Välkomna till Skogskyrkogården 14/6 kl 18.30

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Välkomna till Skogskyrkogården nu på onsdag den 14/6 runt 18.30 för ett möte tillsammans med Samverkansgruppen. Vi fick bra respons på förra mötet och det de flesta kände var att det behövdes en plats att köra på.
Till mötet kommer Lelle [som fixar mycket med dragracingen ute på Tullinge] samt Jens [Galne Dansken] samt även Samverkansgruppen såklart.
Vi har gula västar så att ni kan känna igen oss.

Sköt om er så ses vi på onsdag!
Vänliga hälsningar Jannica
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Bikerbitch skrev:
2231586 Välkomna till Skogskyrkogården nu på onsdag den 14/6 runt 18.30 för ett möte tillsammans med Samverkansgruppen. Vi fick bra respons på förra mötet och det de flesta kände var att det behövdes en plats att köra på.
Till mötet kommer Lelle [som fixar mycket med dragracingen ute på Tullinge] samt Jens [Galne Dansken] samt även Samverkansgruppen såklart.
Vi har gula västar så att ni kan känna igen oss.

Sköt om er så ses vi på onsdag!
Vänliga hälsningar Jannica

Kan vem som helst komma? Och Vad är det exakt som kommer ske där!
Tänkte komma förbi då jag bor i närheten :)
 
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vishy skrev:
2231604 Kan vem som helst komma? Och Vad är det exakt som kommer ske där!
Tänkte komma förbi då jag bor i närheten :)

Självklart kan vem som helst komma! Exakt vad som händer vet ingen. Men vi tänkte prata lite som på förra mötet. Vi arbetar för bättre säkerhet för motorcyklisterna, så det blir kring det ämnet och säkert annat också.
Alltid kul att träffa folk och byta ett par ord, så jag hoppas du kommer!
Välkommen!
 

IronMike

Guest
Bikerbitch skrev:
2231586
Till mötet kommer Lelle [som fixar mycket med dragracingen ute på Tullinge]
Den där pajsarn peta ner min vinklade regplåt när vi va på tullinge å uuuiiwela.. :fatta! sen prata han om att man fick komma dit å betala för att köra 402 meter, men inte med framhjulet i luften.

:huvet

Nu har jag ingen regplåt längre, för lelle peta ner den, så att skruvhålen sabbades, sen ramla skyltjäveln av, så man åker utan. Att åka dit känns som att överlämna sig till fängelset självmant efter ett tungt brott....
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
GuW skrev:
2232427 Är trafikpolisen inbjudna den här gången?
Den enda polisen som var inbjuden sist var Kjelle. Resterande står där allt som oftast med tanke på vad som brukar föregå utmed Nynäsvägen och vägen intill Skogskyrkogården. Tyvärr kan vi inte styra över dem.
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Bikerbitch skrev:
2234025 Den enda polisen som var inbjuden sist var Kjelle. Resterande står där allt som oftast med tanke på vad som brukar föregå utmed Nynäsvägen och vägen intill Skogskyrkogården. Tyvärr kan vi inte styra över dem.

Kommer Kjelle denna gång då?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bikerbitch skrev:
2234025 Den enda polisen som var inbjuden sist var Kjelle. Resterande står där allt som oftast med tanke på vad som brukar föregå utmed Nynäsvägen och vägen intill Skogskyrkogården. Tyvärr kan vi inte styra över dem.

Det kan ju bli svårt att få dom som egentligen borde åka dit att åka dit, om risken för att åka dit är stor...

Personligen skulle jag inte besöka någon som helst tillställning med samverkangruppen om jag visste att den hölls på en plats där polisen trålar efter miniblinkare/miniskyltar/bullriga avgassystem, om jag hade något av det på min hoj (vilket jag inte har, mina miniblinkersar är godkända), vilket gör att folket som kommer dit är touringfolk som egentligen kanske inte har så mycket där att lära....
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
GuW skrev:
2234212 Det kan ju bli svårt att få dom som egentligen borde åka dit att åka dit, om risken för att åka dit är stor...

Personligen skulle jag inte besöka någon som helst tillställning med samverkangruppen om jag visste att den hölls på en plats där polisen trålar efter miniblinkare/miniskyltar/bullriga avgassystem, om jag hade något av det på min hoj (vilket jag inte har, mina miniblinkersar är godkända), vilket gör att folket som kommer dit är touringfolk som egentligen kanske inte har så mycket där att lära....
Känner samma sak...

Skulle gärna dyka upp, men vill inte riskera böter för miniskylt & dylikt bara för det.

Visst, det kanske inte behöver bli böter, men litar inte riktigt på ordningsmakten.
Dom har betett sig svinigt förr, så man kan aldrig veta säkert hur dom kommer uppträda imorrn.

