Välj en bra nybörjarhoj!

Vilken är den bästa nybörjarhojen?


  • Antal röstningar
    0

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
SV650 tycker jag :öl

Det är inga problem att köra upp på sin egen hoj som har lärt känna!!
Garagevädningnar bli busenkelt efter ett tag på den "omöjliga" hojen
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Ingen för R1 är inte med och klenare än R1 får man inte ha som förstahoj, det är inte bra.

Gärna en R1 Turbo så man har lite ös när man halkat miltals efter när det råkade svänga lite.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
sege skrev:
Ingen för R1 är inte med och klenare än R1 får man inte ha som förstahoj, det är inte bra.

Gärna en R1 Turbo så man har lite ös när man halkat miltals efter när det råkade svänga lite.

Då får man ändå ta med i beräkningarna att alla kör ifrån R1or (det sägs iaf det så fort nån har kört ifrån nån).
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
gringo skrev:
I min hjärna finns det ingen anledning att köpa en "tråkig" hoj. Lärde mig lika bra på en R-hoj. Antagligen kan du framföra en mc på ett korrekt sätt om du fått mc-kortet. Sen att cykeln kanske går som ett skollat troll har inte med saken att göra tycker jag. Förhopnings har du någon spärr i skallen och framför då inte cykeln över din förmåga..

Vad är det för tråkigt med en BMW Funduro,Yamaha Fazer,Suzuki SV,Suzuki Freewind mfl? Du har roligare på dem som gröngöling än på en R1, utan tvekan.
 

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM Superduke
Röstar som dom flesta andra. Kawasaki ER5an körde jag upp med (privat) och ska ha den nått år till. Helnöjd.
 

gringo

polkarettski
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Lägergatan
Hoj
450 fyrsmäll
Chris Ash skrev:
Vad är det för tråkigt med en BMW Funduro,Yamaha Fazer,Suzuki SV,Suzuki Freewind mfl? Du har roligare på dem som gröngöling än på en R1, utan tvekan.
Jag tror inte att jag skulle haft roligare på de cyklar du nämner. Men man får väl kanske också väga in hur pass mycket "gröngöling" man är..
Tur att smaken är som :arsele
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Chris Ash skrev:
Vad är det för tråkigt med en BMW Funduro,Yamaha Fazer,Suzuki SV,Suzuki Freewind mfl? Du har roligare på dem som gröngöling än på en R1, utan tvekan.

Håller med. "Tråkig" ett begrepp som nybörjare använder på hojar som inte är värsting hojar. Alltså när man varken KAN köra eller vet nåt om hojar så är sådana hojar som faller i kategorin "bra nybörjarhoj" = tråkig, och har därmed "low street cred" vid korvkiosken, vilket i sin tur betyder att man antingen är:

1. Mes
2. Fattig
3. Inte vet ett piss om hojar
4. Alla dom 3 ovan + att man dessutom, troligtvis, är en sopa att köra.

:arsele
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Lokke skrev:
Håller med. "Tråkig" ett begrepp som nybörjare använder på hojar som inte är värsting hojar. Alltså när man varken KAN köra eller vet nåt om hojar så är sådana hojar som faller i kategorin "bra nybörjarhoj" = tråkig, och har därmed "low street cred" vid korvkiosken, vilket i sin tur betyder att man antingen är:

1. Mes
2. Fattig
3. Inte vet ett piss om hojar
4. Alla dom 3 ovan + att man dessutom, troligtvis, är en sopa att köra.

:arsele

Alltså visst, en Yamaha R1,ZX9R och GSXR1000 är skitroliga att köra rakt fram med i ett par veckor innan man vänjer sig vid accelerationen(för det gör man). Dock så kommer man snarare att köra långsammare och lära sig långsammare på dessa än på mer lätthanterliga och snälla hojar som man behöver växla lite och hålla upp kurvhastigheten på för att man ska hänga med på krokväg och bana. När man kört hoj ett tag så fattar man att det är att kurva som är kul och då är det fett med en Funduro eller Fazer.

När jag lägger av med racingen och köper gathoj ska jag ha en fet offroadstånka och köra året runt och på alla underlag, blir inte roligare på gatan än så.... :yoparty
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Du kan få köpa min TRX (orginalskick eller med allt godis) för ett bra nybörjarpris.
Du kommer garanterat inte att tycka den är tråkig.
 

Stimsky

Knäskrap med Bumsen
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Lindome
Hoj
BMW R 1100 S Boxercup replica
Skulle nog slå ett slag för CBR 600F Den mellan 87-90... Lätt att köra Kul men ändå en del sprutt i motorn..
 

Svarvern

Du håller käften när du pratar med mig
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Kristinehamn
Hoj
05 Yamaha R1
öööööööööpppp....nu är jag lite sen här men jag började med en Aprilia Pegaso...och den kommer jag aldrig att äga igen...
 

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Ort
WestCoast
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Kopte en gsxr 600, tyckte den var fin och lagom effekt for nyborjarhoj. Korde forsta gangen idag faktiskt, riktigt kul. Nagra nyborjartips nagon???
 

Mingves

Guest
En sådan här kanske?

//M
 

Bifogat

  • trajja3_web.jpg
    trajja3_web.jpg
    88.6 KB · Visningar: 293

spharv

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Småland
Hoj
Suzuki
Fan va pinsamt!
Någon har dragit upp min gamla tråd igen! :D

Jag är stor nu... Jag HAR ju hoj nu! :lol :lol :lol
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Ducca Monster 900 - Den ska bli kul ;)
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
GSX-R 750 - bra för nybörjaren?

Tänkte åka ner till Tyskland på lördag och köpa mig en finfin GSX-R 750 för en relativt billig penning. Har ju A1-kort så helt grön är jag ju inte men det är ju ändå mer än 80kg tyngre som ska dras runt, är den svår för en inte helt nybörjande nybörjare? Givetvis e skiten strypt och kommer att förbli så, åtminstone i papperna, irl får vi se, man e nog lite feg i början :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top