Välj en bra nybörjarhoj!

Vilken är den bästa nybörjarhojen?


  • Antal röstningar
    0

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Ort
Sävedalen
Hoj
Honda nx 650
Jag har köpt mig en Honda Ns 650, helt ok hoj för att ta körkort med och den kostar bara 300/mån helförsäkring :)
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
men hallååå eller!!!

Du har juh hoppat över SV650!!! :7peta
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Avbryt!

Nu drar vi ett streck här.


________________________________________________________________
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
hornet 600? varför är inte den med?


annars tycker jag att r1 är en bra hoj om man inte är så behärskad att man inte tror man klarar en r1 ska man nog inte köra mc över huvud taget!

r1 eller r6 som förstahoj billiga skrapade finns i drivor på marknaden och reservdelar dräller det om till humana priser!

halvförsäkring rockar! `=)
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Gustav1 skrev:
Avbryt!

Nu drar vi ett streck här.


________________________________________________________________


Tydligen måste jag dra ett till här för att folk ska fatta!

Här:


________________________________________________________________
 

Rosell

Toooourer
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2016 BMW R1200GS ADV, 2014 BMW F800GS ADV
Kawa

Jag har köpt en ny Kawasaki ER-5 som jag varit helnöjd med hittils. Kan inte klaga på draget även om det finns värre...
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
soppatorsken skrev:
Tydligen måste jag dra ett till här för att folk ska fatta!

Här:


________________________________________________________________

Nja, det ser ut som två streck, e det inte ett litet mellanrum mellan dom? Eller har ja en fläck på skärmen.... :rolleyes:

SÅ här ska ett streck se ut! :mattias

_______________________________
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
:confused:
Jag vill oxå dra ett streck över det hela... fast jag vet inte hur.... :gnissla
 

Funker Vogt

Blackbird wannabe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 650 + Yamaha XJ550 *host*
Chris Ash skrev:
Alltså visst, en Yamaha R1,ZX9R och GSXR1000 är skitroliga att köra rakt fram med i ett par veckor innan man vänjer sig vid accelerationen(för det gör man). Dock så kommer man snarare att köra långsammare och lära sig långsammare på dessa än på mer lätthanterliga och snälla hojar som man behöver växla lite och hålla upp kurvhastigheten på för att man ska hänga med på krokväg och bana. När man kört hoj ett tag så fattar man att det är att kurva som är kul och då är det fett med en Funduro eller Fazer.

När jag lägger av med racingen och köper gathoj ska jag ha en fet offroadstånka och köra året runt och på alla underlag, blir inte roligare på gatan än så.... :yoparty

Det där år så djävla sant som det är sagt.

Jag är hyfsat (nåja) högavlönad och kan närsomhelst köpa vilken djävla hoj jag vill om det faller in. Dock trivs jag som fan på min funduro och slipar ned fotpinnarna på vägen mot täby kyrkby minst 20 gånger/år. :Bugar

Visst är effekten usel om jag skall marscha snabbt på 90 vägar eller E4an, men vafan. Det är ju lika kul som att jobba vid ett löpande band. Noll förändring i svängandet.

Sen att man iaf 2-3 gånger per år hänger av något moppefucko med 1000-kubiks räserhoj från pappa i Danderyd/Djursholm som inte kan motstyra och/eller lägga ned tillräckligt (sorry om någon tar åt sig) gör ju inte saken mindre kul. :lol

Jag har lika kul på min sunkiga XJ550 med på den vägen, effekten räcker till och blir över.

Fast jag måste iofs erkänna att jag har förhandsbeställt nya BMW 1200S. Den skulle göra sig bra på tråkiga touringuppdrag söderut där inte motorvägen är poängen, utan allt runt omkring med bierstugor och staropramen. :hihi

Men den verkar ju gå att svänga med också när man såg filmen från ringen... :Bugar
 
Last edited:

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Ort
uppsala
Hoj
daytona
ingen av dessa hojar går ju att ta tung mc kort utan begränsning med.
vill veta vad som är bra första hoj om man ska ta tung utan begr kort. har kört motocross 250 klassen i ca 6år innan. Funderar nu på en r1 , är den svårkörd eller? :va
 

non-stop

Medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
TORPET
Hoj
zx9r PVC-raket med slappa ostar...
gringo skrev:
I min hjärna finns det ingen anledning att köpa en "tråkig" hoj. Lärde mig lika bra på en R-hoj. Antagligen kan du framföra en mc på ett korrekt sätt om du fått mc-kortet. Sen att cykeln kanske går som ett skollat troll har inte med saken att göra tycker jag. Förhopnings har du någon spärr i skallen och framför då inte cykeln över din förmåga..

Men hade du kört nåt annat 2hjuligt innan?
 

Sledge B

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -08
Nybörjarhoj

Jag hade en Kawasaki ZR-7 som förstahoj... Den var helt okej att lära sig att köra på och funkade bra att köra upp på, dessutom var den billig i inköp. Dock tröttnade jag ganska fort på den när jag väl hade kortet =)
 

Sledge B

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -08
gringo skrev:
I min hjärna finns det ingen anledning att köpa en "tråkig" hoj. Lärde mig lika bra på en R-hoj. Antagligen kan du framföra en mc på ett korrekt sätt om du fått mc-kortet. Sen att cykeln kanske går som ett skollat troll har inte med saken att göra tycker jag. Förhopnings har du någon spärr i skallen och framför då inte cykeln över din förmåga..

Lite trist o lägga ner sin "r"-hoj med helkåpa o grejor om man tar kortet helt privat.. Jag klarade mig iof. från det men brorsan råkade lägga ikull den när han tränade på garagesvängen... Sen när man väl har kortet tycker jag man ska skaffa precis det man e sugen på! :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top