komma med en tanke, eller kanske en teori, eller varför inte en åsikt.

gladh

Hinner inte lägga så mycket tid som det skulle ta att reda ut begreppen för er. :hihi

Atta alla människor är lika mycket värda... Definiera först värde, sedan kan ni återuppta diskussionen- den är helt obegriplig nu.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Domifuling skrev:
Mest spydig (inte mot rådet dock) men framförallt så skapas etiska rådet för att.. värdera människoliv.. men är inte det helt fel? Jämnt?

Domifuling skrev:
Om bägge var lika friska i övrigt så hade jag utan tvivel valt att försöka rädda den yngre. Av samma anledning som nämnts ovan. Jag skulle inte gjort det helt kännslokallt men jag skulle försöka se det som det faktiskt är, jag räddar livet på någon.

Domifuling skrev:
Absolut, du sätter värde på två människors liv.

Du har missat något fundamentalt, hoppas jag i alla fall. Att man räddar sin pappa före en främling, eller har tillsatt ett råd för att kunna avgöra hur man ska prioritera i vården har ingenting med värdering av människor att göra. Samtidigt som jag personligen inte hade bytt bort min pappa mot att rädda två okända människors liv vid tex en eldsvåda så anser jag inte att han ska kunna åberopa andra rättigheter, att han ska få vård före en nerdekad alkis, att han ska leva under andra lagar osv. Jag tycker inte att han har mer rätt till ett lyckligt och friskt liv än heroinisterna nere på Sergels torg.

Domifuling skrev:
Tja, gå till socialen och se hur det går till när folk får socialbidrag.

Ok, vad ska jag titta efter? Hur socialen värderar folk olika mycket? I så fall, på vilket sätt?

Domifuling skrev:
Jag tycker anna lindhs mördare är mindre värd än anna lindh för att anna lindh var bra för omvärlden, det är inte hennes mördare.

Ett något mer bristfälligt svar än vad jag önskade, men ok, du menar att människovärde ska definieras av hur bra man är för sin omvärld? Hur ska detta högre värde gestalta sig? Vilka privilegier ska man få? Samt inte minst, hur ska de riktigt onyttiga människorna behandlas? De som inte alls gör mycket för sin omvärld? Hur ska man skilja ut dem från "de värdefulla"?

Domifuling skrev:
Nej det är inte enbart denna situationen jag menar, jag menar att ifall det uppstår en situation där vi måste värdera så skall man inte blint stå och skaka och säga att det är fel. Du behöver nog inte oroa dig, jag är ganska sund och gör mer för min omvärld än dom flesta

Kan du ge ytterligare exempel? Jag anser inte ens att ditt första har något med människovärde att göra, som jag förklarat innan. Eftersom detta började med att du gav dig in i debatten om att folk på samhällets botten inte förtjänar skattebetalarnas pengar kan du kanske relatera till det?
Jag är alltid orolig när jag debatterar med folk som anser att människor har olika värde. Speciellt den slingriga och hala typen som lämnar nödutgången öppen och aldrig står för vad de tycker.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Hinner inte lägga så mycket tid som det skulle ta att reda ut begreppen för er. :hihi

Atta alla människor är lika mycket värda... Definiera först värde, sedan kan ni återuppta diskussionen- den är helt obegriplig nu.

Jag förstår den alldeles utmärkt, vilket ger mig en kväljande och äcklig känsla i maggropen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Det får du nog titta i månen efter.

Det här är nog precis det som 'denfule' eller vad han nu kallar sig menar med provokation. Att du, kristoffer, i det här fallet ger små passningar till dina gelikar om mig. Om du vill framföra en åsikt om mig publikt så skulle jag uppskatta om du tar det med mig, men det lär jag väl få se mig i månen efter...

Pangbruden

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Yamaha
Miss_Orchidee skrev:
Undrar vilken värld denna tjejen lever i egentligen? om du får ett välbetalt jobb utan utbildning så kan du väll slå mig en pling för jag vill veta tricket :tummenupp

Själv jobbar jag deltid på 2 jobb.... och jag hoppas på något bättre, men ingen kommer leta upp dig och viffta med en fet lönechek om du inte är välutbildad! om ens då.

