Ett par välmenande råd/ord/synpunkter
1. En modern bil är sällan driftsäker/bekymmerfri. Oavsett om den har manssymbol, fyra ringar eller stjärna i grillen...
2. Ska du ha automat, skaffa en med riktig sådan och inte en datoriserad manuell låda typ DSG, S-tronic, SMG eller vad de nu väljer att kalla den, inte heller remdrivna, steglösa, linjära mm växellåder är nåt under av stabilitet (Lineartronic, multitronic osv.) . Orsak, se 1.
3. Kör du mer än 3000mil/år? Annars kan du hålla dig till bensin. Bensinbilar är billigare i inköp och har lägre reparationskostnader, för... se punkt 1.
4. Long-life är av ondo, kom ihåg det!
Lite OT:
Sen är det en sak jag inte begriper och troligtvis inte kommer göra nånsin. Varför i hela helsike ska "alla" ha en kombi så fort det tillkommer en liten blöjvätare? Jag har hellre en lagom sedan för att slippa allt förbannat oväsen som _alla_ kombimodeller för.. Dessutom tar det två gånger så lång tid att få värme i skiten.
Jag uppskattar en 3-sitssoffa fram så ungen kan sitta emellan mig och frugan. Bakom sätet ligger 34 matkassar och på flaket ligger vagnen...
Förbannat synd att inte Civic type-r finns med bakdörrar