Framför allt har jag med en mini-SUV insett värdet med en rejäl bil.
Men visst, runt min hemadress är den inte nödvändig, å andra sidan kanske du hört talas om vår snöröjning? Minns fortfarande när jag hämtat ut CRV:n och den stod och ångade med dieselvärmaren så den var 25 grader varm, han bakom stod med sin lilla A4 och skrapade rutor, samtidigt som jag med nöd och näppe forcerade en redig brun snövall och det gjorde
inte han.
Fast jag brukar vända på det, varför vill någon ha en för liten bil?
Bodde vid Karlaplan i fem år, är mer än väl insatt i hur snöröjningen fungerar där omkring.
Jag har heller aldrig sett en sån tät population av Landcruiser's någon annan stans på jorden, möjligtvis en flyktingförläggning i Sudan undantaget.
Kände, tack och lov, aldrig något behov av att äga bil under tiden jag bodde där.
För att återknyta till ämnet så har jag två familjebilar. En av varje.
Pickis och A4. Ibland tar man den stora och ibland den lilla, beroende på uppdrag.
Sen tycker jag det spys lite väl mycket galla på Audi.
Jag har haft tre olika generationer A4 1,8T (S)(FSI) quattro manuell och har väl kört ca 15.000 mil totalt i dessa, inte ett verkstadsbesök utöver vanlig service.
Köper man bilar med dubbelturbosexor, multitronic-lådor osv så får man skylla sig själv.
Edit: OT: upptäckte förresten till min stora fasa att nån miljöpartist har gått berserk på Valhallavägen och gormat till det med massa bussfiler.
Jag håller dig som ansvarig att fixa till den där röran. Omg, tack.