Trist att det blir så, men som man sår får man skörda.
(Om vi snackar om förtroende för polisen alltså.)
 

sandstream

Guest
GuW skrev:
Personligen skulle jag inte besöka någon som helst tillställning med samverkangruppen om jag visste att den hölls på en plats där polisen trålar efter miniblinkare/miniskyltar/bullriga avgassystem, om jag hade något av det på min hoj (vilket jag inte har, mina miniblinkersar är godkända), vilket gör att folket som kommer dit är touringfolk som egentligen kanske inte har så mycket där att lära....
Jag har aldrig varit på Skogskyrkogården en onsdag men väl sett många av Bad Toys bilder och polisen verkar vara där för jämnan så det borde väl inte avskräcka någon som brukar vara där från att komma dit i morrn?
IronMike skrev:
2232483 Den där pajsarn peta ner min vinklade regplåt när vi va på tullinge å uuuiiwela.. :fatta! sen prata han om att man fick komma dit å betala för att köra 402 meter, men inte med framhjulet i luften. :huvet
Verkar jättesmart att vara där och wheela och förstöra för dem som faktiskt vill tävla där i dragracing :rolleyes:
 

IronMike

Guest
sandstream skrev:
2234251
Verkar jättesmart att vara där och wheela och förstöra för dem som faktiskt vill tävla där i dragracing :rolleyes:
Hehe ja jo... men det är ju inte så smart heller att dega pengar för att köra rakt fram utan hjullyft, kan man ju göra gratis på gatan :rolleyes:

Vi tänkte för en gångs skull ta bort buset från gatan.. Men Lelle skickade ut oss på gatan igen.

:3freak
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bikerbitch skrev:
2234025 Den enda polisen som var inbjuden sist var Kjelle.
/QUOTE]

En av dessa, vet ej om det var Kjelle, stoppade mig en onsdag där för några veckor sedan. Fick som 38-åring höra en lång utskällning om att mitt bakljus (den klassiska rektangulära Lucasmodellen som funnits sedan 60-talet) inte gav skyltbelysning med helt vitt ljus, det var rödaktigt också.
Jag sa att han var 40-år sen med att döma ut det idag klassiska bakljuset.
Till detta prioriterades alltså 30 minuters obekväm arbetstid av en motorcykelutbildad trafikpolis en sen onsdagskväll 2006.
De flesta (icke-trafik)poliser jag känner undrar vad trafikavdelningen håller på med. Jag hade som vanligt kört lungt hela kvällen.
Men jag ska åka dit imorgon igen. Men detta mest för att MC-poliserna uppenbarligen ogillar att jag åker dit. Motorbana i Stockholm har jag ropat på sedan -85 när jag fick mitt tunga kort.

Mvh
Jörgen
 
Last edited:

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Ser väl inte riktigt meningen med att komma dit o "prata"...
Polisen har ganska tydligt gjort sitt ställningstagandet.
Allmänheten har sin syn :rolleyes:
Hojåkarna har div olika syn på livet...
Busåkarna (där även tydligen stuntåkarna har hamnat :va ) har sin egen syn på hur man kör hoj...

Så vad vill ni komma fram till???
O varför hänga på skogis för...



.../Yoshi
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
GuW skrev:
2234212 Det kan ju bli svårt att få dom som egentligen borde åka dit att åka dit, om risken för att åka dit är stor...

Personligen skulle jag inte besöka någon som helst tillställning med samverkangruppen om jag visste att den hölls på en plats där polisen trålar efter miniblinkare/miniskyltar/bullriga avgassystem, om jag hade något av det på min hoj (vilket jag inte har, mina miniblinkersar är godkända), vilket gör att folket som kommer dit är touringfolk som egentligen kanske inte har så mycket där att lära....

OK, jag har inte varit med samverknadsgruppen tidigare - och jag kan inte uttala mig om hur dom (polisen) i gruppen har tänkt att agera!

MEN, med lite dansk bondeförnuft ska dom vara på plats för att LYSSNA och ta te´sig inputz från (oss) som kanske gazzer lite extra (vart vi kanske int´ska göra så!) - syftet är ju att få en gemensam vaxling av synepunkter om verkligheten och sen ha nått fakta underlag så vi ka hitta lösningar som sen hoppningsvist gör alla nöjda!

Om vägen ditt går via att bötfälla minireg-skylt/blinkers och skatt som icke är pröjsad in due time - är jag nog icke positiv längra..

(Har faktisk haft en sak på Rörken vart polisen var bjuden av oss - och på vägen ditt (dom var tidiga) kom några deltagare lite väl käckt runt hörnet - och Farbrödrana i blå drakter blev konfuse viste inte om hur dom sku bete sig - så det blev plötsligt bötar för mini.... - Tror aldrig jag har skäld så mycket (och inte på poliser) - sen har vi inte haft problem och jag fick även en undskyldning på vägen..).


Jag tar chancen och kommer utan att jag Ok skattemärke ....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Galne Dansken skrev:
2234630 OK, jag har inte varit med samverknadsgruppen tidigare - och jag kan inte uttala mig om hur dom (polisen) i gruppen har tänkt att agera!

Jag tar chancen och kommer utan att jag Ok skattemärke ....

Är du med nu i gruppen?
Jag tycker att det är ett bra iniativ, OM polisen kan tagga ner lite, deras blotta närvaro räcker, givetvis ska inte hojåkarna öva enhjulskörning framför poliserna, men poliserna kan ju ÅAS bjuda till lite just vid det här tillfället och kanske bara titta åt ett annat håll när dom promenerar förbi raderna med motorcyklar, för att sen FÖRKLARA VARFÖR dom tycker att motorcyklar med kosmetiska förbättringar är ett problem, att inspirerad hojåkning i innerstaden är det, det tror jag att även hojåkarna vet själva.

Förra gången det var "samverkansträff" var det tydligen flera hojåkare som fick FÖRSÄMRADE relationer till polisen, vilket ju inte är bra, tanken är ju att relationerna ska förbättras
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top