Förresten...snyggt namn. :död :rolleyes:

Vem har sagt att jag inte är utbildad, hade du läst tråden och följt mina inlägg hade du sett att jag kämpat 3 år på högskola och läst data men om du vore allmänbildad hade du troligtivs vetat om att det inte finns så mkt datajobb numera. Då jag inte är flyttbar pga en 1 åring så måste jag försöka hitta nya vägar. Jag menar inte att jag vill ha ett jobb som ger 30 papp i månaden jag är nöjd om jag får 18 500 och uppåt huvudsaken är att jag trivs med jobbet. Dock vill jag inte behöva kämpa 3 år på högskola igen och ta studielån utan jag vill kunna gå en utbildning som kanske ger viss lön under utbildningstiden eller en utbildning som garanterar jobb efteråt. Kan ingen försöka förstå mitt dilemma?? :huvet Sitter man med barn och hus så vill man ju ha en hyfsad lön ändå för att kunna försörja sig. Mitt senaste jobb hade som tidigare nämnts en lön på över 19 000. Jag vill ju gärna hamma i ungefär samma nivå igen för att kunna leva ett normalt liv och slippa bidrag och skit.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Pangbruden skrev:
Vem har sagt att jag inte är utbildad, hade du läst tråden och följt mina inlägg hade du sett att jag kämpat 3 år på högskola och läst data men om du vore allmänbildad hade du troligtivs vetat om att det inte finns så mkt datajobb numera. Då jag inte är flyttbar pga en 1 åring så måste jag försöka hitta nya vägar. Jag menar inte att jag vill ha ett jobb som ger 30 papp i månaden jag är nöjd om jag får 18 500 och uppåt huvudsaken är att jag trivs med jobbet. Dock vill jag inte behöva kämpa 3 år på högskola igen och ta studielån utan jag vill kunna gå en utbildning som kanske ger viss lön under utbildningstiden eller en utbildning som garanterar jobb efteråt. Kan ingen försöka förstå mitt dilemma?? :huvet Sitter man med barn och hus så vill man ju ha en hyfsad lön ändå för att kunna försörja sig. Mitt senaste jobb hade som tidigare nämnts en lön på över 19 000. Jag vill ju gärna hamma i ungefär samma nivå igen för att kunna leva ett normalt liv och slippa bidrag och skit.

Orkidé går typ i nian så begär inte för mycket nu...
Se till att börja sälja saker, där finns obegränsat med pengar och ingen utbildning krävs. Bara rätt attityd och framåtanda. :Bugar

(Det där med bidrag kommer folk reagera på, flertalet av dem som postar i denna tråd tycker det är en mänsklig rättighet att få bidrag). :mad:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag har gått på socialbidrag, det gjorde jag strax efter jag hade pluggat, blev mosad av en bil när jag körde hoj, sjukskriven ej arbetsförmögen, ej tillräckligt hög sjukpeng för att kunna bo. Så ja, jag har gått på socialbidrag, dessutom under en ganska lång period.
Tror jag kom upp i c:a 2900kr/månad under c:a 18 månader. D.v.s drygt 52000kr, kostade jag kommunen. Tror jag med råge betalat tillbaka de pengarna, och ja, jag är glad att jag fick de pengarna under den tiden, för annars hade jag förmodligen gått under.
Så, ja, jag är ett f.d socialfall som numer slantar en runt 20000kr i månaden i skatt. Är jag mer värd än domifuling, eller mindre? Eller har det någon betydelse överhuvudtaget?
Enligt mitt sätt att se på saken har det iaf ingen betydelse för människovärdet..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Det här är nog precis det som 'denfule' eller vad han nu kallar sig menar med provokation. Att du, kristoffer, i det här fallet ger små passningar till dina gelikar om mig. Om du vill framföra en åsikt om mig publikt så skulle jag uppskatta om du tar det med mig, men det lär jag väl få se mig i månen efter...

Jag har redan offentligt nominerat dig till "Slippery Eel Award". Jag tycker du, Marcus (Jag stavar fan inte mitt namn med K!), har förtjänat den, liksom mina små passningar. Ingen skulle bli gladare än jag om du plötsligt började motbevisa mig och tillkännage var du står.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024